بازدید 21615

آموزش رفتار متمدنانه با قراردادهای تسلیحاتی توسط روس‌های بدعهد!

سرگئی ایوانوف در بخش طولانی از مذاکرات ایران و روسیه وزیر دفاع این کشور بود. سپس معاون نخست وزیر شد و هم‌اکنون هم رئیس کارکنان کرملین است. پس از چند سال بدعهدی روسیه در ماجرای تحویل سیستم دفاعی ‌S-۳۰۰ به ایران و در شرایطی که احتمال تحویل نشدن ناوهای خریداری شده از فرانسه مطرح شده، مقام روس به آموزش رفتار متمدنانه با قراردادهای تسلیحاتی روی آورده است.
کد خبر: ۴۴۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰ 24 October 2014
آموزش رفتار متمدنانه با قراردادهای تسلیحاتی توسط روس‌های بدعهد!سرگئی ایوانوف، رئیس کارکنان کرملین تهدید کرده ‌که اگر فرانسه به قرارداد ساخت دو فروند ناو هلی‌کوپتربر کلاس میسترال برای روسیه متعهد نماند، موضوع را به دادگاه خواهد کشاند.

به گزارش «تابناک»، به نقل از ریانوستی، این مقام روس به خبرنگاران گفته ‌«(در صورت اجرایی نشدن قرارداد) به شیوه مرسوم در جهان متمدن، ما دادخواستی ارائه ‌و تقاضای غرامت خواهیم کرد».

وی افزود: این بر عهده فرانسه است که تصمیم بگیرد به قرارداد عمل کند یا خیر.

ایوانوف با اشاره به آنچه ‌روابط تاریخی روسیه و فرانسه نامیده است، ابراز امیدواری کرده که روابط دو کشور قربانی مسائل گذرا نشود.

روسیه و فرانسه در ژوئن سال ۲۰۱۱، قراردادی به ارزش فعلی ۱.‌‌۵ میلیارد یورو (۱.‌۲ میلیارد یورو در زمان عقد قرارداد) امضا کردند که بر پایه آن قرار است، دو ناو ساخت فرانسه به نیروی دریایی روسیه تحویل شود. تحویل نخستین شناور به نام ولادی‌وستوک برای آخر سال ۲۰۱۴ و تحویل شناور دوم به نام سواستوپول برای سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی شده است.

ولی اکنون به پایان رسیدن اجرای این توافق با توجه به تحریم‌های غرب علیه روسیه به دلیل مسائل اوکراین به خطر افتاده است.

در ماه گذشته میلادی، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تهدید کرد، شاید تحویل این ناو‌ها را به دلیل طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری‌های داخلی اوکراین به تعلیق در‌آورد. وی بعدا اعلام کرد ‌در اواخر ماه اکتبر در مورد تحویل این ناو‌ها به روسیه تصمیم خواهد گرفت. او سپس تحویل این شناور‌ها به روسیه را به تعهد به آتش‌بس در اوکراین و یافتن راه حلی سیاسی برای درگیری‌های این کشور گره زد.

در آخرین روزهای ماه سپتامبر نیز مقامات نظامی روس اعلام کردند، ‌توافقات در مورد روند عملیاتی تحویل این ناوهای هواپیمابر به روسیه باید در اواخر ‌اکتبر یا آغاز ماه میلادی نوامبر صورت پذیرد.

سخنان سرگئی ایوانوف در‌باره شرایط برخورد متمدنانه با قراردادی تسلیحاتی، از این جهت قابل توجه است که وی از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ وزیر دفاع روسیه بود و در نتیجه بخش مهمی از مذاکرات ایران و روسیه برای خرید سیستم دفاع هوایی ‌S-۳۰۰ از سوی ایران در زمان وزارت وی صورت گرفته است.

روس‌ها پس از توافق با ایران برای تحویل این سیستم دفاع هوایی، ابتدا در رسانه‌ها منکر ‌چنین قراردادی بودند، سپس مدعی شدند کشورهای دیگر که این سیستم را از روسیه خریداری کرده‌اند، آن را به ایران خواهند داد.

کمی بعد معاون وزیر خارجه روسیه مدعی شد، ‌این کشور هیچ دلیلی برای لغو قرارداد فروش این سیستم‌ها به ایران نمی‌بیند، ولی یک سال بعد روس‌ها به بهانه قطعنامه‌های شورای امنیت در موضوع هسته‌ای و در همسویی با آمریکا و اسرائیل از تحویل این سیستم دفاعی به ایران خودداری کردند و ظاهرا چند سال طرح شکایت ایران از بدعهدی روس‌ها تاکنون به نتیجه روشنی نرسیده است.

در چنین شرایطی سخنان وزیر دفاع سابق روسیه و رئیس فعلی کارکنان کرملین که در فاصلهٔ پنج ساله این دو منصب خود یعنی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ نیز معاون نخست وزیر روسیه بوده، به اینکه در یک جهان متمدن عمل به تعهدات قراردادی اهمیت دارد، تا حدی برای ایرانی‌ها طنزآمیز نیز هست!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۴۸
خوشم آمد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
ممنون
هومن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
امام خمینی: آمریکا بد است، انگلیس از آن بدتر و شوروی ( یا همان روس امروز) از هر دوی آنها بدتر........... آقایان بیاین تو روابط با روس ها تجدید نظر کنیم چون هیچ کشوری تا به امروز بیشتر از روس ها به ما ضربه نزدن میهن ما رو از ایروان تا تفلیس از نخجوان تا باکو همین روسه ها پاره پاره کردن نکته یادمون رفته
روسیه هیچ گاه همسایه قابل اعتمادی برای ایران نبوده....همواره با قربانی کردن منافع ما فقط و فقط به فکر منافع خودش بوده...همیشه تو هر رابطه ایی با روسیه باید این نکات رو در نظر داشت...
طنز تلخیه ولی
طنزآمیز نیست، مساله اینجا است که ما اساسا «نمی توانیم» کار را به دادگاه بکشانیم!
یکی تحریم داخلی آن کشور است و دیگری تحریم شورای امنیت که این دو جایگاه متفاوتند. هر چند توجیه بدعهدی ایشان نیست.
غارتگرتر و عهدشکن تر از روسها وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
انگلیسی ها..... و فرانسوی ها......
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
روسها بسیار خطرناک تر آمریکا و انگلیس و حتی اسرائیل هستند ....نان به نرخ روز خورهای واقعی
اگه قرار با کشوری قطع رابطه کنیم اون روسیه بود نه آمریکا
فرانسه خیلی خوب حال این روس های کثیف رو جا آورده... از قدیم گفتن دنیا دار مکافاته...
روس های بد عهد این کار رو با ایران کردند الان هم فرانسوی ها با روس ها این کار رو انجام میدن...
واقعا خوشحال شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
کثیف!!!
سایت تابناک لطفا در انتخاب نظرات دقت کن اینجا جای آموزش ناسزایی گویی نیست
سلام
بد عهدی شیوه روس ها و انگلیس ها بوده ودر ذاتشان هست حتی به صدام سلاح می دادند.
خاک بر سر شدیم رفت
اولا" اولین بار است اعلام می شود که از طرف روسی برای اس-300 شکایت شد اما هرگز از سرانجام قرار داد اس-300 خبری نشد؟
ثاینا" همه جای دنیا می دانند که روسها قرار داد را کاغذ پاره می دانند و لازم است هنگام پایان قراردادها با گره زدن هر قرار داد به قرار داد دیگری و به اصطلاح بازار با نشان دادن در باغ سبز دیگری طرف مقابل را مشتاق به اجرا کرد یا قراردادهای جداگانه ولی دو سویه با ارزش تقریبی یکسان امضا کرد. یعنی آنها اس-300 بدهند و شرط اجرایش مثلا" تحویل کالایی از ایران.
با اینحال هنوز هم که این روسیاه ! روسیه هست برای ما تابی جون!
خوبه این مطلب را دوستان دیپلمات روس بخوانند و برای آقای ایوانوف بفرستند! عوض داره گله نداره!
روسها خود قراردادهای خودشان را با ایران لغو کردند حال فرانسه این بلا را به سرشان درآورد است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
البته مبلغ قرارداد ما کجا مبلغ قرارداد فرانسوی هاکجا.برا ما فقط مبلغ قرامت چند میلیارد دلار میشد
کاش بعد از آن ماجرا هیچ قرارداد نظامی و اقتصادی با روس ها را امضاء نمی کردیم تا حساب کار دستشون میومد.اس300های روسیه از فانتوم واف14های آمریکا که بهتر نیستنداینقدر خودشونو میگیرند؟
امیدواریم فرانسه همین کار رو باهشون انجام دهد نامردها
روس‌ها ذاتاً بی‌دین هستن و چینی‌ها هم که یه چیزی تو مایه‌های بت‌پرستن!
پس به نظرم بهتره به غرب که لااقل مسیحی و اهل کتاب هستن نزدیک‌تر بشیم و ازشون استفاده کنیم و با حواس جمع اجازه ندیم اونا (غرب و شرق) از ما سوءاستفاده کنن!!
روسیه هیچ گاه دوست قابل اعتمادی نبوده
وضعیت فعلی سوریه نشات گرفته از خالی کردن میدان توسط روسهاست .
یادمان باشد که در جهان فقط روسها هستند که به خالق و خداوند اعتقاد ندارند چگونه به عهد اس 300 پایبند باشند ؟؟؟؟
مسولان بیش از این فریب روسها را نخورند .
بایدخیلی هواسمان درمقابل روسهاجمع باشد!
مگه قراره همه تو دنیای سیاست صادقانه برخورد کنند که شما این تحلیل رو میکنید.
متعجبم که از سابقه بد عهدی روس ها در طول تاریخ مراودات با آنها هنوز درس عبرت نگرفتیم و بازهم سراغ قرارداد بستن با آنها میرویم خوشحال میشوم یک مورد از پایبندی به تعهدات توسط روسها رو در تاریخ ایران ذکر کنید.ضمنا صنعت چندانی هم ندارند که ناچار باشیم با آنها مراوده داشته باشیم.
لعنت بر روسیه
روسيه درتاريخ هيچگاه شريك قابل اعتمادي نبوده"معمولا نقش كفتار دارد
ماغيرازخدادوستي پايدارنداريم پس بايدباتوكل به ايزدمنان به خودوتواناييهاي خدادادي اتكانماييم
متاصفانه ایران تجربیات زیادی از رابطه با روس ها دارد اما پند نمی گیرد!!!
زدی ضربتی ضربتی نوش کن
ولادمیر که بد عهدی میکردی در همه عمر دیدی که چگونه بدعهدی ولاد را ...
فرانسه چاره ای نداره جز اینکه دو ناو رو تحویل بده
روسیه برای ما همسایی خوبی نیست نه در گذشته و نه درحال ونه برای آینده.روسها از زمان پتر کبیرشون!سرزمین ایران را ارث پدری خود میدانند...
پیشینه هر دو کشور در اذهان تاریخی ما خراب و غبار آلود هست. ذکر توافق ایران و فرانسه در بحبوحه جنگ های ایران و روسیه تزاری و بد عهدی فرانسوی ها و بد عهدی روسها در ساخت نیروگاهی که می بایست سه ساله تحویل می شد ده سال کشش دادند.بنابراین تنها راه سفت چسبیدن کلاه خودمونه.
تابناک لطفا دوتا مطلب درباره امریکا انگلیسم بزار

راه دوری نمیره
اينكه تاريخ كشورمان پر است از خيانت و بد عهدي روسها شكي نيست اما با اين سياست هاي خارجي يك بام و دو هواي دولتمردان ادوار كشورمون فعلا كشوري بهتراز روسيه رو نميتونيم پيدا كنيم.يعني از بد حادثه داريم اعتماد ميكنيم!!!!
سلام واقعا لذت بردم از کار فراسوی های بد ذات، خبیث چه لذتی بردم از خوندن این خبر ، حال کردم از حرف اولاند روس ها کلشون باد داره، یاشون رفته که ایدولوژی شون اسقات شده روس های بد عهد و بد تینت چه کارای که با نکردن نمونه اخر اس 300 رو ما نیاز داشتیم و امریکایی ها و اسرایلی ها می خواستن مارو بکشن با موشکاشون ، سامانه رو ندادن تا ما همه کشته بشیم و دوباره ایران رو اشغال کنن اما ذهی خیال باطل ،فکر کردن ما تسلیم میشیم ،
مثل ما که اس 300 را ساختیم اونها هم 10 تا از این ناو ها میسازند
رفتار متمدنانه در زمان روابط برابره وگرنه در زمانیکه در روابط نگاه از بالا به پایین وجود داشته باشد رفتار متمدنانه معنایی پیدا نمیکند.
زیاد جدی نگیرید . باز این کشور های جهان خوار دوباره باهم رفیق میشن . ما باید ببینیم چکار کنیم که هیچ کس مارو دوست نداره .
اگر این کشورها که نامشان را 5+1 گذاشته اند در این سیاره نمی بودند همه کشورها با آرامش و صلح زندگی می کردند. نشنیدید که گرگ یک چشمی می خوابه؟!!!
ایران ما کم از روسها نکشیده قطعات بزرگی از خاکمون که هنوز جگر ایرانیارو میسوزونه.جنگ 8 ساله که فرزندانمون با سلاحهای روسی و هواپیماهاش شهید شدن.نیروگاه بوشهر حقمون توی خزرو.................
اونقدر که تو طول تاریخ روسیه و انگلیس به ایران ضربه زده هیچ کشوری نزده، کشوری موفق هست که به هیچ کس وابسته نباشه
جالبه که ما فرانسه را ول کرديم چسبیدیم به روسیه
نه فرانسه خوبه و نه روسیه...
لعنت به هردوتاشون
نکته جالب اینه که روس ها هم از نطر نظامی به غرب وابسته هستند. ما رو باش فکر میکردیم روس ها برای خودشان غولی هستند . حالا میبینیم همه اش پوشالی بود.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی