بازدید 10101

نظر آیت‌الله مصباح یزدی درباره امر به معروف

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در امر به معروف باید به گونه ای عمل کنیم تا کمترین آسیب و تنش ایجاد شده و همراه با تواضع و مهربانی باشد.
کد خبر: ۴۴۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱ 24 October 2014
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در امر به معروف باید به گونه ای عمل کنیم تا کمترین آسیب و تنش ایجاد شده و همراه با تواضع و مهربانی باشد.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی عصر پنج شنبه در جمع بانوان آمر به معروف و ناهی از منکر در موسسه امام خمینی(ره) قم تاکید کرد: توهین، تحقیر و مسخره کردن در امر به معروف و نهی از منکر جایی ندارد و به شدت باید از آن پرهیز کنیم.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: توهین و تحقیر در امر به معروف اخلاقی و شرعی درست نیست و اثر منفی داشته و باعث کدورت و دشمنی و لجبازی افراد می شود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هدف اسلام ترک گناه در جامعه است، خاطرنشان کرد: راه و شیوه درست و اصولی امر به معروف و نهی از منکر با توجه به شرایط، موقعیت ها و افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است.

وی در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام است، اما آنچنان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و در مورد آن ابهامات و کج فهمی هایی وجود دارد.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به بروز برخی انحرافات و ناهنجاری ها در جامعه بر اثر تهاجم فرهنگی دشمنان و گاهی بر اثر تساهل و تسامح برخی مسوولان، تصریح کرد: قطعا خداوند متعال راضی نیست که احکام و ارزش های اسلامی در جامعه فراموش شود، از این رو همه وظیفه داریم تا با دلسوزی و مهربانی کاری کنیم تا مردم گناه را ترک کرده و گناه علنی در جامعه نباشد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: باید انواع شیوه های کارآمد و موثر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از سوی کارشناسان و صاحب نظران تدوین شود.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت امام راحل(ره) و خون پاک شهیدان، شرایطی بوجود آمده است تا بتوانیم با امر به معروف و نهی از منکر، ارزش ها و آموزه های دینی را در جامعه رشد و گسترش دهیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر