بازدید 5916
جمعیت الوفاق بحرین:

مسوول تخریب نمادهای عاشورا در بحرین کیست

جمعیت الوفاق بحرین دربیانیه ای اعلام کرد که رژیم آل خلیفه دست نظامیان و خرابکاران را برای تخریب نمادهای عاشورا و محرم بازگذاشته است.
کد خبر: ۴۴۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷ 24 October 2014
جمعیت الوفاق بحرین دربیانیه ای اعلام کرد که رژیم آل خلیفه دست نظامیان و خرابکاران را برای تخریب نمادهای عاشورا و محرم بازگذاشته است.

به گزارش  'الوفاق' بحرین، دراین بیانیه آمده است: رژیم مسوول این تخریب ها و دیکتاتوری منبع اصلی همه این مشکلات است.

جمعیت الوفاق افزود: این تجاوزها ادامه جنایاتی مانند تخریب مساجد و هتک حرمت مقدسات و 55 نوع تخریب دیگری است که کمیته حقیقت یاب بحرین آن ها را برشمرده است.

الوفاق اضافه کرد: همه گزارش ها و بیانیه های بین المللی، رژیم بحرین را مسوول این جنایات می داند.

بیانیه جمعیت الوفاق تاکید کرد که استبداد و دیکتاتوری منبع اصلی این مشکلات و تجاوزهاست و تازمانی که به خواسته های ملت پاسخ داده نشود و نظامی برخاسته از اراده مردم تشکیل نشود که بتواند از حقوق ملت دفاع کند، این مشکلات و تجاوزها متوقف نخواهد شد.

نیروهای امنیتی بحرین با حمله به نمادهای عاشورا درخیابان های این کشور اقدام به تخریب این نمادها دربرخی مناطق کرد و مسوولان رژیم و دستگاه های مسوول نیز علی رغم تکرار هرساله این اقدامات، دستوری مبنی بر توقف تخریب مقدسات شیعیان صادرنکرده اند.

بر اساس این بیانیه ، نظامیان آل خلیفه با یورش به مناطق سلم آباد، ستره، راس رمان و الجفیر اقدام به تخریب نمادهای عاشورا و مقدسات شیعیان کردند.

این بیانیه می افزاید : رژیم بحرین دست نیروهای خود را برای سرکوب و تهدید شهروندان بازگذاشته است و این اقدامات را از طریق سخنرانی ها و تریبون ها توجیه می کند.

بر اساس این گزارش ، برغم گزارش ها و درخواست های منطقه ای و بین المللی برای توقف سرکوب مذهبی و تجاوز به مقدسات دینی، این اقدامات بیش از40 ماه است که ادامه دارد و مسوولان رژیم آل خلیفه چشم خود را به روی خرابکاران بسته است.

نیروهای نظامی بحرین 25 مهرماه نیزپس از محاصره منطقه 'الجفیر'، بنای یادبود 'الثقلین' را با لودر تخریب کردند.

جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به این اقدام رژیم بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این اقدام نشان دهنده تفکر طایفه ای است که با آزادی بیان مبارزه می کند و به زبان زور و خشونت اعتقاد بیشتری دارد، این همان منطقی است که 38 باب مسجد را ویران کرد و به ده ها حسینیه، مسجد و مقدسات شهروندان تجاوز می کند.

نیروهای نظام آل خلیفه پیش از این نیز در سال 2013 میلادی بنای یادبود 'سفینة الحسین' را در منطقه 'جفیر' ویران کرده بودند.

شیعیان بحرین بیش از سه سال است که برای به دست آوردن حقوق سیاسی و اجتماعی خود در جامعه بحرین تلاش می کنند و در آخرین اقدام مسالمت آمیز خود، انتخابات نمایشی در این کشور را تحریم کردند که باعث خشم رژیم آل خلیفه شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی