بازدید 3866

دانشگاه کارخانه آدم سازی است نه مدرک با پول

کد خبر: ۴۴۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶ 23 October 2014
نماینده مردم تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر با بیان این که تربیت دکتری نیازمند عده و عُده است گفت: دانشگاه کارخانه آدم سازی باید باشد نه کارخانه مدرک سازی با پول.

به گزارش ایرنا، محمد سلیمانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود:کشور ما به تحصیلات تکمیلی افتخار می کند اما متاسفانه شاهدیم دانشگاه آزاد در صدد افزایش توده ای ظرفیت دکتری است.

وی ادامه داد: ظرفیت 2 هزارنفری نیازمند سرمایه گذاری حداقل 12 میلیارد دلار و حداقل 10 هزار استاد و دانشیاراست. چرا خدشه بر مدرک تحصیلی معتبر ایران وارد می کنید؟

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه یادآور شد: پیشرفت و تعالی کشور مساله ای است که همه خدمتگزاران موظف به تلاش در راه آن هستند و حصول هر موفقیت و پیشرفتی مردم را خوشحال می کند. امروز تلاش در عرصه تولید و بهبود اقتصاد مورد انتظار و مطالبه رهبری و مردم است؛ بنابراین باید توجه ویژه شود و با آمارهای مبهم و مخدوش آدرس غلط داده نشود. باید برای مردم ملموس باشد. آمارهای متناقض و مبهم مردم و برنامه ریزان را سرگردان کرده و می کند.

سلیمانی ادامه داد: مثلا وقتی ترکیب سهم تولید کشاورزی و صنعتی در فصول مختلف سال متفاوت است، وقتی مردم و مسوولین خشکسالی و کاهش تولید کشاورزی را لمس کردند و وزارت نیرو اعلام بحران می کند، وقتی صنعت و صنایع کشور به شدت متکی به عوامل برون زا هستند و توجهی جدی به اقتصاد مقاومتی نشده است ، وقتی رشد ارزش افزوده خدمات و صنایع به قیمت های جاری بسیار کاهش یافته، وقتی بسیاری از خانواده ها از محل پس انداز قبلی خود مصرف می کنند و وقتی درآمد بسیاری از خانواده ها کاهش یافته است و وقتی های دیگر ؛ چگونه می توان رشد اقتصادی را 8/4 درصد بیان و اعلام کرد که رکود تمام شد.

وی تاکید کرد: مردم و جامعه، کارشناسان و نخبگان هیچ کدام این آمارها و ادعاها را قبول نکرده اند.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: این روزها متاسفانه شاهد تلاش برای تضعیف مجلس هستیم. عدم التزام عملی دولت به نظارت قانونی توسط مجلس کاملا مشهود است و بیانگر قانون گریزی جدی دولت است.

سلیمانی افزود: مجلس در طول بیش از یک سال و نیم گذشته به شهادت عملکردها و آمارها همواره تلاش کرده است برای پیشرفت و حل مشکلات با دولت محترم همراه و هماهنگ باشد ولی متاسفانه هرروز مواجه با تمسخر مجلس هستیم. این شیوه، راه به جایی نمی برد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ضمن ابراز تاسف از این که هیات رییسه مجلس نسبت به این تمسخرهای انجام گرفته راه سکوت را انتخاب کرده است گفت: به سخره گرفتن مجلس در شان دولت نیست. رییس جمهوری محترم می توانستند در جلسه استیضاح حضور پیدا کنند ولی نباید مجلس را تخریب کنند. البته این تخریب ها و تمسخرها مطمئنا نمایندگان را از انجام مسوولیت خود بازنخواهد داشت.

وی با بیان این سوال که این تمسخرها و توهین ها تا کی ادامه خواهد داشت گفت: بهتر است از رییس جمهور خواسته شود که در مجلس حضور پیدا کنند و در این مورد توضیح دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که دولت به جای حاشیه سازی به مسایل اصلی کشور بپردازد گفت: تجربه نشان داده است که حاشیه سازی توسط رییس دولت دامن او را می گیرد. آموزش عالی پیشرانه پیشرفت کشور و عزت است و هر گونه فعالیتی که این سکان را متزلزل کند ظلم به کشور است.

سلیمانی به پرونده فتنه گران و مفسدان اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز شاهدیم قوه قضاییه با جدیت پرونده فتنه گران و مفسدان اقتصادی را دنبال می کند اما ضرورت سرعت دادن به رسیدگی این پرونده ها مطالبه مردم است.

وی ادامه داد: مردم، نخبگان و نمایندگان مجلس همه انتظار دارند دادگاه های مربوط به مفسدان اقتصادی و فتنه ای علنی باشد خصوصا برای افراد خاص دانه درشت نورچشمی و مخصوصا آقازاده.

نماینده مردم تهران بر ضرورت افزایش اعتبار دومین سبد کالا که مورد تقاضا و مطالبه مردم است تاکید کرد و گفت: اعتبار این سبد حداقل به اندازه تورم باید افزایش یابد.

سلیمانی اصلاح اصول بانکی و در ریل قراردادن آنها برای کمک به تولید و پیشرفت کشور را از مطالبات جدی عنوان کرد و گفت: انتظار است کمیسیون اقتصادی مجلس هرچه زودتر طرح الحاق هفت ماده به قانون بودجه و مالی کشور را تصویب و به صحن علنی ارایه کند.

وی یادآور شد: همه گردن کلفت ها با این طرح مخالفت می کنند و بسیج شده اند در حالی که این طرح با امضای 118 نماینده و خصوصا اقتصاددانان کشور امضا و تقدیم شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل