بازدید 5507
وزیر بهداشت

تشریح وضعیت کشور در مقابله با ابولا

وزیر بهداشت از آمادگی نسبی حوزه بهداشت و درمان کشور در مقابله با ویروس ابولا خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲ 23 October 2014
وزیر بهداشت از آمادگی نسبی حوزه بهداشت و درمان کشور در مقابله با ویروس ابولا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور که صبح پنجشنبه در ساختمان اصلی وزارت بهداشت برگزار شد افزود: ابولا یک بیماری است که خیلی از دولت‌ها را به چالش انداخته و گرفتار کرده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون برای هیچ بیماری شرایط ویژه و استثنایی اعلام نشده بود اما برای ویروس ابولا این شرایط اعلام شده است گفت: آمادگی نسبی در مقابله با این ویروس در کشورمان فراهم است به طوری که یک آزمایشگاه ویژه به همین منظور تاسیس شده و تعداد معدودی تخت آی‌سی‌یو نیز در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش‌های سازمان حج و زیارت، هلال احمر و معاونت بهداشتی و وزارت بهداشت در مسیر پیشگیری از بیماری‌های واگیر در کشور گفت: خوشبختانه این سازمان‌ها در این مدت خیلی خوب کار کردند و تاکنون مورد مشکوکی از ویروس ابولا در کشور نداشتیم.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه نظام بهداشتی کشور خیلی هوشیار است ادامه داد: در بحث ویروس کرونا که تمام کشورهای همسایه مان را آلوده کرده بود به جز چند مورد که در ماه های گذشته از ویروس کرونا در کرمان داشتیم در حال حاضر هیچ موردی از این بیماری نداریم و این نشان می‌دهد که شرایط بهداشتی ما آمادگی مقابله با بیماری‌های واگیر را دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر