بازدید 3668

مشکلات جوانان با شعارحل نمی‌شود

کد خبر: ۴۴۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 25 October 2014
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مشکلات جوانان با شعار و لبخند حل نمی‌شود، گفت: متاسفانه درباره جوانان حرف زیاد زده می‌شود که برخی از حرف‌ها بدون مطالعه بوده این در حالی است که در این حوزه باید مطالعه‌ای بنیادی انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید رضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در اولین نشست جوانان و قانون‌گذاری که در سالن شهید مدرس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شد گفت: نمی‌شود موضوع حساس جوانان را تنها در یک نشست دو ساعته بررسی کرد به دلیل اینکه در این موضوع تمامی جوانب باید سنجیده شود.

عضو شورای راهبردی امور جوانان کشور ادامه داد: متاسفانه درباره جوانان حرف زیاد زده می‌شود که برخی از حرف‌ها بدون مطالعه بوده این در حالی است که در این حوزه باید مطالعه‌ای بنیادی انجام شود.

صالحی امیری تصریح کرد: باید با انسجام کافی درباره موضوع جوانان صحبت کرد که در این جا منظورم از انسجام هم افزایی است که بتواند مجموعه عظیمی را به حرکت وا دارد.

وی در خصوص موضوع انسجام گفت: مجموعه فکرهای متنوع و متضاد نشان می‌دهد که انسجام کافی در سیاست گذاری حوزه جوانان وجود ندارد بنابراین اولین نیاز انسجام در موضوع سیاستگذاری در امور جوانان است.  

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید به موضوع توجه به هویت جوانان گفت:‌ سیاست‌های گذشته پاسخگوی نسل جوان کشور نیست باید مشخص کرد چه کسی متولی و مسئول پاسخگویی به جوانان است ؟، باید تلاش شود یک انسجام ساختاری در این حوزه به وجود آید.

صالحی امیری ادامه داد: در حوزه ساختاری دچار یک تاخر هستیم این موضوع به نحوی است که برخی تدابیر پس از اعمال تغییرات در حوزه جوانان اندیشیده می‌شود بنابراین باید به موضوع آینده پژوهشی در حوزه مسائل جوانان توجه کرد.

وی در خصوص موضوع انسجام در نگرش مدیریتی افزود: بحث انسجام در مدیریت باید در تمامی نهادهای اجرائی کشور وجود داشته باشد، انسجام مدیریتی در حوزه جوانان با مدیریت متضاد ممکن نمی‌شود، انسجام به حوزه تقنین محدود نمی‌شود و باید فراتر از مجلس به موضوع انسجام توجه شود.

صالحی امیری با بیان اینکه مشکلات جوانان با شعار و لبخند حل نمی‌شود، گفت: با قوانین مستحکم می‌توان بسیاری از نیازهای جوانان را پاسخ داد، هر ساله به قوانین مختلف و به روز در حوزه رسیدگی به مسائل جوانان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه اهداف واحد برای نسل واحد باید داشت، گفت: در برنامه‌ریزی نیز باید انسجام داشت و نباید فراموش کرد در 30 سال گذشته از آزمایش و خطا نتیجه مطلوبی برای رفع مشکل جوانان حاصل نشده است.

وی افزود: فرآیند انسجام باید مداوم در حال رصد باشد و به آینده جوانان کشور توجه کنند، امروز حدود 23 میلیون جوان 21 تا 29 ساله در کشور وجود دارد بنابراین باید پذیرفت که با یک نسخه واحد نمی‌توان مسائل تمامی جوانان را حل کرد و باید عرصه حضور اجتماعی جوانان در کشور فراهم شود.

صالحی امیری با بیان اینکه بحث پارلمان جوانان یک ساز و کار محسوب می‌شود افزود: در موضوع بحث پارلمان جوانان باید از فضای احساسی خارج شد و در این زمینه یک تصمیم منطقی اتخاذ شود./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها