بازدید 3719

خسارت 120 میلیاردی برف در اهر و هریس

کد خبر: ۴۴۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴ 23 October 2014
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت: 4800 هکتار از باغات اهر و هریس که تنها منبع درآمدی مردم منطقه است از بین رفته و متاسفانه ستاد مدیریت بحران استان حتی از این بخش بازدید نکرده و توجهی به وضعیت مردم خسارت دیده ندارند.

عباس فلاحی باباجان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با یادآوری اینکه اراضی پایاب سد ستارخان و باغداری در این منطقه  تنها منبع درآمدی مردم اهر و هریس است، گفت: هزاران هکتار از اراضی و  باغات میوه  این منطقه  بر اثر بارش برف سنگین پاییزی دو روز گذشته  از بین رفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی که  4800 هکتار از باغات که اندوخته مردم است خسارت دیده و از بین رفته ، هیچ کس توجه نمی کند و حتی  مدیریت بحران هم به منطقه نرفته و سرکشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ادامه فعالیت صنایع منطقه به شرط تولید میوه امکان پذیر است، گفت: ابتدای سال مردم با خشکسالی مواجه شدند و چیزی نداشتیم حالا هم که برف آمده و  درختان شکسته شده اند و اهر و هریس بعد از زلزله در بدترین وضعیت قرار دارد.

 فلاحی باباجان با بیان اینکه 40  درصد از باغهای اهر و هریس به دنبال بارش برف خسارت دیده و تخریب شده است، ادامه داد: اگر مسئولان به  مشکلات بوجود آمده در منطقه اهر و هریس به چشم یک بحران ملی نگاه نکنند مردم خسارت عمده ای می بینند که این پسندیده نیست.

وی یادآور شد: به دنبال بارشهای سنگین برف دام ها و احشام مردم که از ییلاق بر می گشتند و در مسیر بوده اند و انتظار داشتند در فرصت باقیمانده تا زمستان از فضای پاییزی استفاده کنند و  تغذیه شوند غافل گیر شدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: بارش سنگین برف پاییزی در اهر و هریس یک بحران ملی است  چرا که  کشاورزان منطقه هر چه داشتند از دست دادند و خسارت به باغات به حدی است که اگر عزم ملی نباشد این خسارت 120 میلیارد تومانی به 4800 هکتار از اراضی باغات جبران نمی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآورشد: مایه تأسف است که تا کنون  کمیته بحران استان تشکیل نشده و هیچ اقدامی از طرف مسئولان به عمل نیامده اما مردم همچنان چشم انتظار و امیدوارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی