بازدید 3939

زندان در انتظار جنایتکاران بلک واتری

کد خبر: ۴۴۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶ 23 October 2014

دادگاهی فدرال در امریکا چهار عضو "بلک واتر" شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی فعال در عراق، را به جرم تیراندازی به بیش از 30 عراقی غیر مسلح در سال ۲۰۰۷ در بغداد گناهکار تشخیص داد.

به گزارش شبکه پرس تی‌وی، دادگاهی فدرال در امریکا روز چهارشنبه (۳۰ مهر) چهار عضو "بلک واتر" را به جرم تیراندازی به بیش از ۳۰ عراقی غیر مسلح در سال ۲۰۰۷ در بغداد گناهکار تشخیص داده است.

"نیکولاس اسلاتن" به اتهام قتل عمد و سه نفر دیگر "پل اسلو"، "ایوان لیبرتی" و" داستین هرد" به اتهام دست کم سه فقره قتل شبه عمد مجرم شناخته شدند.

هیئت منصفه اعلام کرد این مجرمان در تیراندازی‌های ۱۶ سپتامبر ۲۰۰۷ که ۱۴ کشته و ۲۰ مجروح بر جای گذاشت، وحشیانه عمل کرده‌اند. این حادثه همچنین انتقادهای بین المللی از نقش پیمان کاران امنیتی را به همراه داشت.

این در حالی است که برخی منابع خبر از کشته شدن ۱۷ نفر در این حادثه داده بودند.

این چهار نفر به اتهام حدود ۳۰ جرمی که با آنها مواجه بودند، مجرم شناخته شدند. اسلاتن به جرم قتل عمد با حبس ابد روبروست در حالی که سه نفر دیگر به جرم قتل شبه عمد ممکن است حدود ۳۰ سال را در زندان سپری کنند.

"رویس لمبرث"، قاضی دادگاه فدرال به هیئت منصفه اجازه داد بعد از ۲۸ روز بررسی و مشورت، رای خود در خصوص این محاکمه‌ی ۱۰ هفته‌ای را اعلام کند.

به گفته دادستان‌ها، اسلاتن کشتن مردم عراق را به عنوان "تلافی حملات ۱۱ سپتامبر می‌دانست و اغلب "به عمد تیراندازی می‌کرد تا با جلب تیراندازی متقابل، درگیری‌های مسلحانه را آغاز کند."

شرکت بلک واتر که هم اینک "آکادمی" نامیده می‌شود در مک‌لین در ایالت ویرجینا قرار دارد. این شرکت، بدنام‌ترین شرکت امنیتی خصوصی فعال در عراق بوده است.

بسیاری از عراقی‌ها معتقدند ارتش امریکا به مزدوران بلک واتر اجازه داد علیه شهروندان این کشور جرم و جنایت جنگی مرتکب شده و در عین حال از مصونیت نیز برخوردار باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر