بازدید 2798

اظهارات "وندی شرمن" نوعی جنگ روانی است

کد خبر: ۴۴۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱ 25 October 2014
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خانم شرمن پیش از اینکه در رابطه با عدم اجرای توافقات یا پروتکل‌ها سخن بگوید، مقداری در رابطه با تعهداتی که آمریکا و 1+5 به ایران داده و از آن خودداری کرده است، صحبت کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران؛"نوذر شفیعی" نماینده مردم ممسنی درمجلس ، در واکنش به اظهارات وندی شرمن معاون وزیرخارجه آمریکا، اظهار داشت: توافق مبنا دارد، یعنی یک معیار و سنجشی برای ارزیابی میزان پایبندی طرفین به تعهدات وجود دارد، که یکی از این معیارها NPT است.  
 
وی افزود: براساس "ان‌پی‌تی" هر کشوری حق دارد به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی پیدا کند و برای اینکه کشوری از این مسیر منحرف نشود، بازرسان آژانس از تأسیسات هسته‌ای کشورها بازدید می‌کنند تا انحرافی حادث نشود .
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بنابراین اگر انحرافی نشان می‌دهد که ایران در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران منحرف شده باید صراحتا بیان شود.  
 
شفیعی با اشاره به توافق‌نامه ژنو گفت: وقتی به قلمرو اجرایی توافق‌نامه ژنو پا می‌گذاریم، می‌بینیم آنچه که ایران باید انجام دهد، انجام داده و حتی اقداماتی فراتر از آن نیز انجام داده است.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با در پیش گرفتن باب مذاکره، خواست که حربه تبلیغاتی به دشمن ندهد اما دشمن سوءاستفاده کرده از این امر در افکار عمومی علیه ایران تبلیغ می‌کند و نشان می‌دهد که ایران با مذاکره مخالف است و حاضر نیست مسائل هسته‌ای را از طریق مذاکره حل وفصل کند در حالی که جامعه جهانی می‌داند که واقعیت این نیست.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: متأسفانه به رغم اتفاقاتی که صورت گرفته، جنگ روانی دشمن در اظهارات مقامات رسمی و به تبع آن تحلیل‌ها و تفسیرهای از سوی رسانه‌های مربوط به این کشور شروع شده و آنها می‌خواهند یک جنگ روانی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.  
 
شفیعی تأکید کرد: خانم شرمن پیش از اینکه در رابطه با عدم اجرای توافقات یا پروتکل‌ها سخن بگوید، مقداری در رابطه با تعهداتی  که آمریکا و 1+5  به ایران داده و از آن خودداری کرده است، صحبت کنند.
 
نماینده مردم ممسنی در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ایران و 1+5 مجبور به توافق هستند چرا که اگر مسئله‌ای وجود داشته باشد باید در رابطه با آن مسئله راه حل منطقی داشت و این راه حل منطقی هم براساس اظهارات معقول قابل حل است لذا معنی و مفهوم این اظهارات این است که باید به گذشته بازگردیم به نقطه صفر و تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنیم، طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اقتصاد مقاومتی مسیر خود را پیش می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار