بازدید 7268

نگاه شما: کوبانی آیینه توحش داعش

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰ 25 October 2014
داود سیفی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

داعش پدیده جدیدی در صنحه سیاست جهانی نیست. داعش همان  ادامه پادشاهای وهابیتی است است که  قریب به یک قرن  در ملاعام شلاق میزند. حلق آویز میکند چشم و گوش در میاورد  بی حکمسنگسار میکند.داعش همان کودک سعودی است که در نه در بیابانهای بی نام و نشان که در میدان اصلی ریاض در مقابل دید همگان گردن میزند و انگشت قطع میکند. داعش همان حکومت به ظاهر اسلامی در دوبی و امارات و قطر و  ابوطبی و غیره است که زن ها بردگان جنسی مردها محسوب شده و حتی حق رانندگی ندارنند. داعشیان  همان باز مانگان متحجر دین ستیز  طالبان  و القاعده در افغانستان است . داعش همان اخوان المسلمین و جهاد اسلامی مصر ، جیش محمد در کشمیر، جبهه النصره و جیش الاسلام و انصار و مجاهدین شیشانی در سوریه ، حرکت اسلامی در ازبکستان، سپاه صحابه و لشکر طیبه در پاکستان، الشباب در سومالی، بوکوحرام در نیجریه و دهها گروه و دسته مسلح و تروریست به اصطلاح اسلامی است میباشند.  که با شعار جهاد با کفار به مسلمان کشی و برادرکشی مشغول اند تا بلکه از توحش صهیونیسم  فقط اسمی  باقی بماند و شاید آن را تطیهیر کنند. داعش یکی از صدها سر توحش  سلفی گری تکفیری  است.

 داعشی ها اما تنها درس خوان های مدرسه ریاض و نجد ، ریشوی مسلح با لباس و پرچم سیاه نیستند. داعش در دنیای غرب مهندسی شده است. پاسداشت فرهنگی، احترام به اسلام، ایجاد قوانین شریعه در قلب دنیا به اصطلاح مدرن و سکولار تماما نقطه چین هایی هستند که خط سیاسی داعش از آنها عبور میکند.کارخانه تولید داعش در غرب است. داعش محصول یکی از خطرناکترین و خوننبارترین استراتژی های منطقه ای دول غربی است. داعش محصول تئوری سیب سرخ (1)نظریه پردازان سیاسی آمریکا در دهه پنجاه است. داعش محصول استراتژی کمربند سبز اسلامی برژنیسکی و استفاده از اسلام در جدال برای حفظ حوزه های سود سرمایه در جدال با قدرتهای رقیب است. داعش خلق شده تا  نقشه  فتح نیل تا فرات  تحقق یابد  داعش خلق کردید  تا ضربه گیر  غرش هیات من الاضله بر سر دجالان کوه صهیون باشد.

اما کوبانی و امرلی

مردم کوبانی به ویژه در اینروزها مستقیما آماج حملات خونبار و وحشیانه تروریستهای به اصطلاح خلافت اسلامی قرار گرفته اند. هیچ جنبنده ای در این منطقه از شر تیرهای زهرآگین استفاده کنندگان شعار لا اله الا الله در امان نیست. مردم کوبانی خود با این هیولای  وهابی درگیر شده اند. این مردم کوبانی هستند که در صف اول مبارزه با این هیولاها در نبرد تن به تن میباشند. در حالیکه قدرتها در حال چرتکه انداختن و محاسبه سود و زیان در امر دخالت یا عدم دخالت میباشند.

از ترکیه تا سایر دولتهای غربی تنها آنجا که منافع اقتصادی سیاسی اشان اقتضا کند و در حد تامین منافعشان در این جدال دخالت میکنند. اما هیچکدام قصد براندازی داعش و  خشکاندن ایدئولوژی سیاسی داعش را ندارند. مردم کوبانی و الزهرا در سوریه و آمرلی در عراق  نشان دادند و به دنیا اعلام کردند که تنها و تنها نیرو و اراده مردمی است که میتواند تا آخر برای نابودی داعش مبارزه پیگیر و قهرمانانه کند. مردمی که هیچ منفعتی در ایدئولوژی، سیاست و استراتژی اسلام  وهابی ندارند.

کوبانی در جغرافیای جدال سیاسی علیه داعش و اسلام  امریکایی به سراسر سرزمین هایی که در جدال با اسلام آمریکایی اند  متصل میشود. مردم کوبانی و آمرلی و نه به دلیل کرد بودن و ترکمن بودن به دلیل اینکه خلافت اسلامی داعشی را  قبول نمیکنند در این جدال قرار گرفته اند. محور جدال در کوبانی سوریه  و  النبل به هیچ وجه ناسیونالیسم نیست. جبهه جدال در کوبانی جبهه جدال قومی نژادی نیست کامل سیاسی و فرا ملی است.

مبارزه علیه داعش نمیتواند در چهارچوب یک مبارزه ناسیونالیستی به نتیجه برسد همانگونه که نمیتواند با بمب افکن های ائتلاف غرب به فرجام برسد. رهایی از شر این هیولای خونخوار تنها و تنها با زدن قلب و مغز و ریشه های داعش ممکن پذیر است. باید تمام هیکل کریه و خونین داعش، تمام  تئوریی تکفیری، تمام سرهای این هیولای چندسر، به چالش و مبارزه کشید. باید منفعت هایی که نیاز به تولید داعش و حفظ داعش انواع داعش یا ایدئولوژی داعش را در هر نقطه زمین ایجاب میکند به چالش کشید. داعش را با سرودهای وطن پرستانه نمیتوان به عقب راند .

همانگونه که داعش با سرودهای وطن پرستانه به میدان نمی آیدد. داعش را باید با سرودهای بین المللی انسانیت، اسلام ناب محمدی و  آزادیخواهی به عقب راند. باید تمام منابع حیاتی تولید و بازتولید داعش به چالش کشاند. داعش را باید در جبهه های مختلفی به عقب راند. علیه داعش باید رنسانس فکری سیاسی ایجاد کرد. از سلاحهای مختلفی استفاده کرد. از سلاحهای نظامی گرفته تا سلاحهای سیاسی و فرهنگی. در میدان های مختلفی به نبرد طلبید. از کوبانی تا ترکیه از ایران تا غرب. قلب داعش، اسلام آمریکایی است و باید این قلب را هدف قرار داد.
—————–
1-    تئوری که میگوید اگر یک سبد پر از سیب داشته باشید که همه رسیده و یک شکل و سرخ رنگ باشند و یکی از آنها را با یک دستمال تمیز نموده یا در اصل صیقل داده و براق نمایید . آن سیب در آن سبد براق تر از بقیه شده شده و بیشتر از همه به چشم می آید. اگر کسی بخواهد یک عدد سیب از این سبد بردارد ناخود آگاه آن سیب براق را انتخاب می کند.تجربه ثابت کرده آن سیب براق شده زودتر از بقیه سیبها فاسد شده و می گندد.این نظریه بر این تاکید دارد که اگر بخواهید یک پارادایم یا باور اجتمایی را جدا از درست یا غلط بودن آن نابود کنید بهترین کار مطرح و تبلیغ کردن آن باور در سطح جامعه است.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر