بازدید 31355

مهاجرت خونین به اروپا به هر قیمتی!

بسیاری از مهاجران آفریقایی باور دارند اینجا آخر دنیاست! اینجا ملیله (Melilla) استانی اسپانیایی در قاره آفریقا است که خود شهری خودمختار نیز به شمار می‌آید.این استان هم مرز با دریای مدیترانه و کشور مراکش است. این منطقه امنیتی مدتهاست دستخوش تحولات امنیتی مرگباری بوده است.
کد خبر: ۴۴۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ 25 October 2014
مهاجرت خونین به اروپا به هر قیمتی!وضعیت جنگ، فقر، گرسنگی و بیماری بسیاری از جوانان آفریقایی را به این نقطه رسانده تا با قدم گذاشتن در خاک اروپا آینده ای به مراتب کم مخاطره تر برای خود جستجو کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز، آفریقایی های جان به لب شده مهاجر با اینکه می دانند خطر برق گرفتگی، عبور از سیم خاردارهای ضخیم، گذر از فنسهای مرتفع ، دستگیری منجر به زندان و تبعید و حتی مرگ در انتظارشان است، از کوشش برای عبور از موانع سرسخت منصرف نمی شوند!

اکنون درگیری روزانه پلیس مرزی اسپانیا با مهاجران غیر قانونی آفریقایی در ملیله امری عادی تلقی می شود.

اخیراً نیز آمریکا هشداری جدی به اروپایی ها مخصوصاً دولت اسپانیا داده است. وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی درباره خطر تکفیریهای داعش در شهرهای خودمختار سبته و ملیله اسپانیا هشدار داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ال موندو چاپ مادرید،‌ این گزارش که با عنوان «دولت اسلامی فراتر از عراق و سوریه: مراکش» منتشر شده به شرکت های آمریکایی دارای منافع در این کشور آفریقایی هشدار داده است.

در این گزارش شهرهای اسپانیایی سبته و ملیله در مرز مراکش شکننده خوانده شده اند چرا که با اسناد مراکشی صادر شده در استان های تئوتان و نادور در کشور همسایه و بدون نیاز به روادید می توان به آن جا دسترسی داشت.

مناطقی که روزانه بیست هزار قاچاقچی در دو سوی مرز تردد می کنند و فروش گذرنامه های جعلی به خصوص به پناهندگان سوری رواج دارد.
این تصویر به عنوان برترین تصویر ماه اکتبر خبرگزاری رویترز انتخاب شده است.شکار جالب عکاس از تقابل فقیر و غنی در یک کادر حزن انگیز!
این تصویر به عنوان برترین تصویر ماه اکتبر خبرگزاری رویترز انتخاب شده است.شکار جالب عکاس از تقابل فقیر و غنی در یک کادر حزن انگیز!

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان