بازدید 4065

ردپای داعش و النصره در ناامنی‌های شمال لبنان

عدادی از عناصر تروریستی که احتمالا از عناصر داعش هستند، به یک مرکز ارتش در خان العسکر حمله کردند که این حمله باعث بروز درگیریهایی شد. در این حمله 8نظامی ارتش لبنان زخمی شدند.
کد خبر: ۴۴۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ 25 October 2014
درگیری‌های شمال لبنان که از پنج شنبه آغاز شده، دیروز و صبح امروز نیز با زخمی شدن هشت نظامی لبنان ادامه دارد، رد پای داعش و النصره در ناامنی‌های طرابلس قابل مشاهده است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، درگیریهای سنتی در منطقه طرابلس بار دیگر از پنج‌شنبه شب گذشته آغاز شده است، این درگیری بین عناصر شورشی با ارتش لبنان در بخش های مختلف این شهر از جمله منطقه الزاهریه و بازارهای داخلی شهر و قلعه باستانی طرابلس ادامه پیدا کرد.

در این درگیریها سه ارتشی زخمی شدند، منابع اطلاعاتی به پایگاه خبری العهد گفتند که یکی از فرماندهان گروه های مسلح در بازارهای داخلی نیز در این حمله کشته شده است. علاء المیدا شهروند طرابلسی است که در حال عبور از یکی از خیابان های این شهر از سوی تک تیراندازهای شورشی هدف قرار گرفته و زخمی شد.

یگان های ارتش لبنان همچنین با اقدام به بازرسی خانه به خانه در برخی مناطق شهر اقدام به بازداشت تعدادی از تروریست های تحت تعقیب از جمله رشید ضناوی، ابو رجب و ... کردند.

داعی الاسلام الشهال تئوریسین شورشیان طرابلس با تحریک مردم نسبت به عناصر ارتش، اعلام آماده باش کرده و نسبت به اجرای طرح های نیروهای امنیتی در این شهر برای ادامه بازداشت تروریست‌ها هشدار داده است.

8زخمی ارتشی در درگیریهای دیشب

عصر و شب جمعه (دیروز) نیز درگیریها بین ارتش لبنان با تروریست‌ها ادامه پیدا کرد، این درگیریها بیشتر در مناطق ساحلی و شمالی طرابلس بود.

یک منبع امنیتی لبنان با اعلام این خبر به خبرگزاری آلمان گفت که تعدادی از عناصر تروریستی که احتمالا از عناصر داعش هستند، به یک مرکز ارتش در خان العسکر حمله کردند که این حمله باعث بروز درگیریهایی شد. در این حمله 8نظامی ارتش لبنان زخمی شدند.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد که دست کم 6 نفر از تروریست ها را بازداشت و تعداد دیگری را نیز زخمی کرده است.

این منبع که خواستار عدم افشای نام خود شد، گفت که باید ارتش نیروها و استحکامات بیشتری را در منطقه مستقر کند، بویژه اینکه برخی از عناصر مهاجم به ارتش همچنان فراری هستند.

این درگیری ها یک روز بعد از حمله ارتش لبنان به یک آپارتمان در منطقه الضنیه در شمال لبنان و توقیف تروریست مشهور و خطرناک لبنانی به نام احمد سلیم میقاتی و کشته شدن سه نفر دیگر آغاز شده است.

درگیریهای طرابلس صبح امروز نیز ادامه دارد

بحران امنیتی در پی درگیری‌های دیشب همچنان در شهر طرابلس قابل ملاحظه است، از ساعات اولیه بامداد امروز نیز صدای گاه و بیگاه شلیک گلوله از بخش های مختلف بویژه بازارهای داخلی این شهر به گوش می رسد.

درگیری های طرابلس باعث شده روند زندگی عمومی در این شهر کاملا مختل شود، مدارس تعطیل شده و بازارها و مراکز تجاری به حال تعطیل در آمده اند.

حضور 50 تروریست معروف در درگیریهای طرابلس

روزنامه النهار چاپ لبنان اعلام کرد که دست کم 50 فرد مسلح در تجاوز به ارتش در طرابلس حضور داشته اند، آن ها به سمت بخش های متعدد فراری شده اند و نیروهای امنیتی نیز همچنان در تعقیب آن ها هستند. بر اساس این گزارش بسته شدن ورودی های شهر از سوی ارتش باعث شده بود تا تعداد بیشتری از تروریست ها نتوانند در این درگیریها حاضر شوند.

همزمانی سفر اشرف ریفی به عربستان با درگیریهای لبنان

آغاز دور تازه ای از درگیری‌ها در شهر طرابلس با سفر اشرف ریفی وزیر دادگستری و از عناصر فعال محورهای شورشی در درگیریهای پیشین به عربستان همزمان شده است. وی دیروز بعد از سفر یک روزه به بیروت بازگشت. ریفی در ریاض با سعد حریری رئیس جریان المستقبل لبنان دیدار کرد تا فعالیت های المستقبل در مورد مرحله آینده و پرونده های مطرح در عرصه سیاسی را با وی هماهنگ کند.

ردپای داعش و النصره در درگیریهای طرابلس

روزنامه الاخبار لبنان نیز به نقل از منابع وزارتی گزارش داد که کسانی که رهبری ناامنی طرابلس را در دست داشتند، عناصری از جبهه النصره و داعش و برخی گروه های سلفی بومی بوده اند.

این منابع به روزنامه الاخبار اعلام کردند که ارتش لبنان انتظار آغاز این حملات را بعد از عملیات عاصون داشت و احمد سلیم میقاتی سرکرده این گروهک همواره با دیگر گروه های افراطی در این شهر ارتباط داشت و با بیشتر گروه های سلفی شورشی در طرابلس نیز ارتباطات خوبی داشت.

بر اساس این گزارش، منابع مربوط افزودند که مُسکّن ها دیگر نمی تواند فضای شهر را آرام کند، بلکه باید تصمیم جدی از سوی فرماندهی ارتش و موسسات سیاسی برای رها کردن شهر از دست عناصر تروریستی گرفته شود. البته آماده سازی برای این مرحله در دست انجام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار