بازدید 10491

فاضلاب دره سیلیکون به آب شرب تبدیل شد

تصفیه خانه پیشرفته دره سیلیکون امکان تبدیل فاضلاب را به آب پاک تر از قابل شرب معمولی فراهم کرد.
کد خبر: ۴۴۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱ 24 October 2014
تصفیه خانه پیشرفته دره سیلیکون امکان تبدیل فاضلاب را به آب پاک تر از قابل شرب معمولی فراهم کرد.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا به نقل از رویترز، این تصفیه خانه که با سرمایه 72 میلیون دلاری و با بهره گیری از جدیدترین فناوری روز راه اندازی شده است، قابلیت تبدیل فاضلاب را به آب آشامیدنی دارد.

در این تصفیه خانه، فاضلاب های شهری در طی چند مرحله از جمله فیلتر میکروبی، اسمز معکوس و اشعه فرابنفش، تصفیه شده و به شبکه آب شهری باز می گردند.

آب شرب حاصل از این تصفیه خانه در مقایسه با سایر تصفیه خانه ها، تمیزتر و خالص تر است. این تصفیه خانه ظرفیت تولید روزانه 8 میلیون گالن آب شرب با خلوص نزدیک به آب مقطر را دارد.

در زمان حاضر از این تصفیه خانه به عنوان یک سامانه کمکی برای افزایش خلوص آب سایر تصفیه خانه ها استفاده می شود.

در این فرآیند فاضلاب تصفیه شده از سایر تصفیه خانه ها وارد تیوب های کوچک فیلتر میکروبی می شود و هزاران فیبر توخالی شبیه به نی ایجاد می کند.

اطراف این نی ها دارای خلل فرجی به قطر 0.1 میکرون معادل یک سیصدم تار موی انسان است.

این خلل و فرج اجسام جامد، انواع باکتری، موجودات تک یاخته ای و برخی ویروس ها را فیلتر می کنند.

در گام بعدی اسمز معکوس انجام می پذیرد. این مرحله شامل عبور دادن آب با فشار بسیار زیاد از روی سطوحی است که دارای حفره هایی به اندازه مولکول آب هستند. در این مرحله، نمک، ویروس ها و سایر آلودگی ها، داروهای ساخته دست انسان و انواع آفت کش ها از آب جدا می شوند.

در مرحله پایانی، آب درون مخازنی جریان می یابد که تحت تابش شدید اشعه فرابنفش قرار دارند. این اشعه مانند یک گند زدای بسیار قوی و در فرآیندی شبیه به استریلیزه کردن داروها، مواد غذایی و آب میوه ها، ساختار DNA ویروس ها و سایر موجودات زنده شناور در آب را از بین می برد.

در جریان این فرآیند ها 99.99 درصد از تمام عوامل بیماری زای موجود در آب از بین می رود. مواد جامد حل نشده در آب آشامیدنی حاصل از این فرآیند حدود 40 واحد در میلیون است. در حالی که میزان این مواد در آب آشامیدنی کشور های پیشرفته به طور متوسط 215 واحد در میلیون و البته حداکثر میزان قابل قبول این مواد در آب آشامیدنی برابر 500 واحد در میلیون است.

در حال حاضر از آب این تصفیه خانه برای آبیاری پارک ها، زمین های بازی و شستشو استفاده می شود، اما با توجه به خلوص بسیار بالای آب حاصل از آن، مقامات انتظار دارند آب حاصل از این تصفیه خانه به زودی وارد شبکه آب آشامیدنی شود.

درهٔ سیلیکون (به انگلیسی: Silicon Valley) نام رایج و غیر رسمی منطقه ای در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی سانفرانسیسکو در حومهٔ سانتا کلارا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا است.

شهرت این منطقه به دلیل قرار داشتن بسیاری از شرکت های مطرح انفورماتیک جهان در این منطقه است و نام این منطقه ابتداً برگرفته از تعداد زیاد شرکت های تولید کنندهٔ تراشه های سیلیسیمی در این منطقه بود که بعدها به نمادی از وجود کمپانی های زیاد فعّال در زمینه فناوری های پیشرفته در این منطقه تبدیل شد.

دره سیلیکون شهرهای بسیاری را دربر می گیرد که مهمترین آنها سان خوزه مشهور به پایتخت دره سیلیکون می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس