بازدید 14001
یک روزنامه کره جنوبی مطرح کرد

علت غیبت رهبر کره شمالی

یک روزنامه کره جنوبی این احتمال را مطرح کرد که رهبر کره شمالی در مدت غیبت خود از انظار عمومی اقدام به اعدام تعدادی از مقامات بلند‌ پایه این کشور کرده باشد.
کد خبر: ۴۴۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۱ 23 October 2014
 یک روزنامه کره جنوبی این احتمال را مطرح کرد که رهبر کره شمالی در مدت غیبت خود از انظار عمومی اقدام به اعدام تعدادی از مقامات بلند‌پایه این کشور کرده باشد.

به گزارش  تسنیم به نقل از ایندیپندنت، ناپدید شدن تعدادی از مقامات بلندپایه رسانه ملی کره شمالی طی هفته‌های اخیر این احتمال را افزایش داده که کیم‌جونگ اون، رهبر این کشور در مدتی که در انظار عمومی غیبت داشت اقدام به اعدام این افراد کرده باشد.

غیبت 40 روزه کیم شایعات درباره بیماری وی و یا کودتا در دولت این کشور را افزایش داده بود. درحال حاضر نیز این شایعه ایجاد شده که رهبر این کشور در زمان غیبت اقدام به اعدام تعدادی از مقامات این کشور کرده باشد.

روزنامه جونگ‌آنگ کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که تعدادی از مقامات بلند‌پایه کابینه کره شمالی طی هفته‌های اخیر در مراسم مهم این کشور شرکت نکرده‌اند. این منبع در ادامه اعلام کرد: " اطلاعات موثقی درباره اعدام 6 مقام بلند‌پایه کره شمالی به دست من رسیده است."

سیم چول هو، وزیر ارتباطات کره شمالی یکی از 6 وزیر این کشور است که اخیرا از انظار عمومی غایب بوده است. ما وون چون که یک معمار برجسته و از مقامات اداره مسکن در کره شمالی به شمار می‌رود  نیز یکی دیگر از این افراد است. وی مدیر دپارتمان طراحی کمیسیون دفاع ملی این کشور است و در سال 2012 به عنوان معاون مدیر حزب کارگران انتخاب شد. ژنرال ری‌پیونگ‌چول، فرمانده نیروی هوایی کره شمالی نیز از اواخر سپتامبر از انظار عمومی غایب بوده است.

علاوه بر این افراد شایعات درباره  اعدام چانگ اونگ، یکی از اعضای کمیته المپیک این کشور نیز افزایش یافته است. ری‌یونگ گیل، رئیس ستاد کل ارتش کره شمالی نیز یکی از رهبران نظامی است که در جریان دیدار رهبر این کشور با مدال‌آوران کره‌ای از بازی‌های آسیایی اینچئون حضور نداشت.

کارشناسان مسائل کره شمالی با توجه به اعتبار زیاد روزنامه جونگ‌آن ایلبو کره جنوبی معتقدند که احتمال صحت این خبر کم نیست.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار