بازدید 4007

قالیباف: نادیده گرفتن تجربه‌ها گناهی نابخشودنی

موضوع مدیریت بحران ضرورتی اجتناب ناپذیر است، چرا که کشور ما حادثه خیز است و توقع این است که همه مدیران، مردم و اندیشمندان برای بررسی، تحقیق، مستندسازی، آموزش وبکارگیری تجهیزات مناسب در حوادث نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.
کد خبر: ۴۴۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 24 October 2014
شهردار تهران با تاکید بر اینکه آموزش مردم و ایجاد زیرساختها، اساس مدیریت بحران است، گفت: بی تفاوتی و نادیده گرفتن تجربه های گران قیمت در حوادث گناهی نابخشودنی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، محمد باقر قالیباف در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «شهر آماده» که در سالن اصلی همایش های برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری ومدیریت بحران حوادث و سوانح یکی ازالزامات شهر تهران است، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره شهر آماده، حرکتی مؤثر وارزشمند برای جلب توجه عمومی به مسأله ایمنی در شهر است.

وی اظهارداشت: موضوع مدیریت بحران ضرورتی اجتناب ناپذیر است، چرا که کشور ما حادثه خیز است و توقع این است که همه مدیران، مردم و اندیشمندان برای بررسی، تحقیق، مستندسازی، آموزش وبکارگیری تجهیزات مناسب در حوادث نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه تجربه مردم و مدیران در رویارویی با سوانح، چندان زیاد نیست، گفت : به شخصه سه زلزله طبس، رودبار و بم را که جزو زلزله های بزرگ است، تجربه کردم و جزو نخستین نفراتی بودم که به محل حادثه رسیدم ودرزلزله بم براساس تجربه گذشته دستور به اعزام اقلامی به محل حادثه دادم که منجر به نجات جان بسیاری ازحادثه دیدگان شد.

قالیباف ادامه داد: بهره گیری ازتجربیات داخلی ودنیا درموضوع پیشگیری و مدیریت بحران وانتشار آن ازطریق رسانه های جمعی برای افزایش آگاهی و فرهنگ سازی مردم درکنار ایجاد زیرساخت های مناسب، اموری ضروری، مهم و اساس مدیریت بحران است.

شهردار تهران افزود : البته فرماندهی و وجود یک سیستم پایش سوانح نیز از ضرورت های مدیریت بحران است ولی بر فرهنگ سازی، آموزش ونقش رسانه ها تأکید دارم؛ چرا که درصورت آشنایی مردم با چنین رویدادهایی، درروز حادثه مشکلات وبحران ها به حداقل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مدیریت بحران تنها مختص حوادث طبیعی نیست، افزود: در 10 سال گذشته بیش از 220 هزار کشته و بالغ بر دو میلیون آسیب دیده جدی ناشی از تصادفات داشته ایم، بنابراین وقتی می‎ گوییم «شهر بادوام» الزاماً آمادگی به حوادث طبیعی محدود نمی شود.

وی اظهارداشت: نوع فرماندهی درمدیریت بحران ها منجربه کاهش آسیب ها و تلفات می شود وهمچنین پس ازهرحادثه، نحوه رویارویی با آن، باید مورد بررسی وتحقیق قرار گیرد تا نقاط ضعف برطرف شده و درحوادث مشابه اشتباهات دوباره تکرار نشود.

قالیباف ادامه داد: لطف خدا همواره با مردم است که با وجود برخی سهل انگاری ها، حوادث تلخ گریبان ما را نمی گیرد و این موضوع دلیلی بر این نیست که با بی توجهی از کنار این مسائل عبور کنیم.

وی بیان داشت: بی تفاوتی ونادیده گرفتن تجربه های گران قیمت در حوادث، گناهی نابخشودنی محسوب می شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اختلال اخیر پیش آمده در مترو و توقف یکی از قطارها گفت: در صورت آموزش صحیح و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، حوادثی از این دست در مدت زمان بسیار کوتاهی مدیریت می شود لذا فرهنگ سازی برای موفقیت در چنین حوادثی، ضروری است.

وی ضمن تقدیر ازبرگزاری جشنواره «شهر آماده» گفت : مهم این است که با برگزاری چنین جشنواره هایی وتداوم آن، موضوع مهم ایمنی درشهرها را جدی تر بگیریم، چرا که شهر تهران هم درمعرض بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل قرار دارد و هم با وجود شبکه وسیع انتقال گاز و سوخت رسانی، دکل های فشار قوی برق، تونل های بزرگ شهری وپل های متعدد درمعرض مخاطرات متنوع است و امیدواریم هیچ وقت حادثه ای برای مردم این شهر پیش نیاید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر