بازدید 2283

اکران فیلم‌ها براساس سلایق شخصی نیست

کد خبر: ۴۴۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰ 23 October 2014
 یک عضو شورای پروانه نمایش در مورد نحوه تصمیم گیری شورای پروانه نمایش برای شروع مجدد اکران فیلم‌های سینمایی توضیحاتی ارائه کرد.

احمدرضا دستغیب در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مجموعه‌ای از تخصص‌های مختلف در حوزه فیلم‌سازی و کارگردانی و همچنین در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی در شورای پروانه نمایش حضور دارند که انتصاب آن‌ها با حکم وزیر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شورای پروانه نمایش شخصیت حقوقی مستقلی دارد یادآور شد : جلسات این شورا به صورت منظم در روزهای دوشنبه برگزار می‌شود و در این جلسات فیلم‌ها برای بررسی صدور مجوز پخش می‌شود و اعضا مطابق آیین نامه مربوطه راجع به فیلم ها و اصلاحات موردنظرشان اظهارنظر می‌کنند. اگر هم فیلم ها نیازی به اصلاح نداشته باشد مجوز و درجه لازم به آن‌ها اعطا می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای جلسات شورای پروانه نمایش قابل انتشار نیست افزود: تصمیم گیری این شورا در اختیار معاونت سینمایی وزارت ارشاد قرار می‌گیرد تا آن‌ها در این رابطه اطلاع‌رسانی کنند.

دستغیب با اشاره به حواشی مطرح شده در رسانه‌ها در هفته‌های اخیر در مورد مجوز اکران برخی فیلم‌ها گفت: آنچه در رسانه‌ها حساسیت برانگیز شده موضوعی است که از سوی کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اصل 90 دنبال می‌شود و ارتباطی به شورای پروانه نمایش ندارد بلکه دو موضوع کاملا جدا از هم است.

این عضو شورای پروانه نمایش با بیان اینکه برخی اطلاعات منتشر شده در مورد مجوز اکران این فیلم‌ها نوعی پیش‌بینی برای آینده است ادامه داد: برخی مواردی که گفته شده هنوز در این شورا مورد بررسی قرار نگرفته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تصمیمات شورای پروانه نمایش براساس ضوابط و معیارهای آیین نامه آن اتخاذ می‌شود گفت: البته در این زمینه اختلاف سلایقی هم وجود دارد و ممکن است فردی مخالفتی نسبت به بخش از فیلم داشته باشد اما تصمیم به صورت شورایی اتخاذ خواهد شد و رای اکثریت در تصمیم نهایی موثر است.

دستغیب در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیمات شورای پروانه نمایش برای صدور مجوز اکران فیلم‌ها براساس سلایق شخصی نیست خاطرنشان کرد: البته رایج است که ما در یادداشت‌هایمان نظراتمان را می‌نویسیم و ممکن است بعضا مخالفت‌هایی نسبت به برخی موضوعاتی که در یک فیلم وجود دارد مطرح شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: در دو دوره متوالی و به عنوان شخصیت حقیقی در شورای پروانه نمایش فیلم‌ها حضور داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل