بازدید 9710

درگیری منزل به منزل در شرق و جنوب کوبانی

«احمد شیخو» نایب‌رئیس هیأت دفاع از عین‌العرب گفت: نبرد در ضلع شرقی و جنوبی کوبانی به شدت ادامه دارد و درگیری‌ها منزل به منزل پیگیری می‌شود، تروریست‌ها از سلاحی استفاده کردند که مشکلات تنفسی و تاول‌های پوستی در نیروها بوجود آورد.
کد خبر: ۴۴۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ 24 October 2014
«احمد شیخو» نایب‌رئیس هیأت دفاع از عین‌العرب گفت: نبرد در ضلع شرقی و جنوبی کوبانی به شدت ادامه دارد و درگیری‌ها منزل به منزل پیگیری می‌شود، تروریست‌ها از سلاحی استفاده کردند که مشکلات تنفسی و تاول‌های پوستی در نیروها بوجود آورد.

«احمد شیخو» نایب رئیس هیئت دفاع از منطقه عین‌العرب(کوبانی) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت اردوغان گفت : آنچه که امروز ما با عنوان تروریست‌های تکفیری داعش با آن روبرو هستیم نتیجه حمایت‌های پدرانه اردوغان از این گروه تروریستی می باشد، دولت ترکیه زخمی‌های تروریست‌های داعش را در بیمارستان‌های ترکیه مداوا می‌کند.

این مقام کرد در خصوص آخرین وضعیت نبردها در عین‌العرب تاکید کرد: نبرد در ضلع شرقی و جنوبی کوبانی به شدت ادامه دارد و درگیری‌ها منزل به منزل پیگیری می شود، هنوز 40 درصد شهر در کنترل تروریستها می باشد و نیروهای مدافع خلق در تلاش برای کنترل این مناطق هستند.

احمد شیخو با استقبال از تصمیم پارلمان کردستان عراق مبنی براعزام نیرو به عین العرب تصریح کرد : امروز ما برای دفاع از انسانیت و نه تنها کوبانی با تروریستها می‌جنگیم و از هر نوع کمک نظامی و انساندوستانه استقبال می‌کنیم و ضروری است که کشورهایی که به نام مبارزه با تروریسم ائتلاف تشکیل داده‌اند، در کمک رسانی به مدافعین خلق جدی‌تر باشند.

وی در خصوص نوع کمک‌های انساندوستانه به مدافعین خلق و مردم غیر نظامی در منطقه عین العرب با تاکید بر اینکه دولت ترکیه مانع از رسیدن هر گونه کمکی اعم از کمک‌های درمانی و خوراکی می شود، گفت: مخالفان سیاست‌های ترکیه و از جمله کردهای این کشور به طور مخفیانه کمک‌های خود را به دست ما می‌رسانند.

در ارتباط با کنترل روستای تل الشعیر در نزدیکی عین‌العرب، احمد شیخو به خبرنگار ما گفت: این روستا شب گذشته به کنترل تروریست‌ها درآمده اما این تپه به طور متناوب به کنترل نیروهای مدافع خلق و تروریستهای داعش در می آید.

احمد شیخو در خصوص استفاده تروریست‌ها از سلاح های شیمیایی تاکید کرد: روز چهارشنبه تروریست‌ها از نوعی سلاح استفاده کردند که منجر به ایجاد مشکلات تنفسی، ایجاد تاول‌های پوستی و جاری شدن مداوم اشک از چشم نیروها و مردم شد، اما به دلیل اینکه امکان شناسایی و بررسی کامل این نوع سلاح ها در حال حاضر وجود ندارد ، نمی توان با قاطعیت گفت تروریست‌ها از چه نوع سلاحی استفاده کرده اند.

وی در مورد تشدید حملات داعش اظهار داشت : ظرف روزهای گذشته نیروهای جدیدی از جرابلس و رقه به کوبانی منتقل شده اند که مسلح به انواع سلاحهای سنگین هستند، لذا حملات خود را شدت بخشیده‌اند، در مقابل نیروهای مدافع خلق به دفاع ادامه می‌دهند و موفق به کشتن تعداد زیادی از تروریست‌ها شده اند و در بین کشته شدگان شماری از اعراب با هویت الجزایری شناسایی شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار