بازدید 3412

کاشانی: وینگادا برود،سرمربی امید ایرانی است

کد خبر: ۴۴۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 25 October 2014
مدیر جدید تیم ملی فوتبال امید با بیان اینکه برای اتحاد و یکپارچه کردن دستگاه‌های مسوول تیم امید وارد صحنه شده است، گفت: خیلی‌ها می‌گفتند جلو نیا و آبرویت را به خطر نیانداز اما من آبرویم را از خدا دارم و حاضرم بخاطر تیم کشورم پشت درب اتاق هر مسوولی بنشینم.

حبیب کاشانی در گفت‌وگوی مفصلی با ایسنا، درباره بررسی شرایط تیم ملی فوتبال امید و اینکه آیا نلو وینگادا در جلسه یکشنبه (فردا) کمیته فنی فدراسیون فوتبال شرکت می‌کند یا خیر اظهار کرد: ایمیلی برای وینگادا فرستاده شده و از او برای حضور در جلسه یکشنبه دعوت شده است تا این مربی فرصتی برای ارائه توضیحاتش نسبت به عملکرد کادر فنی تیم امید داشته باشد. مواردی در جلسه کمیته فنی مطرح شد که احساس کردیم وینگادا باید بیاید و به صورت چهره به چهره پاسخگوی آن باشد. رویکرد کمیته فنی این است که هر تصمیمی به صلاح تیم امید است را بگیرد که این تصمیم می‌تواند با هر میزان احتمالی ادامه همکاری با وینگادا باشد یا به قطع همکاری با او بینجامد که در این صورت هم ما می‌خواهیم با کمترین هزینه احتمالی این کار انجام شود.

** وینگادا درگیر مشکل انحصار وراثت است

وی افزود: ظاهرا وینگادا در مرخصی به سر می‌برد و بر اساس آنچه که عنوان شده، او درگیر مسائل مربوط به انحصار وراثت خانواده‌اش است و عنوان کرده باید فعلا در پرتغال بماند. در هر حال ما از او خواستیم که بیاید تا برگزاری جلسه هم منتظرش می‌مانیم. اگر وینگادا نیاید هم جلسه کمیته فنی برگزار می‌شود و ظرف چند روز آینده تصمیم قطعی را برای تیم امید می‌گیریم.

** هیچ تصمیم قطعی درباره وینگادا گرفته نشده است

کاشانی در واکنش به اینکه مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که وینگادا به جلسه کمیته فنی دعوت شده است اما با شرایط موجود تداوم همکاری با وینگادا بعید به نظر می‌رسد، تصریح کرد: با وجود تمام احترامی که برای نبی دبیرکل فدراسیون قائل هستم اما ایشان نظر شخصی خودشان را در این باره مطرح کردند و ما در کمیته فنی هنوز تصمیم قطعی برای آینده کادر فنی تیم امید نگرفته‌ایم. ایشان دقایقی در جلسه اخیر کمیته حضور داشتند و در پایان جلسه هم مقرر شد ما بر اساس آنچه اخلاق ایجاب می‌کند فرصتی برای دفاع به وینگادا بدهیم و بعد تصمیم‌مان را بگیریم.

** شاخص‌ها ما را به سمت چند مربی ایرانی بیشتر هدایت نکرد

مدیر تیم ملی المپیک (امید) در پاسخ به اینکه آیا در صورت قطع همکاری با وینگادا ساختاری برای انتخاب سرمربی جدید تیم امید که با رویکرد فعلی کمیته به نظر یک مربی ایرانی خواهد بود را مشخص کرده‌اید، به ایسنا گفت: بله ما در جلسات کمیته فنی، شاخصه‌هایی را برای سرمربی احتمالی بعدی هم تعیین کردیم که بر اساس آن‌ها به چند مربی بیشتر نمی‌رسیم و اساس رویکرد کمیته فنی در صورت قطع همکاری با وینگادا انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی است. به هر حال به هر درصد کمی هم که باشد، وقتی وینگادا هنوز سرمربی تیم امید است، از نظر منطقی و اخلاقی، درست نیست که ما با گزینه‌های دیگر صحبت کنیم. ما منتظر هستیم تا ابتدا مربی پرتغالی به ایران بیاید و شاید به هر دلیلی ما را برای ادامه همکاری‌اش در این تیم مجاب کند. ممکن است او ثابت کند که ضعف‌ها از جانب فدراسیون فوتبال بوده و شاید حق را به او بدهید. در هر حال ما دوشنبه هم جلسه‌ای را در این باره با کارلوس کی‌روش خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم در این هفته تکلیف کادر فنی تیم امید کاملا مشخص شود.

** حداکثر در این هفته تکلیف سرمربی تیم امید روشن می‌شود

کاشانی با تاکید بر اینکه نباید بیش از این فرصت را برای تیم امید از دست داد گفت: این تیم باید برای حضور در اردوی تدارکاتی قطر آماده شود و ما سریعا درباره این تیم تصمیم می‌گیریم و نتیجه را به مردم اعلام می‌کنیم. فرصت‌مان بسیار محدود است و جلسات را فشرده و با حداکثر دقت برگزار می‌کنیم. این پروسه را بنده به سرانجام خواهم رساند و امیدوارم نتیجه خوبی از آن حاصل شود.

** آمده‌ام تا میان دستگاه‌های مسوول مرتبط با تیم امید اتحاد ایجاد کنم

مدیر تیم امید در واکنش به اینکه تیم امید در ادوار گذشته با انواعی از مربیان داخلی و خارجی مختلف نتوانسته جواز حضور در بازی‌های المپیک را بگیرد و اکنون که شما مسئولیت مدیریتی این تیم را بر عهده گرفته‌اید، مشکل را در کجای کار می‌بینید، به ایسنا گفت: این موضوع نیاز به یک کار کارشناسی دقیق دارد و اتفاقا وقتی تمام علت‌ها را مشخص بکنیم و درصدد رفع آن‌ها برآییم، می‌توانیم انتظار نتیجه گرفتن داشته باشیم. مشکل هرچه باشد در وهله اول آن چیزی که اهمیت زیادی دارد داشتن یک نگاه واحد به تیم امید است. همه دستگاه‌های مرتبط با این تیم از وزارت ورزش و جوانان، کمیته المپیک، فدراسیون فوتبال تا سازمان نظام وظیفه و... باید یک نگاه واحد تحت عنوان تیم جمهوری اسلامی ایران به آن داشته باشند تا این اتفاق نظر زمینه را برای رفع موانع ایجاد کند. باید درباره تیم امید همفکری کافی وجود داشته باشد و اساسا یکی از وظایف من در این تیم ایجاد همین اتحاد میان دستگاه‌های مسئول است.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم تیم امید برای کشور ماست و اگر موفق شود همه ما موفق بودیم و اگر هم شکست بخورد، همه در آن سهیم هستیم. 75 میلیون ایرانی منتظر هستند تا حضور تیم‌شان را پس از چندین دهه در بازی‌های المپیک ببینند و ما به احترام آن‌ها باید با هم متحد باشیم و از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم.

** عده‌ای می‌گفتند جلو نیا و آبرویت را به خطر نیانداز!

کاشانی با بیان اینکه عده‌ای به او می‌گفته‌اند مسئولیت تیم امید را نپذیرد و آبرویش را به خطر نیندازد، افزود: خیلی‌ها گفتند وارد این جریان نشو و ممکن است آسیب ببیند اما من در قبال تیم کشورم هیچ وقت به آبرویم فکر نکردم. من آبرویم را از خدا و امام حسین (ع) دارم و اگر لازم باشد بدون هیچ ابایی پشت در اتاق هر مسئولی برای حل مشکل تیم امید می‌نشینم و از این کارم خوشحال هم می‌شوم. من خجالت نمی‌کشم کسی بگوید فلانی مدت‌ها پشت در اتاق من نشسته است چون این کار را به خاطر تیم امید کشورم انجام می‌دهم. می‌خواهم تلاش کنم یک نگاه واحد برای این تیم ایجاد شود و واقعا راهیابی به المپیک برای تیم ایران که سابقه چندین حضور در جام‌های جهانی را داشته، دور از دسترس نیست. ما کارهای بزرگتر از این را انجام داده‌ایم اما در کارنامه کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال راهیابی تیم فوتبال به بازی‌های المپیک وجود ندارد اما یقین دارم با استعدادهایی که در کشور وجود دارند می‌توانیم به این هدف برسیم.

** هنوز با وزیر ورزش ملاقات نداشتم

مدیر تیم امید در پاسخ به اینکه آیا اخیرا با وزیر ورزش و جوانان هم ملاقاتی در این باره داشته‌ای، خاطرنشان کرد: خیر با وزیر ورزش و جوانان هنوز ملاقاتی نداشته‌ام اما با حسنی‌خو جلسه‌ای داشتیم و به ایشان عنوان کردم اگر وزیر ورزش مطلبی در این باره دارد، موضوع را به بنده انتقال دهید اما هنوز پیغامی نداده‌اند.

وی در واکنش به اینکه آیا نظرات اعضای کمیته فنی فدراسیون درباره تیم امید تابع نظرات حبیب کاشانی خواهد بود، گفت: روز اول علی کفاشیان با بنده صحبت کرد و تمام اختیارات تیم امید را به من داد اما ما خواستیم تا تصمیم درباره این تیم در جلسه کمیته فنی صورت بگیرد و پشت آن خرد جمعی باشد. کمیته فنی صرفا برای تیم امید نیست و برای سایر تیم‌های ملی هم تشکیل می‌شود. از روزی که بنده آمده‌ام همواره با هم تعامل داشتیم و کارهای مربوط به تیم امید را من پیگیری می‌کردم. فرقی نمی‌کند چه کسی مسئول است. همه می‌خواهیم کمک کنیم تا این تیم نتیجه بگیرد.

** چرا عراق و کره‌شمالی باید جلوتر از ما باشند؟!

وی با اشاره به نتایجی که برخی تیم‌های آسیایی در رده امید گرفته‌اند گفت: چطور در این رده کشوری مثل عراق با این همه ناامنی و کشتاری که روزانه در آن انجام می‌شود باید جلوتر از ما در رده امید باشد. یا کره شمالی با آن شرایط خاص و امکاناتی که دارد، چرا باید در رده پایه نتیجه بهتری از ما بگیرد. ما امکانات زیادی داریم اما متاسفانه 4 دهه است که به المپیک نرفته‌ایم. در این مقطع باید رویه‌ای را اتخاذ کنیم تا نتیجه آن صعود به بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو باشد.

** 150 هزار دلار بدهیم می‌توانیم با وینگادا قطع همکاری کنیم

وی در پاسخ به اینکه آیا قطع همکاری با وینگادا خسارت مالی 60 هزار دلاری برای فدراسیون خواهد داشت و با توجه به اینکه گفته می‌شود این مربی تاکنون 90 هزار دلار بیشتر دریافت نکرده در صورت جدایی‌اش باید 150 هزار دلار به او پرداخت شود به ایسنا گفت: بله؛ قرارداد این مربی 360 هزار دلار است که او تاکنون یک قسط از آن را دریافت کرده و یک قسط هم طلبکار است. بنده قرارداد را چندین بار مطالعه کردم و در آن بندی وجود دارد که در صورت قطع همکاری با او باید دستمزد دو ماه به این مربی پرداخت شود. البته اگر کار به بحث‌های حقوقی بکشد، عملکرد او هم بیش از پیش مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است شرایط متفاوت شود اما در هر صورت ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقاتی بیفتد. ضمن اینکه همچون گذشته تاکید می‌کنم هنوز به تصمیم قطعی برای قطع همکاری با این مربی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر