بازدید 12073
توضیح تکمیلی علوم پزشکی اصفهان

توضیحات تکمیلی:آمار سوختگی با اسید

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح درباره آمارهای اعلام شده از اسیدپاشی در اصفهان، تعداد کل افرادی که از ابتدای امسال تا کنون بدلیل سوختگی با اسید یا اسیدپاشی به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان مراجعه کرده اند را 11 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۴۴۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱ 23 October 2014
مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توضیح درباره آمارهای اعلام شده از اسیدپاشی در اصفهان، تعداد کل افرادی که از ابتدای امسال تا کنون بدلیل سوختگی با اسید یا اسیدپاشی به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان مراجعه کرده اند را 11 نفر اعلام کرد.

جهانبین حسن خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:از ابتدای امسال تا کنون 11 نفر بدلیل سوختگی با اسید که ناشی از حادثه یا اسیدپاشی در اثر درگیری و مسایل شخصی یا تهاجم از سوی افراد ناشناس بود به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) شهر اصفهان مراجعه کرده اند.

وی افزود: یکی از این افراد از شهر اهواز به اصفهان منتقل شده بود و جزو آمار حوادث استان اصفهان بشمار نمی آید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مراجعه کنندگان خانم «م.ح» است که به طور سهوی، اسید بر روی وی ریخته بود.

به گفته وی زمانی که این خانم در حال سوار شدن به خودرو بوده ظرف حاوی مواد اسیدی که روی سقف ماشین قرار داشته به پایین افتاده و مواد داخل آن بر روی وی پاشیده است.

حسن خانی گفت: از 9 نفر باقیمانده، چهار زن مربوط به ماه مهر بودند که اطلاعات کامل درباره آنها در اخبار و مصاحبه های قبلی اعلام شده است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از پنج نفر دیگر نیز یک مرد بر اثر اسیدپاشی بستری شد و مابقی به طور سرپایی درمان شده بودند.

وی دلیل سوختگی با اسید در این پنج نفر را بیشتر نزاع و مسایل شخصی عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که وزیر بهداشت امروز تعداد کل افراد قربانی اسیدپاشی را 9 نفر اعلام کرده است توضیح داد: ما همه این آمار و اطلاعات را به وزارت بهداشت اعلام کرده ایم و ممکن است وزیر بهداشت فرد منتقل شده از اهواز و خانمی که بر اثر حادثه دچار سوختگی شده است را جزو آمار نیاورده باشد.

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که چشممان «سهیلا جورکش» دختر 27 ساله قربانی اسیدپاشی شب گذشته عمل شد، گفت: تعداد قربانیان اسیدپاشی چهار نفر است اما از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 9 نفر بودند.

«سیدحسن قاضی زاده هاشمی» افزود: چهار نفر از آنان مرد بودند.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: تعداد مراجعین ناشی از اسید پاشی که به تنها بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی اصفهان در ماه مهر امسال مراجعه کرده اند در مجموع چهار نفر است که از این تعداد، دو نفر بصورت سرپایی درمان و مرخص و دو نفر دیگر بستری شدند.

احمد محمدی، دو نفر بستری شده در مهر امسال را خانم ها «سهیلا جورکش» مجرد و «مرضیه ابراهیمی» متاهل اعلام کرد و افزود: خانم جورکش شب نهم مهر در محدوده میدان بزرگمهر و خانم ابراهیمی شب بیست و سوم مهر در خیابان مهرداد توسط فرد یا افراد ناشناس مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند.

وی دو نفر دیگر که مهر امسال بدلیل اسیدپاشی به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان مراجعه کردند را خانم ها «م . آ.» و «ز.ج .» معرفی کرد و ادامه داد: خانم «م.آ» دلیل سوختگی خود را به ما نگفت و خانم «ز.ج» که تبعه افغان است دلیل اسیدپاشی را حمله از سوی یک زن افغان دیگر اعلام کرد.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان تعداد کل افراد بستری شده در این بیمارستان به دلیل اسیدپاشی در سال جاری را سه نفر اعلام و اظهار کرد: دو نفر از این بستری شدگان، قربانیان اخیر هستند و یک مرد نیز در ماه های نخست امسال بدلیل اسیدپاشی در این مرکز بستری بود.

به گزارش ایرنا در روزهای اخیر آمارهای متناقضی درباره قربانیان اسیدپاشی در اصفهان از جمله چهار، هشت و 11 قربانی منتشر شده بود که توضیحات امروز مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زوایای مختلف آن را روشن کرد.

نیروهای انتظامی و امنیتی کشور در حال بررسی پرونده های مربوط به حوادث ماه مهر و شناسایی عاملان اسیدپاشی به خانم ها جورکش و ابراهیمی هستند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر