بازدید 16646

پیشروی‌ داعش به سمت الانبار عراق

تروریست‌های داعش روستای زاویه البونمر در غرب استان الانبار را تحت تصرف خود درآوردند. در همین حال این تروریست‌ها در پی دو انفجار انتحاری به پالایشگاه بیجی نیز حمله کردند.
کد خبر: ۴۴۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹ 25 October 2014
تروریست‌های داعش روستای زاویه البونمر در غرب استان الانبار را تحت تصرف خود درآوردند. در همین حال این تروریست‌ها در پی دو انفجار انتحاری به پالایشگاه بیجی نیز حمله کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع در عراق اعلام کردند که در حملات جنگنده‌های ائتلاف به شهر موصل در شمال عراق 18 عضو داعش کشته شده و 22 تن دیگر زخمی شدند.

منابع خاطرنشان کردند: در این حملات مناطق استقرار نیروهای داعش در منطقه سد موصل هدف قرار گرفت که در مسافت 50 کیلومتری شمال استان نینوا قرار دارد.

فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا نیز اعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف دست به چهار حمله در نزدیکی سد حیاتی موصل و همچنین دست به حمله دیگری نزدیکی بیجی زدند و در چهار حمله دیگر نیز مقرهای آموزشی داعش و ساختمان‌های تحت تصرف این گروه در فلوجه هدف قرار گرفت.

در همین حال یک منبع پزشکی و شاهدان عینی در موصل اعلام کردند که داعش عیسی عثمان فرمانده هنگ نیروهای فوق‌العاده پلیس در موصل را یک هفته بعد از بازداشتش در مقابل مردم اعدام کرد.

در منطقه صولاغ در کوه‌های سنجار (120 کیلومتری غرب موصل) نیروهای ایزدی تعدادی از تروریست‌های داعش را به هلاکت رساندند که یونیفورم ویژه نیروهای حمایت از مردم کرد در سوریه را پوشیده بودند.

نواف خدید، فرمانده نیروهای مبارز ایزدی اعلام کرد: این تروریست‌های داعشی در تلاش بودند تا به پایگاه‌های ایزدی‌ها نزدیک شوند.

همزمان جمیل الشمری، رئیس پلیس استان دیالی اعلام کرد که در حملات موشکی ارتش عراق در شمال شرق بعقوبه، 20 تن از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیده و 10 خودرو آنها که سلاح‌های سنگین وزن به همراه داشت، منهدم شد.

در مقابل خبرگزاری رویترز گزارش داد که گروه تروریستی داعش روستای زاویه البونمر را که 45 کیلومتر از شمال شرق الرمادی فاصله دارد، تحت کنترل خود درآورد.

حمله داعش چند روز پس از آن صورت گرفت که افراد مسلح قبیله البونمر توانسته بودند با حمله تروریست‌های داعش مقابله کنند.

ارتش عراق نیز با کمک بالگردها یگان نظامی کوچکی را که در این روستا مستقر بود و همچنین رهبران عشیره البونمر را خارج کند.

برخی از ساکنان این روستا اعلام کردند که جسد افراد مسلح قبیله همچنین سربازان در خیابان‌ها افتاده است این در حالی است که تروریست‌های داعش به افراد مسلحی که باقی مانده بودند دستور دادند که سلاح خود را به زمین بیندازند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق در تماس تلفنی با چاک هاگل، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که به اصلاح ساختار ارتش پایدار است و انتقال به منطقه هجومی در جنگ علیه داعش به عنوان یک اولویت قرار دارد.

در همین حال یک منبع در استان صلاح‌الدین در مصاحبه با سومریه‌نیوز اعلام کرد که افراد مسلح داعش با کمک دو انفجار انتحاری به پالایشگاه بیجی یورش بردند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: دو خودرو بمب‌گذاری شده که دو عامل انتحاری سوار بر آنها بودند جمعه شب در اطراف پالایشگاه بیجی در شمال شهرستان بیجی خود را منفجر کردند که پس از آن درگیری‌های شدیدی میان تروریست‌های داعش با نیروهای امنیتی که در داخل پالایشگاه حضور داشتند، به وقوع پیوست.

منابع محلی نیز در شهر موصل اعلام کردند که تاسیسات الکندی که مقر تروریست‌های داعش شده است با 16 موشک از سوی جنگنده‌های ائتلاف هدف قرار گرفت.

پلیس عراق نیز تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف مواضع داعش در کرکوک هدف قرار دادند که این حملات به کشته شدن 39 فرد مسلح و زخمی شدن 50 تن دیگر انجامید.

خبرگزاری آلمان نیز به نقل از منابع امنیتی عراق گزارش داد که ابو محمد العدنانی از رهبران داعش در میان کشته‌شدگان بوده است.

از سوی دیگر، رئیس ستاد ارتش فرانسه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی فرانسه دست به حملاتی هوایی به مواضع داعش در عراق زدند که به تخریب 12 انبار سلاح داعشی‌ها انجامید.

این ژنرال فرانسوی عنوان داشت: در صورتی که شرایط ایجاب کند فرانسه می‌تواند تعداد جنگنده‌های خود را در عراق بیشتر کند.

در همین حال شبکه دولتی العراقیه گزارش داد که ارتش با کمک نیروهای داوطلب مردمی منطقه جرف الصخر که 60 کیلومتر از جنوب غرب بغداد فاصله دارد، کاملاً تحت کنترل خود درآوردند.

محمد العسگری، مشاور رسانه‌ای وزارت دفاع عراق اعلام کرد: پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش، ارتش توانست راه‌های اصلی و نهادهای دولتی در این منطقه را تحت کنترل خود درآورد.

همزمان فرماندهان عراقی اعلام کردند که آزادسازی منطقه استراتژیک جرف الصخر آغازی برای آزادسازی سایر مناطق خواهد بود.

از سوی دیگر، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی پیروزی‌های جدیدی را در منطقه جرف الصخر رقم زدند و این پیروزی تاثیر بسیاری در شکست نهایی دشمن خواهد داشت.

در همین راستا فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق نیز از موفقیت نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی جرف الصخر واقع در شمال استان بابل قدردانی کرد.

همزمان داعش به شکست خود در منطقه جرف الصخر اذعان و اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق توانستند وارد مناطق الفاضلیه و عامریه فلوجه شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر