بازدید 3883

وام روستایی به 15 میلیون تومان افزایش یافت

کد خبر: ۴۴۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 23 October 2014
عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: در نشست شورای پول واعتبار مصوب شد که سقف وام روستایی از دوازده و نیم میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یابد و همچنین به بانک ها فرصت سه ساله ای داده شد که از فعالیت های شرکت داری و بنگاه داری خارج شوند.

هادی قوامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: شورای پول و اعتبار در نشست اخیر خود به بانک هایی که از حدود مجاز در زمینه نسبت سرمایه گذاری به سرمایه پایه، فراتر رفته اند مهلت سه ساله داد که این موضوع را به حد مجاز برگردانند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در این رابطه توضیح داد:اگر بانک ها اقدام به بنگاه داری و شرکت داری کرده اند باید در مهلت سه ساله که شورای پول و اعتبار به آنها داده شرکت های خود را به فروش برسانند.

قوامی افزود: شورای پول و اعتبار مصوب کرد که سقف وام روستایی از دوازده و نیم میلیون تومان به 15 میلیون تومان افزایش یابد که نرخ سود این وام 5 درصد است و دراین زمینه مقرر شد که دولت مابه تفاوت سود این وام را به صورت یارانه به بانک ها بپردازد.

وی تصریح کرد: شورای پول و اعتبار در نشست اخیر خود درباره موضوع اخذ کارمزد بانکی از دارندگان پایانه های فروشگاهی تصمیمی نگرفت.

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا باید کارمزد بانکی از دارندگان پایانه های فروشگاهی اخذ کرد؟ گفت: با توجه به حجم بالای تبادلات مالی از طریق پایانه های فروشگاهی، می توان برای بالا بردن امنیت این روش مبادله، هزینه هایی جزئی کارمزد اخذ شود تا زیر ساخت ها در این بخش با این منابع مالی تقویت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس