بازدید 2395

وزارت اقتصاد به درخواست شیراز هاتوجهی ندارد

کد خبر: ۴۴۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳ 25 October 2014
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت:وزارت اقتصاد و دارایی با این پاس کاری‌ها، اراده‌ای برای وادار کردن مدیرعامل بیمه ایران در توجه به خواست نمایندگان ندارد و یا با بی توجهی به خواست نمایندگان بنای بر تعامل با نمایندگان نگذاشته است.

به گزارش خانه ملت ،‌نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: طی ماه‌های اخیر بارها به شکل شفاهی و کتبی، خواستار به‌کارگیری یک مدیر بومی در راس بیمه ایران در استان فارس بوده‌ایم و در صورت بی‌توجهی به این خواسته، وزارت اقتصاد تاوان آن را پس خواهد داد.

جعفر قادری در جمع خبرنگاران گفت: در این خصوص با وزیر اقتصاد، معاونت مجلس و مدیرعامل بیمه ایران در خصوص مدیر عامل بیمه ایران در استان فارس، شفاهی و کتبی صحبت و رایزنی شده است.

وی اضافه کرد: این تلاش‌ها برای این است که شاید بتوانیم بعد از 27 سال یک فرد بومی برای استان انتخاب شود ولی ظاهرا جذابیت‌های مالی در بیمه‌ها به‌گونه‌ای است که عده‌ای بازهم نمی‌خواهند فارس یک مدیر بومی داشته باشد.

قادری با بیان اینکه در سال‌های گذشته طرح‌های صنعتی و اقتصادی فارس با سفارش مدیران غیربومی توسط دفاتر بیمه خارج از استان بیمه شده است، از تداوم این رویکرد اظهار تاسف و تصریح کرد: از استاندار فارس درخواست داریم که به اصلاح این روند کمک کنند.

این نماینده مجلس توجیه‌های ارائه شده در خصوص به‌کار نگرفتن مدیر بومی برای استان فارس در بیمه ایران را توجیه پذیر ندانست و تصریح کرد: سراغ نداشتن نیروی بومی برای واگذاری مسئولیت بیمه ایران در فارس، توجیه قابل قبولی نیست و وزارت اقتصاد در صورت بی‌توجهی به درخواست‌های نمایندگان فارس، تاوان این بی توجهی را خواهد پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که آیا مجمع نمایندگان فارس گزینه‌ای را برای پذیرش مسئولیت معرفی کرده است؟ گفت: برای مجمع بومی بودن مهم است و اصراری بر اینکه در بین نیروهای بومی چه کسی انتخاب شود وجود ندارد.

قادری گفت: علاوه بر طرح تحقیق و تفحص از بیمه ایران که در مجلس در دست اقدام است، عده‌ای از نمایندگان فارس قصد دارند با استفاده از مواد آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به مسایل و مشکلات بیمه ایران را در دستور کار کمیسیون‌های ذیربط قرار داده و مشکلات این بیمه را برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان