بازدید 5079
"جورج سوروس"، بنیانگذار انقلاب‌های رنگی در کشورهای اروپایی شرقی

نسخه "جورج سوروس" برای نجات اکراین

"جورج سوروس"، بنیانگذار انقلاب‌های رنگی در کشورهای اروپایی شرقی و سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف آمریکایی مدعی شد، روسیه اکنون موجودیت اروپا را تهدید می‌کند و در عین حال از پاسخ اتحادیه اروپا به بحران اوکراین انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴ 24 October 2014
"جورج سوروس"، بنیانگذار انقلاب‌های رنگی در کشورهای اروپایی شرقی و سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف آمریکایی مدعی شد، روسیه اکنون موجودیت اروپا را تهدید می‌کند و در عین حال از پاسخ اتحادیه اروپا به بحران اوکراین انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جورج سوروس 84 ساله در مقاله‌ای که به قلم خود در روزنامه لوموند و نشریه نیویورک ریویو آو بوک منتشر کرد، گفت: خودداری اروپا در برآورده کردن کمک‌های مالی و نظامی از اوکراین موجب سقوط اروپا خواهد شد. وی از کشورهای این قاره خواست تا سریعا دو میلیارد دلار (شش میلیارد یورو) را به اوکراین تزریق کنند.

سوروس عنوان داشت: زمان آن رسیده که اعضای اتحادیه اروپا بیدار شده و همچون کشورهایی که در جنگی غیرمستقیم درگیر هستند، رفتار کنند.

وی تصریح کرد: در این جنگ باید همه منابع موجود به کار گرفته شود حتی اگر که به قیمت کسری بودجه کشورها تمام شود. اکنون نه فقط حیات اوکراین جدید بلکه آینده ناتو واتحادیه اروپا در خطر است.

سوروس در ادامه مقاله هشدارآمیز خود می‌نویسد: در غیاب یک مقاومت متحد این انتظاری غیرواقع‌بینانه است که بخواهیم ولادیمیر پوتین (رهبر روسیه) پای خود را از اوکراین فراتر نگذارد در حالی که تجزیه اروپا و تسلط روسیه بر آن را در تیررس خود می‌بیند.

سوروس عنوان کرد که اتحادیه اروپا و منطقه یورو در نتیجه بحران مالی سال 2008 راه خود را گم کرده‌اند.

وی اضافه می‌کند: پس از آنکه قوانین ریاضت مالی نارضایتی عمومی در اروپا و جهش احزاب ضداروپا را موجب شد، روسیه خود را به عنوان گزینه جایگزینی نشان می‌داد که از برخی جنبه‌ها برتر از اتحادیه اروپا است و انعطاف‌پذیرتر بوده و دائما سورپرایزهای مختلفی رو می‌کند.

سوروس گفت: پوتین از خودداری اتحادیه اروپا و آمریکا در انجام اقدامی قاطع در خصوص اوکراین بهره‌برداری کرده و شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد و جبهه‌های جنگ جدایی‌طلبی در شرق اوکراین ایجاد کرد که در آنها نیروهای نظامی عادی روسیه با ارتش اوکراین می‌جنگند.

سوروس خودداری از حمایت نظامی از اوکراین و تعلیق حمایت مالی از این کشور تا پس از رای‌گیری پارلمانی مهم روز یکشنبه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

وی خاطرنشان می‌سازد: این کارها منجر به فشارهای قابل اجتناب بر ذخایر ارزی اوکراین شده و دورنمای یک بحران مالی تمام‌عیار را در اوکراین به وجود آورده است.

به گفته سوروس، پوتین احتمالا با بهره‌برداری از مساله معاهده تامین گاز اوکراین، پترو پوروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین را وادار خواهد کرد تا پس از رای‌گیری روز یکشنبه نخست‌وزیری منصوب کند که مطلوب وی باشد اما بعید است که پروشنکو چنین معامله‌ای را قبول کند.

سوروس هشدار داد که حفظ اوکراین برای غرب مهم‌تر از جنگ با داعش است چراکه با سقوط اوکراین، روسیه‌ای پیروز وجود خواهد داشت که تهدیدی بسیار گسترده‌تر را ایجاد می‌کند و اتحادیه اروپا چندپاره‌تر و غیر قابل اداره خواهد شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی