بازدید 5054
یک ژنرال آمریکایی مدعی شد:

رویای کره شمالی تبدیل شدن به قدرت هسته ای

فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی معتقد است که کره شمالی قابلیت ساخت کلاهک‌های هسته‌ای شبیه‌سازی شده را دارد.
کد خبر: ۴۴۴۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ 25 October 2014
فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی معتقد است که کره شمالی قابلیت ساخت کلاهک‌های هسته‌ای شبیه‌سازی شده را دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، کورتیس اسکاپروتی، فرمانده‌ی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی، روز گذشته مدعی شد که کره شمالی در حال حاضر توانایی شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای با قابلیت نصب بر روی موشک‌های بالستیک را دارد اما به گفته وی تاکنون آزمایش نظامی و شواهدی مبنی بر وجود کلاهک‌های هسته‌ای در کره‌شمالی وجود نداشته است.

این ژنرال آمریکایی هم‌چنین در ادامه مدعی شده است که رابطه‌ی کره شمالی با ایران و پاکستان توانسته است به این کشور در مسیر رسیدن به ساخت کلاهک‌های هسته‌ای با قابلیت نصب بر روی موشک‌های بالستیک کمک زیادی کند.

او در پایان کنفرانس خبری خود در روز گذشته اظهار کرد: ما هیچ‌گونه آزمایش هسته‌ای یا موشک‌های بالستیک را در کره‌شمالی مشاهده نکرده‌ایم و به عنوان یک ژنرال نمی‌توانم به طور قطع عنوان کنم که کره شمالی به آن نقطه رسیده است.

پس از این کنفرانس خبری؛ جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا، اظهارات ژنرال اسکاپروتی در مورد توانایی کره شمالی در ساخت کلاهک‌های هسته‌ای شبیه‌سازی شده را صحیح خوانده است؛ اما هم‌چنین در این مورد گفت که کره شمالی در حال حاضر توانایی شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای را داراست و این مساله با این که گفته می‌شود که کره شمالی به توانایی برای ساخت کلاهک‌های هسته‌ای واقعی دست نیافته است کاملا متمایز است.

به استثنای کسانی که در نیروگاه‌ هسته‌ای کره شمالی کار می‌کنند هیچ کس در خارج از این کشور دقیقا نمی‌داند که این کشور به چه پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی هسته‌ای دست یافته است؛ اما مشخص است که با توانایی کره شمالی در شبیه‌سازی کلاهک‌های هسته‌ای؛ این کشور به هدف دیرینه‌ی خود که تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای با کلاهک‌های هسته‌ای فراوان است، نزدیک شده است که البته تحریم‌های صادر شده علیه این کشور برای کندسازی حرکت کره شمالی به سمت این هدف موثر بوده است.

کره‌ی شمالی از شروع برنامه‌ی هسته‌ای خود تاکنون؛ سه آزمایش هسته‌ای انجام داده است که آخرین مورد آن در فوریه 2013 رخ داد اما به نظر می‌رسد هدف نهایی این کشور ساخت ابزارهای هسته‌ای است که بتواند آن را بر موشک‌های قاره‌پیما نصب کند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل