بازدید 5424

یک معلم بلوچ به ضرب گلوله به شهادت رسید

کد خبر: ۴۴۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱ 23 October 2014
نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: جنایتکاران تکفیری یکی از معلمان این استان را در بلوچستان با اسلحه کلاشینکف به شهادت رساندند.

به گزارش تسنیم، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی پارلمان در تذکری اظهار داشت: متأسفانه جنایتکاران تکفیری برای چندمین بار یکی از معلمان عزیز جوان ما به نام "سرگزی" را به جرم معلم بودن و خدمت کردن به فرزندان این مرز و بوم در قصربند بلوچستان با اسلحه کلاشینکف به شهادت رساندند.

وی افزود: عزیزانی که همایش می‌گذارند و اعلام می‌کنند امنیت نسبی در سیستان و بلوچستان برقرار شده آیا منظورشان ایجاد امنیت برای اشرار است یا مردم عادی؟

" از روز گذشته اعلام نارضایتی شدیدی از عملکرد مسئولان امنیتی استان به من رسیده است که واقعا نمی‌توانم جواب منطقی به این گلایه‌ها بدهم."

این نماینده مجلس برهمین اساس تصریح کرد: وزیر کشور مدام دم از امنیت می‌زند. حتما باید یکی از نزدیکان‌شان به شهادت رسیده و یا گروگان گرفته شود که متوجه شوند چه بر سر مردم مظلوم استان سیستان و بلوچستان می‌آید.

وی با بیان اینکه آیا سیاست‌های اتخاذ شده در سال گذشته وضعیت استان سیستان و بلوچستان را بهتر کرده است؟ گفت: چرا شورای عالی امنیت ملی در تأمین امنیت این استان احساس مسئولیت ندارد؟ آیا اطلاعاتی که به مسئولان عالی نظام در این رابطه داده می‌شود، یکسویه نیست؟ آیا رصد کلانی از طرف مسئولان در صحت و سقم این اطلاعات انجام می‌شود؟ آیا فرماندارانی که از منطقه انتخاب شدند نباید به عنوان رئیس شورای تامین  پاسخگوی این ناامنی‌ها باشند؟

نماینده مردم زاهدان با بیان اینکه آیا افرادی که توانا اجرایی ندارند، نباید برکنار شوند؟ اظهار داشت: آیا وزیر آموزش و پرورش در تأمین حفظ جان و امنیت معلمین خود مسئولیتی ندارد؟ اگر در معلمی در سطح منطقه به شهادت می‌رسد نباید مدارس آن منطقه تا تأمین امنیت در آنجا تعطیل شوند؟

شهریاری در همین زمینه تصریح کرد: تا کی می‌توان هر روز در زاهدان و زابل پیکر شهیدی را بر دوش خود تشییع کرد و خانواده‌های زیادی را عزادار کرد؟ امید است مسئولان به خود آیند و قبل از آنکه خشم مردم استان دامان آنها را بگیرد، فکر عاجلی کنند.

وی از رئیس جلسه امروز مجلس خواست به صورت جدی پیگیر این مسئله باشد و اجازه ندهد برخی ناامنی‌ها در استان سیستان و بلوچستان ادامه یابد چراکه صبر و طاقت مردم حدی دارد و طاقت مردم تمام شده و نمی‌توانند این همه ناامنی را در استان تحمل کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل