بازدید 5002

عبدالملک الحوثی: در دولت جدید نخواهیم بود

رهبر انصارالله یمن با اعلام عدم مشارکت در دولت جدید یمن گفت که کرسی‌های اختصاص یافته شده به این جنبش را به جنوب یمن می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ 25 October 2014
رهبر انصارالله یمن با اعلام عدم مشارکت در دولت جدید یمن گفت که کرسی‌های اختصاص یافته شده به این جنبش را به جنوب یمن می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که این جنبش قصد ندارد در دولت جدید شرکت کند و کرسی‌های اختصاص داده شده به انصارالله نصیب جنوب یمن خواهد شد.

وی طی سخنانی که شبکه «المسیرة الیوم» یمن آن را پخش کرد گفت: ما در دولت جدید شرکت نخواهیم کرد و سهم ما به جنوبی‌ها خواهد رسید.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه اهداف انقلاب اخیر در یمن، بازگرداندن توان تصمیم‌گیری سیاسی ملی به کشور و تصحیح روند موجود بوده، از تمام مقامات و شیوخ یمنی خواست تا آخر هفته جاری در صنعا نشستی فوری ترتیب دهند.

وی افزود: اکنون رئیس‌جمهور و نیروهای سیاسی حزب اصلاح فرصت دارند روند موجود را اصلاح کنند. توافق صلح و مشارکت امضا شده میان انقلابیون و صنعا نیز با هدف مشارکت تمام گروه‌های سیاسی در اداره کشور بوده است اما برخی احزاب در سطح خواسته‌های ملت نیستند.

شب گذشته «محمد بشاء» سخنگوی سفارت یمن در واشنگتن ترکیب وزارت خانه‌های این کشور را اعلام کرد و مدعی شد: 6 وزارتخانه دادگستری، برق، نفت، فرهنگ، آموزش و پرورش و خدمات اجتماعی به جریان انصار الله اختصاص می‌یابد. 9 وزراتخانه نیز در اختیار حزب کنگره ملی قرار می‌گیرد که عبارت است از:اداره امور محلی، رسانه، بهداشت، شیلات، حقوق بشر، جهانگردی، جوانان و دو وزراتخانه امنیتی.

احزاب دیدار مشترک هم در این میان به وزارتخانه‌های برنامه ریزی، حمل و نقل، اوقاف، آموزش عالی، آب، یمنی‌های مقیم خارج و دو وزرات امنیتی، همچنین جنبش اعتراضی جنوب نیز به وزارت آموزش، خدمات عمومی، مخابرات، صنعت و بازرگانی و امور حقوقی می‌رسد.

«فارس سقاف» مشاور رئیس جمهور یمن پیش از این اعلام کرده بود که گروه‌های سیاسی یمنی درباره نحوه تقسیم وزارتخانه‌ها در دولت جدید این کشور به توافق رسیدند.

بر این اساس، حزب کنگره مردمی که ریاست آن را «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور برکنار شده در سال 2011 برعهده دارد، 9 کرسی از 34 کرسی کابینه «خالد بحاح» را کسب کند و9 کرسی نیز به ائتلاف «دیدار مشترک» که متشکل از 6 حزب است می‌رسد. جنبش انصارالله و جنبش اعتراضی و استقلال‌ط‌لب جنب یمن هر یک 6 کرسی را خواهند داشت. رئیس‌جمهور نیز اختیار 4 وزارتخانه اصلی دفاع، کشور، دارایی و خارجه را خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل