بازدید 31009

اعزام زمینی زائران به عراق در حضور داعش؟

مسیر حرکت کاروان‌های زیارتی ایران ثابت است که بخشی از آن، مسیر حرکت پیاده‌ی زائران در اربعین خواهد بود. خوشبختانه در یک ماه گذشته هیچ حادثه‌ امنیتی در این مسیر رخ نداده است و نگرانی به این سبب وجود ندارد.
کد خبر: ۴۴۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴ 25 October 2014
با نزدیک شدن ایام محرم، بمب‌گذاری‌ها و عملیات‌های انتحاری در عراق بار دیگر شدت گرفته، این در حالی است که «داعش» تهدید جدی‌تری در عراق به شمار می‌آید. با این حال سازمان حج و زیارت تصمیم گرفته سفرهای زمینی به عتبات عالیات عراق را همچنان ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، دوشنبه و سه‌شنبه‌ی گذشته بغداد شاهد انفجارهای مهیبی بود که تعدادی کشته و زخمی به جای گذاشت. در کربلا نیز انفجاری رخ داد که منجر به کشته شدن 7 تن و زخمی شدن 17 تن دیگر شد. داعش در بیانیه‌ای مسؤولیت حملات تروریستی کربلا را پذیرفت.

با وجود این تهدید‌ها، سازمان حج و زیارت که سفرهای زمینی عتبات عالیات عراق را به دنبال تحرکات داعش در این کشور برای چند ماه متوقف کرده بود، از ششم مهرماه تصمیم گرفت سفرهای زمینی کاروان‌های عتبات عالیات را دوباره برقرار کند، اما با فرارسیدن ایام محرم و آغاز دور بعدی اعزام کاروان‌های زمینی به عراق که قطعا به این مناسبت متقاضیان بیشتری هم خواهد داشت، معلوم نیست تأمین امنیت زائران آن هم در حضور تهدیدات داعش چگونه خواهد بود؟

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت در این‌باره گفت: با توجه به این‌که تشرف زائران به عتبات عالیات عراق از مسیر زمینی از ششم مهرماه آغاز شده و در یک ماه گذشته که روزانه بیش از 20 کاروان اعزام شدند هیچ مورد امنیتی اتفاق نیفتاده، حرکت کاروان‌ها از این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مسیر حرکت کاروان‌های زیارتی ایران ثابت است که بخشی از آن، مسیر حرکت پیاده‌ی زائران در اربعین خواهد بود. خوشبختانه در یک ماه گذشته هیچ حادثه‌ امنیتی در این مسیر رخ نداده است و نگرانی به این سبب وجود ندارد.

او درباره این‌که تأمین امنیت زائران در محرم و اربعین با توجه به شدت تحرکات داعش در نزدیکی شهرهای نجف و کربلا با کجا و چگونه خواهد بود؟ اظهار کرد: امیدواریم دولت عراق که تشکیل کابینه داده، امنیت کافی را برای زائران مشتاق عتبات عالیات فراهم کند.

اوحدی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان حج و زیارت تدبیر دیگری برای تأمین امنیت زائران ایران نخواهد داشت؟ گفت: این اتفاق (داعش) در کشور عراق رخ داده و دولت و کشور عراق باید این امنیت را تأمین کند. تا به امروز هم هیچ حادثه‌ای در مسیر تشرف زمینی زائران رخ نداده و امیدواریم دولت عراق تمهیدات جدی‌تری برای اربعین داشته باشد. ما هم قطعا اوضاع را رصد می‌کنیم، چون امنیت و سلامت زائران در اولویت ما است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۱
انتشار یافته: ۲۱
چون تا امروز حادثه ای رخ نداده دلیل نمیشه جان هموطنانو به خطر بندازیم - ممکنه از لحاظ قانونی مسړولیت حفظ جان افراد با کشور میزبان باشه ولی عقل سلیم میګه تا برقراری آرامش کامل از تردد هم میهنان به مقصد هریک از شهرهای عراق جلوګیری بشه . این کار یعنی موافقت بااینکه همینجوری یه عده رو به کشتن بدیم -
بخش قابل توجهی از ارتش عراق در مرزهای با داعش در حال نبرد هستند طبیعی است که با کمبود نیرو مواحهند و این فرصت نفوذ و بمبگذاری را بیشتر میکند معلوم است منافع مادی حج و زیارت بر جان مردم ارجعیت دارد
اگرامام حسین (ع)زنده بود راضی به این کار نمیشد.ازدیوار شکسته پرهیز کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
امام حسین (ع) زنده است و "فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
شما نمی خواهد از قول امام حسین (ع) صحبت کنید. برید روایت ها را بخوانید ببینید گذشتگان چه طور به زیارت امام رفته اند .
باید رفت اونا همینو می خوان عقب نشینی و خنثی شدن تا معادلات منطقه رو هر طوری که خودشون می خوان رقم بزنن.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
احسنت....
آقای محترم مسیر نا امن است اگر تا بحال اتفاقی نیفتاده دلیل نمی شود که در ایام محرم و آشورا اتفاقی نیفتد.عقل و شرع و وجدان حکم میکند که در این شرایط زائران برای زیارت اعزام نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
عاشورا نه آشورا...
اقا تو رو خدا نبرید
بذارید امنیت تامین بشه بعد ببرید
با سلام شاید داعش داره کاروانها رو به تله می بره و از راه برگشت کاروانها اهداف خود را دنبال کنه ما باید مراقب باشیم
سلام،نمی دونم کمی مردد هستم خیلی دوست دارم برم زیارت..!
زیارت امام حسین(ع) همیشه با خطر و صعوبت و سختی همراه بوده و هدف وهابیون قطع زیارت زائران است. بنابراین عدم اعزام زائر یعنی رضایت به خواسته دشمنان
هرکه دارد هوس کرببلا بسم الله
هر زائري از شرايط عراق خبر دارد و عقل سليم هم دارد. انتخاب خودش است كه برود. شما چرا كاسه داغتر از آش شده ايد.
کربلا خون میخواد و مرد رفتن
زیارت اربعین از شعایر مسلم شیعه است و باید این سنت زنده نگه داشته شود. عدم حضور زایران زمینه قدرت نمایی داعش را فراهم می نماید.
حضرت اباعبدالله الحسین سلام‌الله علیه، هم دقیقا میدونست که وقتی به سمت عراق برن، چه اتقافاتی قراره که بیافته
شیعه باید پشت سر مولاش حرکت کنه، ان شاالله ما لایق شهادت باشیم و چه بهتر توی همین راه بشهادت برسیم
باسلام داعش همين را مي خواهد وما بايد برويم در حال حاضر بايد به اين فكر كرد كه نبايد را ه امام حسين بي رهرو باشد.همچنان كه در كربلا تنها بود. يا حسين مارا بطلب كه ما مي اييم كه بگوييم اگر در كربلا تنها بودي واي كاش ما بوديم ادعا نيست.
اگر مسیر نجف تا کربلا رو با بمب شخم هم بزنن ما باز هم برای پیاده روی اربعین میریم..
بیاید عقل ناقص خودمون رو قاضی قرار ندیم...
در مورد شرع هم باید بگم که روایت از معصومه که زیارت اربعین روبه هیچ دلیل ترک نکنید...
این ها که میگن نرین مکه،نرین هیئت،صدقه ندین،کربلا نرین،به قول آقا یا جاهل اند یا هدف دارن
ضمنا مسیر اصلا نا امن نیست،من خودم تازه اومدم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار