بازدید 8465

اجاره قاتل 15 ميليونی برای رسيدن به ارثيه ميلياردی

کد خبر: ۴۴۴۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 25 October 2014
در تير ماه سال جاري، از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 يک فقره کشف جسد در يک واحد آپارتماني در خيابان فاطمي – نبش خيابان جمال‌زاده، به کلانتري 125 يوسف‌آباد اعلام شد.

به گزارش مردم سالاری، با حضور مأموران کلانتري در محل و بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که پيرمردي 80 ساله که به تنهايي زندگي مي‌کرده، توسط قاتل يا قاتلين به قتل رسيده و تمامي اموال و مدارک داخل گاوصندوق خانه‌اش نيز سرقت شده است. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع قتل عمد و به دستور قاضي بوستان زاده، بازپرس شعبه دوم دادسراي جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

نحوه کشف جسد

با آغاز تحقيقات، کارآگاهان به تحقيق از خدمتکار مقتول پرداختند؛ اين شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مدتي است که به عنوان خدمتکار به منزل مقتول رفت و آمد دارم و به همين علت، دسته کليد خانه وي را در اختيار دارم؛ بعد از ظهر هر روز براي انجام کارهاي خدماتي از قبيل نظافت و دادن غذا و ... به خانه مقتول مي‌رفتم و در روز پنجم تير93 نيز طبق روال هميشگي، در ساعت 20 به خانه مقتول رفتم ؛ ابتدا تصور کردم که مقتول در حال استراحت است اما پس از گذشت مدتي، زمانيکه از وي خبر نشد، براي دادن دارو به داخل اتاق خواب رفتم و در آنجا بود که متوجه شدم، سر ايشان از ناحيه پيشاني شکسته و رشته اي پلاستيکي نيز به دور گردنش پيچيده شده است به ايشان نزديک شدم و پس از باز کردن رشته پلاستيکي چندين بار ايشان را صدا کردم اما مقتول نفس نمي‌کشيد».

تحقيقات از محل جنايت

کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل زندگي مقتول و بررسي صحنه جنايت اطمينان پيدا کردند که قتل توسط فرد يا افرادي انجام شده که يا مقتول آنها را مي‌شناخته و درب خانه را برايشان باز کرده و يا دسته کليد خانه مقتول را در اختيار داشته و از محل گاوصندوق و محل نگهداري کليد آن نيز اطلاع دقيق داشته‌اند.

باتوجه به نتايج بدست آمده از محل جنايت، بررسي فرضيه «ارتکاب جنايت توسط افراد مرتبط با مقتول» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

شناسايي «حسين . ق» در پرونده

باتوجه به نتايج اوليه بدست آمده در پرونده، کارآگاهان قصد تحقيقات از اعضاي خانواده مقتول را داشتند که اطلاع پيدا کردند که تمامي اعضاي خانواده مقتول ( يک پسر و يک دختر ) در خارج از کشور زندگي مي‌کنند و مدتها پيش، پس از اختلافات شديد خانوادگي ايجاد شده مابين مقتول و اعضاي خانواده اش، وي به تنهايي به ايران بازگشته است.

در ادامه، کارآگاهان موفق به شناسايي فردي بنام حسين . ق ( 50 ساله ) شدند که در زمينه کارهاي ساختماني فعاليت داشت ؛ در تحقيقات از حسين . ق مشخص شد که مقتول بواسطه اعتمادي که به او داشته، کليد خانه اش را در اختيار وي قرار داده و نيز بواسطه دوستي با مقتول، به او سرکشي مي‌کرده ؛ در تحقيقات بعدي نيز، حسين . ق در اظهارات اوليه عنوان کرد که چند روز قبل از کشف جسد در روز پنجم تير93 وي به همراه اعضاي خانواده و تعدادي از بستگانش، براي گردش و تفريح به شمال کشور رفته است که تحقيقات بعدي در اين خصوص نيز صحت اظهارات وي را تأييد کرد.

مقتول تمامي اسناد مالکيتي اموال خود را به حسين . ق انتقال داده بود

در ادامه تحقيقات و با توجه به سرقت تمامي اسناد و مدارک متعلق به املاک متوفي به ارزش تقريبي 5 ميليارد تومان، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که مقتول پيش از مرگ خود اقدام به انتقال محضري اسناد بنام حسين . ق کرده و اين شخص تنها کسي است که از مرگ مقتول، منتفع مي‌شود.

شناسايي «مجيد . ر» در پرونده

باتوجه به دلايل بدست آمده در خصوص انگيزه احتمالي جنايت، کارآگاهان به تحقيقات گسترده‌اي در خصوص «حسين . ق» پرداخته و به نحوه ارتباط حسين با يکي از کارگرانش بنام مجيد . ر (27 ساله) شدند .

بنابر تحقيقات صورت گرفته مشخص شد که حسين، حمايت مالي ويژه اي از مجيد انجام مي‌دهد به گونه‌اي که شرايط را براي اسکان خانواده مجيد در تهران فراهم و يک واحد مسکوني در خيابان جيحون براي آنها پيش‌بيني و فراهم کرده بود ؛ حتي ميزان حقوق مجيد را نيز به ميزان قابل توجهي افزايش داده بود.

باتوجه به شواهد بدست آمده، کارآگاهان به تحقيق از مجيد در خصوص آشنايي احتمالي او با مقتول و اطلاع از جنايت پرداخته اما او در تحقيقات اوليه منکر هرگونه آشنايي با مقتول و اطلاع از جنايت مي‌شود.

اعتراف به جنايت

در شرايطي که مجيد در تحقيقات اوليه منکر هرگونه اطلاع از جنايت و مرگ مقتول در خيابان فاطمي شده بود، اما کارآگاهان با سلسله اقدامات پليسي اطمينان پيدا کردند که مجيد روز جنايت، در خانه مقتول حضور داشته است.

باتوجه به دلايل، شواهد و قرائن بدست آمده، مجيد در روز 23 مهر93 دستگير و به اداره دهم پليس آگاهي منتقل شد اما وي همچنان مدعي بيگناهي خود بود ؛ سرانجام با وجود اصرار مجيد مبني بر بيگناهي، وي به ناچار در برابر دلايل ارائه شده از سوي کارآگاهان و پس از چند روز، مجبور به اعتراف شده و به ارتکاب جنايت اعتراف مي‌کند. مجيد که ناچار به اعتراف و بيان حقيقت شده بود، در خصوص جنايت به کارآگاهان گفت: «طرح و نقشه اصلي جنايت توسط حسين . ق ريخته شد و قرار بود تا پس از ارتکاب جنايت مبلغ 15 ميليون تومان به من پرداخت کند اما زمانيکه نتوانست اين مبلغ را يکجا پرداخت کند، قرار شد تا حقوق ماهيانه مرا به ميزان 300 هزار تومان افزايش دهد».

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنايت نيز به کارآگاهان گفت: «کليد درب ورودي ساختمان و آپارتمان را حسين در اختيار من گذاشت و تمامي اطلاعات لازم در خصوص محل گاو صندوق، محل نگهداري کليد گاوصندوق، زمان خواب و استراحت مقتول را به صورت کامل در اختيارم گذاشت . پس از مشخص شدن زمان جنايت، حسين بهمراه خانواده اش از تهران خارج شد و به شمال رفت ؛ من نيز در ساعت 14 روز پنجم تير93 با اطلاع از اينکه مقتول پس از خوردن دارو در حال استراحت است به خانه اش رفتم . همانگونه که حسين گفته بود، او کاملا خواب بود ؛ ابتدا با ميله آهني ضربه اي محکم به قسمت پيشاني مقتول زدم اما ناگهان مقتول بيدار شد و با ايجاد سر و صدا قصد کمک گرفتن از همسايگان را داشت ؛ با مقتول درگير و تسمه پلاستيکي همراه خود را به دور گردنش انداخته و آنقدر تسمه را فشار دادم تا مقتول از نفس کشيدن افتاد. پس از جنايت نيز تمامي اسناد، مدارک و وجوه نقد گاوصندوق را سرقت کرده، وجوه نقد را براي خودم برداشته و اسناد و مدارک را به حسين تحويل دادم».

دستگيري حسين . ق

باتوجه به اعترافات صريح مجيد . ر در خصوص آمريت حسين در جنايت، کارآگاهان اداره دهم اقدام به دستگيري حسين . ق در محل سکونتش در خيابان کارگر شمالي کردند و او نيز پس از مواجه حضوري با مجيد بناچار لب به اعتراف گشود و صحت اظهارات مجيد را تأييد کرد.

حسين . ق در اعترافاتش با اشاره به نحوه آشنايي خود با مقتول و انگيزه جنايت به کارآگاهان گفت: در سال 81 زماني که به همراه خانواده به شمال کشور رفته بودم، در کنار دريا با مقتول آشنا شدم و پس از گذشت مدتي ارتباط مقتول با من و خانواده ام بسيار نزديک شد ؛ آنزمان بود که متوجه شدم مقتول به علت اختلافات شديد خانوادگي، اعضاي خانواده اش را در آمريکا ترک کرده و خودش به تنهايي به ايران بازگشته است؛ پس از گذشت مدتي و به پيشنهاد مقتول، او تمامي اموال خودش به ارزش تقريبي 5 ميليارد تومان را به شرط اينکه تا زمان مرگش اختيار اموالش را به طور کامل در اختيار داشته باشد، به نام من کرد؛ پس از گذشت چند سال از اين ماجرا، اخيرا از لحاظ مالي به شدت در تنگنا قرار گرفته بودم و همين موضوع باعث شد تصميم بگيرم تا با مرگ مقتول، اختيار تمامي اموال را بدست بگيرم ؛ به همين علت موضوع را با يکي از کارگران خود بنام مجيد . ر در ميان گذاشتم و با دادن وعده پول و آوردن خانواده اش به تهران و ...، قبول کرد تا مقتول را به قتل برساند».

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: باتوجه به اعتراف صريح متهم، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمين جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر