بازدید 2900

واردات فن‌آوری روز خودرو دنبال شود

کد خبر: ۴۴۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ 23 October 2014
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کشورهای غربی به راحتی انتقال فن‌آوری‌های جدید در حوزه خودرو به ایران را انجام نخواهند داد بنابراین باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا فن‌آوری‌های روز خودروسازان آمریکایی و اروپایی وارد کشور شود.

سیدهادی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، تأکید کرد: باید از مطالعات، پژوهش‌ها و فن‌آوری‌های روز صنعت خودروی غرب برای اصلاح صنعت معیوب خودروسازی کشور استفاده کنیم.

نماینده مردم قائمشهر خواستار اقدام صنعت خودروسازی کشور برای فراهم کردن بستر تولید خودورهای برقی و دیزلی در کشور شد و افزود: اکنون که بستر توسعه روابط اقتصادی با دنیا در آستانه فراهم شدن است بهتر است با نیازسنجی از صنعت خودروسازی کشور منافع بلندمدت را در قراردادهای جدید با خودروسازان آمریکایی و اروپایی هدف‌گذاری کنیم.

وی با ابراز تأسف از واردات خودرو با ارز دولتی و فروش آن به نرخ آزاد در بازار خودرو، گفت: بخشی از بازار اقتصادی کشور و به دنبال آن برخی مسئولان سیاسی و اقتصادی کشور با استفاده از رانت‌های ارزی و اقتصادی هر بلایی که دلشان خواست بر سر حوزه خودرو و قیمت‌های آن آوردند.

نماینده مردم قائمشهر با تأکید بر اینکه خودروسازان یک کشور باید بر اساس منافع متقابل با خودروسازان غربی همکاری کنند، گفت: وظیفه دولت‌ها در روابط اقتصادی با کشورهای جهان تأمین همزمان منافع ملت و دولت است. اما متأسفانه به این مسأله در گذشته توجهی نشد. شاهد آن نیز تبادلات اقتصادی کشور در بنادر شمالی و جنوبی کشور است.

وی ادامه داد: بنادر جنوبی کشور از حیث واردات کالا از غرب و کشورهای شرق آسیا نسبت به بنادر شمالی کشور فعال هستند. میزان تبادلات اقتصادی در بنادر شمالی کشور به حدی ناچیز است که اصلا نمی‌توان آمار واردات از این بنادر را با حجم عظیم واردات از بنادر جنوبی کشور مقایسه کرد.

به گفته حسینی بروز این رفتار به دلیل فقدان ارزیابی از مزیت‌های نسبی کشور و تقویت نشدن توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه کشور است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر