بازدید 17099
۷

چشمان سهیلا جراحی شد

کد خبر: ۴۴۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴ 25 October 2014
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه چشمان «سهیلا جورکش» دختر 27 ساله قربانی اسیدپاشی شب پنجشنبه عمل شد، افزود: تعداد قربانیان اسیدپاشی چهار نفر است، اما از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 9 نفر بودند.

به گزارش ایران، دکتر «سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی» در وزارت بهداشت گفت: همه این قربانیان در اصفهان بودند که سوختگی‌های آنها سطحی بوده و به طور سرپایی درمان شده‌اند و البته چهار نفر از آنان مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلامت بار این خشونت‌ها را تحمل می‌کند و نباید اجازه دهیم این اتفاقات بیفتد زیرا زیبنده ملت ما نیست.وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل حوزه درمان بی ارتباط با ترویج خشونت نیست، تصریح کرد: اکنون 40 هزار تخت بستری بیماران روانی در کشور کم داریم که این مسأله به آن معنا است که این افراد -مبتلایان به اختلالات روان- در خانه و خیابان‌ها هستند و امیدواریم مجلس شورای اسلامی اعتبارات ویژه‌ای در این زمینه در نظر بگیرند.

هاشمی گفت: 2 درصد مردم جامعه زمینه ابتلا به اسکیزوفرنی - نوعی بیماری روانی- را دارند که این مسأله به مثابه کوه یخی است که بخش عمده‌ای از مشکلات آن مشاهده نمی‌شود.وی تأکید کرد: مبتلایان به اختلالات روان باید در مراکز ویژه‌ای نگهداری شوند، البته شاید عاملان اسیدپاشی از این دسته افراد نباشند، اما اکنون فرصت مناسبی برای اعلام این مشکل در جامعه است.وی گفت: بیماران قربانی اسیدپاشی زیادی داشته‌ام و درمان چشم این‌گونه بیماران خیلی سخت است زیرا نیازمند جراحی‌های مکرر بوده و نتیجه آن ضعیف است.

هاشمی در مورد چشمان سهیلا جورکش دختر قربانی اسیدپاشی گفت: چشم راست او به طور جدی آسیب دیده و چشم چپ وی نیز 50 درصد آسیب دیده است.وزیر بهداشت افزود: در سوختگی‌های شیمیایی بویژه با اسید، نکته مهم و حیاتی همان شست وشوی فراوان با آب در لحظات اولیه است.

وی ادامه داد: لباس فرد مصدوم باید کنده شده و با آب زیاد شست وشو داده شود، اگر این مسأله رعایت می‌شد، خیلی از مشکلات کنونی برای قربانی اسیدپاشی اتفاق نمی‌افتاد.هاشمی یادآور شد: اکنون چشم‌های سهیلا جورکش قربانی اسیدپاشی عمل شده و البته کار درمانی او بسیار طولانی است که امیدواریم با موفقیت به پایان برسد.وی ادامه داد: تأمین هزینه‌های درمانی قربانی اسیدپاشی حداقل کاری است که دولت می‌تواند انجام دهد، اما مهم‌تر از آن اقدامات پیشگیری و داشتن قوانین و مقررات مؤثر در این زمینه است، زیرا خشونت آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند.هاشمی از مسئولان خواست سریعاً عاملان اسیدپاشی را شناسایی کنند. وی افزود: هرچند روی قصاص این فرد تأکید می‌شود، اما مسأله پیشگیری مهمتر از آن است.

درخواست قربانی اسیدپاشی  از وزیر بهداشت

سهیلا 27 ساله قربانی حادثه اسیدپاشی اخیر اصفهان از مسئولان خواست عامل اسیدپاشی را یافته و قصاص کنند.

«سهیلا جورکش» در درمانگاه شهید شوریده هنگامی که با برانکارد برای معاینه شدن از سوی سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به این بیمارستان انتقال یافته بود، گفت: من دانشجو بودم، تحصیلکرده بودم، پشت فرمان خودروام در خیابان بزرگمهر اصفهان توقف کرده بودم که عامل اسیدپاشی زندگی مرا از من گرفت. وی در حالی که همه صورت بجز چشمانش باندپیچی شده بود خطاب به وزیر بهداشت افزود: من تک دختر خانواده بودم که تاکنون پایم به بیمارستان باز نشده بود.

سهیلا جورکش با ناله از وزیر بهداشت خواست فقط او چشمانش را عمل کند و ادامه داد: بعد از خداوند از شما کمک می‌خواهم. وی گفت: اگر خداوند مرا دوست نداشت تاکنون مرده بودم چون اسید داخل دهان من نیز پاشیده شد.

سهیلا جورکش افزود: می‌خواهم الگوی دختران ایرانی باشم، چشم چپ من بینایی دارد، کمک کنید این بینایی حفظ شود تا بتوانم زیبایی‌های دنیا را ببینم؛ تسلیم نمی‌شوم چون لیاقت دارم.

وی به وزیر بهداشت گفت: با خدا زیاد درددل می‌کنم و خدا درس بزرگی به من داد که آدم ناشکری نباشم و حالا ابتدا از خداوند و سپس از شما می‌خواهم که چشمانم را به من بازگردانید.

سهیلا جورکش از سطح آگاهی مردم در ارائه کمک‌های اولیه هنگام اسیدپاشی انتقاد کرد و افزود: هیچ‌کس نمی‌دانست هنگام اسیدپاشی باید فرد را با آب فراوان شست وشو داد، بلکه آنقدر سطح سواد مردم در این زمینه کم بود که می‌گفتند نباید شست وشو شود و فقط لباس‌های مرا در آوردند و مرا دوباره در یک ماشین پر از اسید گذاشتند و این مسأله موجب شد که پشت گردن من هم بسوزد.

وی ادامه داد: 45 دقیقه طول کشید تا آمبولانس رسید خیلی زجر کشیدم، داد می‌کشیدم و فقط حضرت ابوالفضل(ع) را به کمک می‌طلبیدم. این قربانی اسیدپاشی در حالی که هنگام آماده شدن برای معاینه به علت حرکت دادن دستان خود و تماس با محیط اطراف ناله می‌کرد «سوختم، سوختم» به وزیر بهداشت گفت: زیبایی و بینایی‌ام را به من بازگردان، می‌خواهم بینا شوم و دوباره ببینم. دلم می‌خواهد فقط خودتان کار جراحی چشم مرا انجام دهید.

سهیلا جورکش افزود: کسی که خدا را در دلش دارد با کمک خدا بلند می‌شود و من هم می‌خواهم دوباره بلند شوم. پدر سهیلا نیز گفت: از جامعه پزشکی می‌خواهم تا چشمان سهیلایم را برگردانند.

«ناصر جورکش» افزود: از جامعه پزشکان تهران نیز می‌خواهم سریع‌تر اقدام کرده و 30 درصد بینایی چشم چپ سهیلا را نجات دهند تا در اثر عفونت‌های بیمارستانی از بین نرود. وی خاطرنشان کرد: به عنوان پدری که بچه‌اش با اسید سوخته و جگر من نیز در اثر ناراحتی آن سوخته از وزیر بهداشت می‌خواهم شخصاً عهده‌دار روند درمانی او شود.

وی تأکید کرد: سهیلا فقط دختر من نیست، دختر همه ایران است.

پدر سهیلا جورکش گفت: امیدوارم برای هیچ دختری این اتفاق پیش نیاید و از مسئولان می‌خواهم جلوی این‌گونه خشونت‌ها را بگیرند. وی افزود: اسیدپاشی فجیع‌ترین کار و از بدترین نوع جنایت‌هایی است که فقط از پس یک «درنده‌خو» بر می‌آید. پدر سهیلا جورکش در ادامه به اقدامات درمانی دخترش اشاره کرد و گفت: تاکنون دو عمل جراحی روی دست و ران‌های پای او انجام شده، عمل دوم انجام شده و از پای چپ او برای پیشانی‌اش، پوست برداشته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۷
قصاص
خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه
بابا اين حيوونا رو زودتر دستگير كنيد ولي خواهشا سريع اعدام نكنيد اول بايد زجر بكشند تا بفهمند سر دختراي مردم چي آوردند بعد اعدامشون كنيد...خواهش مي كنم به عنوان يك ايراني
خداوندا بنیایی چشم و زیبایی صورت سهیلا رو برگردون و این دردا رو به تن ظالمان بنداز نه مردم بیگناه جامعه
خدایا بحق این ماه عزیز این وزیر محترم بهداشت راسلامتی طول عمر عنایت فرما و بحق جد بزرگوارش سر بلند موفق و پیروز بدار
به عنوان یک زن برایت ارزوی سلامتی و شفا میکنم باور کن الان دارم واسه مظلومیتت گریه میکنم از غباس بی دست تو این ایام محرم طلب شفاعت دارم . به پدر و مادرت هم صبر بدهد. عزیزم
بمیرم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل