بازدید 59018

ازدواج با فاصله سنی معکوس؛ آری یا خیر؟

کد خبر: ۴۴۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹ 23 October 2014

پیوند زناشویی با توجه به زمان و شرایط دوران خودش، دچار دگرگونی ها و تغییراتی شده است؛ یکی از وجوه این دگرگونی ها، تغییر در شرایط سنی زوج است. در سال های اخیر ازدواج پسران با دختران یا زنان بزرگتر از خود افزایش داشته است.

ازدواج ابعاد گوناگونی دارد و انتخاب همسر نیز زیر تاثیر مولفه های مختلف صورت می گیرد و جدای از مولفه ی فرهنگ، جغرافیا، تحصیلات و ...، «سن» نیز یکی از ویژگی هایی است که به طور معمول مورد توجه زوج قرار می گیرد. در بسیاری از دوره های تاریخی و مناطق جغرافیایی، این عرف وجود داشته که در ازدواج سن مرد از زن باید بیشتر باشد.

اما بسیاری از جامعه شناسان معتقدند در جوامع جدید و پویای کنونی که دایما نقش ها و جایگاه ها در حال تحول است، معیارها نیز تغییر و دگرگون می شوند. در جامعه یی که زنان دست به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی می زنند، از نظر تحصیلات ارتقا پیدا می کنند و جایگاه ها، موقعیت هایی برتر و یا همسان مردان به دست می آورند، مقوله ی سن در ازدواج آنان نیز دچار تغییر می شود. افزایش سن ازدواج در میان دختران و البته مساله ی ازدواج پسران با دختران یا زنان بزرگتر از خود از جمله ی این تغییرات بوده است.

بنابر گزارش «علی اکبر محزون» مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور آمار، طی سال 1392 در مجموع 774 هزار و 513 ازدواج در کشور صورت گرفت که از این تعداد 92 هزار و 365 مورد که معادل 11.9 درصد است، ازدواج دختران و پسرانی بوده که سن یکسان داشته اند.

وی در مورد آمارهای ازدواجی که دختران از نظر سنی بزرگتر از پسران بوده اند نیز گفت: در سال 92، تعداد ازدواج هایی که زوجه بزرگتر از زوج بوده به 81 هزار و 380 مورد می رسد که معادل 10.5 درصد است. در 3.6 درصد این ازدواج ها دختران یک سال از پسران بزرگتر، در 2.2 درصد این ازدواج ها دختران دو سال از پسران بزرگتر و در 1.6 درصد این ازدواج ها دختران سه سال از پسران بزرگتر و مابقی ازدواج ها هرکدام با آمار زیر یک درصد مربوط به ازدواج هایی است که دختران تفاوت سنی بیش از سه سال با پسران داشته اند.

گرچه تعداد ازدواج هایی که پسران بزرگتر از دختران بوده اند به نسبت کل ازدواج ها تعداد کمی را نشان می دهد اما این نوع ازدواج ها در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. دلیل این مساله را در کجا باید جست و جو کرد؟


*** رابطه ی تفاوت سنی با پایداری زندگی

رابطه ی تفاوت سنی میان زن و مرد با پایداری زندگی زناشویی، امری است که بیشتر کارشناسان این حوزه بر آن تاکید دارند. در این باره «مجید ابهری» آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در گفت و گو با پژوهشگر ایرنا معتقد است: از دیدگاه رفتارشناسی در ازدواج، در بهترین و معمولی ترین وضعیت ازدواج بایست مرد بین یک تا هشت سال از زن بزرگتر باشد اما بزرگ بودن زن تا سقف سه سال در صورت وجود شرایط فیزیکی و فیزیولوژی مرد و زن، مشکلی ایجاد نخواهد کرد البته شرایط خانواده ها، میزان نفوذ و احاطه ی خانواده بر فرزند نیز می تواند در این موضوع تاثیر داشته باشد.

آنچه از نظر ابهری محل نقد و تامل است، ازدواج پسران جوان با زنان 10 تا 15 سال بزرگتر از خود است.

«ساعی» روانشناس و استاد دانشگاه آزاد اسلامی هم در گفت و گو با پژوهشگر ایرنا، اختلاف سنی معکوس در ازدواج را تا سقف 5 سال بدون اشکال دانست و گفت: سن ازدواج از جمله ملاک های دوام زندگی است چرا که با اختلاف سنی بیشتر، پایه های زندگی سریع تر رو به سستی می گذارد و عوامل فروپاشی نمود پیدا می کنند.

از نگاه وی، ازدواج هایی را که در آن زن 15 تا 20 سال بزرگتر از مرد است، بیش از آنکه ازدواج باشد، «برده داری نوین» است که متاسفانه در جامعه رو به رشد نهاده است که در این وضعیت، زن با هدف بهره کشی جنسی و مرد با هدف استفاده از امکانات رایگان پیشقدم می شوند که سرانجامی غیر از فروپاشی زودهنگام ندارد.


*** چرایی و پیامدها

کارشناسان معتقدند رشد علمی و فرهنگی زنان و به دست گرفتن بازار کار و کسب و دیگر موفقیت های اجتماعی در رشد آنان نقش داشته است که این مساله در فاکتور سن در ازدواج نیز تاثیر گذاشته است. مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی در این ارتباط گفت: عامل نخست شکل گیری ازدواج هایی که زن از نظر سنی بزرگتر از مرد است، مشکلات مالی و بیکاری پسران است. اغلب در این گونه ازدواج ها، زنان شاغل و دارای درآمد هستند و می توانند از همسر خود حمایت مالی کنند. دومین عامل را باید در خلا عاطفی پسران در دوران طفولیت که علاوه بر همسر، به دنبال مادر نیز می گردند، جست و جو کرد.

وی افزود: ما با پدیده ی بالا رفتن سن ازدواج و افزایش جمعیت دختران در انتظار و سخت شدن شرایط ازدواج برای پسران روبه رو هستیم که در جامعه به صورت یک «سونامی جنسی» در حال حرکت است. در ازواج هایی که سن زنان بسیار بیشتر از مردان است، این زنان هستند که بازنده و آسیب پذیر می شوند. بسیاری از آنها با مهریه های پایین تن به ازدواج می دهند ودر نتیجه آسیب های رفتاری مانند تنهایی، افسردگی و حتی خودکشی در انتظار این افراد است.

ساعی هم دلایل اقتصادی را عامل ازدواج مرد با زنی که از خودش بسیار بزرگتر است عنوان کرد و گفت: اگر زن از موقعیت اجتماعی و اقتصادی خوبی برخوردار باشد انگیزه ی لازم برای جذب پسران کم سن فراهم می شود؛ زیرا پسرانی که حداقل لوازم زندگی را دارند برای به دست آوردن امکانات کافی و وافی ترجیح می دهند چنین ازدواج هایی داشته باشند و زن نیز وقتی می بیند تقاضا وجود دارد تن به عرضه می دهد اما این در واقع نوعی «برده کشی جنسی» است.

وی البته گفت: با تمام مسایل موجود در ازدواج های با سن معکوس، این نوع ازدواج ها در مقایسه با همباشی (ازدواج سفید) که در حال گسترش است، ارجحیت دارند.

ساعی دلیل این ارجحیت را از سویی، ثبت این نوع ازدواج ها در دفتر خانه ی رسمی و از سوی دیگر هویت داشتن فرزندی است که در این نوع ازدواج ها به وجود می آید. اما باید این را هم در نظر گرفت که معمولا در این نوع ازدواج ها، زنان از سن باروری دورشده اند و کمتر احتمال زایمان دارند پس گزینه ی مناسبی برای تبلیغ فرزندآوری نیستند.

ابهری هم در این مورد، تحلیل رفتن جسم و غریزه ی جنسی زن را عامل ناپایداری این نوع ازدواج ها عنوان کرد و گفت: از آنجا که زنان به علت زایمان و ساختار بدنی زودتر از مردان فرسوده و پیر می شوند، بنابراین با وجود 10 سال اختلاف، وقتی زنان به سن یایسگی می رسند، تازه دارای همسری می شوند که در اوج توانمندی برای روابط زناشویی است. وقتی مردی می بیند که خانم در اثر زایمان دیگر آن فرم بدنی مناسب مورد علاقه ی مرد را نداره به دنبال تنوع طلبی می رود. شاهد عینی و سند این مطلب هم مراجعه ی افراد به مطب های روانشناسان است که خود بنده در هفته با چندین مورد مراجعه ی این افراد رو به رو هستم.

این متخصص علوم رفتاری افزود: زنان پس از گذشت دو سال از این زندگی، احساس مادری و بزرگتری برای مردان می کنند و توقع دارند هدایت زندگی به عهده ی آنان باشد. برای مرد ایرانی پذیرفتن این مساله سخت است و کم کم حس مردسالاری بر روابط عاطفی غلبه می کند.

از دیدگاه ابهری، به همه ی این موارد سال های محدود فرزند آوری در زنان و نامحدود مردان را از نظر نباید دور داشت. در مواردی که زن اختلاف سنی زیادی با شوهرش دارد، ممکن است باروری اش به دلایل مختلف به تاخیر افتد و برای همیشه امکان مادر شدن را از دست بدهد. در شرایطی که شوهرش همچنان نخواهد و یا نتواند امکان پدر شدن خود را از دست بدهد و این موضوع خود عامل تنش های همیشگی این دسته از همسران خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۹۶
«برده داری نوین» اینو خوی اومدی!
پاسخ ها
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
ببخشید یعنی زنها از مردها بهره کشی جنسی نمیکنن ؟؟؟
"وقتی مردی می بیند که خانم در اثر زایمان دیگر آن فرم بدنی مناسب مورد علاقه ی مرد را نداره به دنبال تنوع طلبی می رود"
مگر زنهایی که با مردان بزرگتر از خود با فاصله سنی زیاد ازدواج میکنند،بعد از چند سال بدنبال تنوع طلبی نیستند؟!!!
این شکل کار مشکل دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
مرد بیجا میکنه!
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
شما معمولا دنبال فرم گیری بدن هستید محمد یا فرم گیری زندگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
دقیقا مشکل جلمعه ما توجه بیمارگونه به زیبایی های ظاهریست در حالیکه واقعا باید به شخصیت و رفتار انسان ها توجه کرد
متاسفم که حتی دکتر مملکت احمقانه در باره ازدواج زنان با سن بالا حرف می زند. و ان را بردگی جنسی می دانند . این ها اصلا انسانیت را درک نکرده اند. درک متقابل را فراموش می کنند و همچنین نیاز متقابل مگر ازدواج همه اش در مسئله جنسی خلاصه می شود
روانشناس که اینگونه باشد وای از.....
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
ایول بیان دمت گرم
به نظر من خانوم اگه تا 5و 7سال بزرگتر باشه اشکالی نداره اما این موارد هم بستگی داره که دخترچهره اش جوونتر باشه . خیلی از دخترها سن بالاتری دارن اما چهره جوون و معصومی دارن و خیلی از پسرها هستن نسبت به سنشون مسن تر نشون میدن پس سن یک عدده ودر بعضی ها اصلا کارایی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
خب چندسال بعدشو هم ببین
مقاله خوبي بود ولي راه كار چيه؟با وجود 11ميلون جوان مجرد كه تا بحال ازدواج نكرده اند چه بايد كرد.واقعا چه بايد كرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
با بزرگتر از خودشون ازدواج کنند و پیری خانوما را تیغ بزنند.
در اسلام نمونه بارز آن ازدواج حضرت محمد با حضرت خدیجه است که اختلاف سنی در حدود 20 است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
طبق روایات اهل بیت، اختلاف سنی پیغمبر و حضرت خدیجه دو یا چهار سال بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
اختلاف 10 سال است بعد هم نمیشه در ریزترین مسائل خودمون رو با پیامبر مقایسه کنیم
میترا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
آفرین مثال خوبی زدی
حالا اون روانشناس عزیز بگه انگیزه پیامبر چی بوده؟؟؟؟؟
وقتی عده ای یک شبه میلیارد و بیلیارد شدند بعضی هم می خواهند ازراه قانونی کبابی لای نان خود بزنند.اشکا ل داره؟ازدواج پیرمرد 80-90ساله با دختر 16-15حسن است پس چرا این باید اشکال داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
کباب و نون رو خوب اومدی
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
دختره اسمش حسن است ؟یا دختر حٌسن است؟ این تو زندگیه آینده اون پیرمرده که داری میگی خیلی مهم است
اعظم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
من به پنیر لای نان هم قانعم
آدم زن مرد میانسال یا مرد بیوه بشه به خدا شرف داره به ازداج با مرد کوچکتر من این را درک کردم حتی در روابط جنسی با پسر کوچکتر از خودت احساس بچه بازی و عذاب وجدان داری دخترا تورو خدا این توصیه من را جدی بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
مرد که بیوه نمیشه.بیوه به زن شوهر مرده میگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
من هم یک زن هستم و همسرم هم از خودم کوچکتره،6 ساله که با هم هستیم و تا به امروز زندگی موفقی داشتیم، چرا تجربیات ناموفق خودتون رو تعمیم میدید خانم دلارام؟

دخترای بسیاری با مردای میانسال ازدواج کردند و به هیچ وجه راضی نیستند و دختران زیادی هم راضی هستند، این قضایا مربوط به رفتار اون 2تا آدمه ، نه مربوط به سن و سالشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
چقدر این خانوم صادقانه صحبت کرده.
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
با قسمت اول حرفاتون موافقم ولی قسمت دوم برای هر کسی متفاوته دلارام خانم البته فکر کنم اسمتون را اگه "دل آرام" نوشته بشه بهتره اگه جسارت نباشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
به نظرم سن زیاد مطرح نیست درک طرف مقابل مهم تره
احتمالا سرف مقابل شما از درک پایینی برخوردار بوده همه مثل هم نیستند بعضی از خانم های بالای سی سال هم هنوز مثل بچه ها فکر میکنند
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
اگه سن بالا و عقل بچه باشه چی؟ به این هم توجه کنید
...
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
شما خیلی فکرتون اشتباهه....چطور یک دختر 15 16 ساله با یه مرد پنجاه ساله اینطور نیست


افکارتون رو درست کنید
شما مشکلات اقتصادی را رفع کنید این موارد شخصی بین دوفرد است
خودشون میدونن چه کنند
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
چشم حتما
یکی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
آقای عالی گفتی
خجالت بکشید. اخه چرا دخترایی که با پسر یزرگتر ازدواج میکنن و همچنین پسرا را نقل محافل می کنید مردم رو دچار استرس و نگرانی نکنید. هیچ عیبی ندارد مگه بقیه مدل ازدواجها به کجا رسیدند؟؟
دست از این حرفای منسوخ بردارید، دیگه نسل جوان به این جور حرفای خاله زنکی توجه نمیکنن، ازدواج پسر با دختر بزرگتر هیچ مشکلی نداره.
"زن نیز وقتی می بیند تقاضا وجود دارد تن به عرضه می دهد اما این در واقع نوعی «برده کشی جنسی» است"
این جمله غلطه، چون عرضه از طرف پسران کم سن انجام شده و زنان با سن بالا تقاضا را مطرح میکنند
مهجورتر از شرع در این دیار نداریم. بهتر است ازدواجهای شرعی به رسمیت شناخته شوند تا اینهمه زن و دختر بیخودی پیر نشوند و حداقل مزه مادر شدن را بچشند. من شخصا میترسم در قیامت همه ما بازخواست شویم.
با توجه به طول عمر بیشتر زنان و افزایش امید زندگی در جوامع برای آنکه تعداد زیادی زن مسن بیوه تنها با مشکلات روحی و وابسته به فرزندان و دولت نداشته باشیم بهتر است که سن ازدواج برابر باشد.در جوامع پیشرفته نیز امروزه سن ازدواج برابر یاحتی زنان بزرگتر را تشویق می کنند. از نظر تعداد فرزندان نیز در این مورد مشکلی نیست چه کسی گفته که در این ازدواج ها زن از سن باروری دور شده است. مگر شما بیش از 4 یا 5 فرزند را تبلیغ کنید که به نظر نمی رسد مردان در این دوره و زمانه این تفکر را داشته باشند.
حضرت علي ع 29 ساله با حضرت زهرا ع 16 ساله ازدواج كرد
پاسخ ها
بی نام
| United Kingdom |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
حضرت محمد نیز با حضرت خدیجه (15 سال بزرگتر از خود ) ازدواج کرد
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
چه ربطی داره؟چه مشکل؟ اینجا صحبت از عکس اینگونه اتفاق هاست دنبال این باید باشی
جناب آقاي ابهری
با طلاق هایی که من دیدم هیچ فرمولی وجود نداره که کی خشبخته و کی بدبخت ... شما طلاق های عاطفی رو هم در نظر بگیرید....
خیلی هم عالیه/ هیچ دوشواری هم نداره
کلا الان شرایط طوری شده که هر نوع ازدواجی تحت هر شرایطی اگر بتونه به افزایش جمعیت کمک کنه نه تنها ایرادی نداره بلکه مفید هم هست.ده سال قبل اینطور ازدواج ها توصیه نمیشد اما الان ایراداتش رفع شده.شرایط اقتصادی بهبود پیدا کنه جوونا خودشون جفتشون رو پیدا میکنند بچه دار هم میشوند.
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
اینا یعنی میشه پایه های مستحکم زندگی ؟شما گشنگی نکشیدی تا عاشقی یادت بره
ایا پیامبر اکرم ص 26 ساله با حضرت خدیجه 40 ساله ازدواج نکرد و ایا ثمره ازدواجشان حضرت فاطمه س نیست! ؟
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
زندگی های آن دوره با حالا زمین تا زیرزمین با هم متفاوت بودوخیلی از فاکتورهای الان که تاثیر گذارند در آن زمان نبود از جمله تحصیلات به روز بودن فرهنگ اجتماعی ارتباطات کاری شاغل بودن یا نبودن طرفین لذا مقایسه کردن با آن دوران برای الگو برداری برای الان مازیار جان اشتباه است
در ازدواج نیت خیر ارزشمند است مگر نه اختلاف سن و بقیه هیچکدام تاثیر گذار نیست مهم معنویت است که زوج بین خودشان تحکیم کنند این همه ازدواج دروغ نتیجه نیت ها ی موقت بوده
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
اینایی که شما داری میگی ناشناس جان همه اش صوت وشعار های کلیشه ای ابتدای زندگیه و وقتی ورود کنی وبا واقعیت های آن روبرو بشی دیگه این چیزایی که گفتی همه را جمع کنی ضربدر 10 هم کنی یه نون سنگک هم بهت نمیدن
در متن به خوبی به مشکلات اشاره شده است.
اىن کارشناس ، کارشناس چى هست حالا ؟
"این زنان هستند که بازنده و آسیب پذیر می شوند. بسیاری از آنها با مهریه های پایین تن به ازدواج می دهند ودر نتیجه آسیب های رفتاری مانند تنهایی، افسردگی و حتی خودکشی در انتظار این افراد است."
واقعا این چه نظریه؟!
مدت سربازی را برای پسرها زیاد کنید تا همه مشکلات مملکت حل بشه
به نظر من این نکته مهم نیست که تفاوت سنی مابین یک زوج نباید زیاد باشه ، علاقه و محبت به یکدیگر بخودی خود میتونه جبران کننده خیلی از کاستی ها باشه
هر دو نفری که همو دوست دارند و میتونند با هم کنار بیان میتونند با هم زندگی کنند.
اگر با هم تفاهم داشته باشند وهم کفو هم باشند، اختلاف سنی کمتر از 10سال هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه
تابناک تو مسئول هستی !!!
آخه این چه طرز فکر غلطی که انتشار دادی؟؟؟
منم با ازدواج پسر با دختر بزرگتر از خودش موافقم ولی نه در سنین پایین بلکه در سنین 28 سال به بالا چون در این سنین کمی از هیجانات اولیه کم میشه و زوجین میتونن واقع بینانه تر تصمیم بگیره.تازه الان در شرایط حاظر که دختران دهه ی شصت زیادی ازدواج نکردند بهتره این نوع ازدواج رو ترویج کنند تا خیلی از این دختران تا آخر عمر مجرد نمونند که آسیب های فراوانی برای جامعه ایجاد می کند.و در این زمینه باید فرهنگ سازی لازم توسط مسئولین و روحانیون عزیز انجام شود.
این همه ازدواج ناموفق دیدیم تو ازدواجهایی که مرد چند سال بزرگتر از زنه ، ربطی نداره به سن و سالشون، به سطح فرهنگ و تفاهم و .... ربط داره
من شخصا 10 سال از خانمم کوچیکم 11 سال هم هست ازدواج کردیم تا حالاسرش داد نزنم
آنهایی که پیامبر را مثال می زنند یا معنای پیامبر بودن را نمی دانند
بروبابا.....ما تو پیدا کردن زن خوب موندیم....اختلاف سنی هم پیشکش!!!!
علف باید به دهن بزی شیرین باشه . ولی این جمله رو هم بگم که اخلاف سن عقلی زن و مرد 6 ساله یعنی خدا از زن 9 ساله همون انتظاری رو داره که از مرد 15 ساله داره . یعنی اگه با مرد همسن خودتم ازدواج کنی در عمل و رفتار و از احاظ عقلی 6 سال کوچیکتره چه برسه ..... منکر استثناء ها نمیشه بود ولی این جمله کلییت صحت داره
فعلا که اکثر ازدواجها اینترنتی شده تابیای بفهمی طرف 50 سالشه میبینی عاشقش شدی وااااااااااااالا
این "کارشناسا" رو از کجا گیر میارید؟ از تو غار؟
یک نظر کاملا ساده لوحانه و غیر علمی.
نه می داند چند نوع سن وجود دارد و نه معیارهای اصلی ازدواج را می شناسد.
همه چیز را پول و شهوت می بیند....
هدف از ازدواج مسائل جنسی نیست، آرامش و آسایش برای طرفین هست
ازدواج با رابطه سنی معکوس که مطرح کردید سنت پیامبر ص است . نگاه کنید به ازدواج پیامبر ص با حضرت خدیجه س . آیا موفق بود یا نبود؟!!!
دود از کنده بلند می شه پس ایهالناس با خانمهای بزرگتر از خودتون ازدواج کنید !
مشکل سن بالا نیست مشکل طرز تفکر مردهای ایرانی نسبت به زن هست چه کوچیک چه بزرگ مثل کالا باهشون رفتار میشه آقا دکتر....هرچند مسایل بیولوژیکی رونمیشه نادیده گرفت اما ذهنیت مردهارو باید درست کرد
بر و حال كن لذ ت ببر
ازدواج مرد مسن با زن خیلی جوان تر از خودش برده داری جنسی نیست؟؟؟؟؟؟؟
اشکالات زیادی به ازدواج مرد با زن بزرگتر از خود وارد است.
به هر حال با توجه به شرایط خاص اجتماعی و بخصوص اقتصادی فعلی این امر طبیعیه فقط باید آموزش های لازم به این همسران داده بشه تا این نوع ازدواج ها پایدار بمونه مضاف بر اینکه ازدواج زنان در سنین بالا باعث بارداری در سنین بالا و کاهش توالد می شود که در هر دو حالت خوب نیست.
واقعا متاسفم برای جامعه ای که اینقدر به ابتذال کشیده شد.
من با استادم ازدواج کردم و 14 سال ازم بزرگتره خیلی هم خوشبختیم.....
کاش به جایه این تحقیقات و مقالات مزخرف زمینه رو واسه ازدواج جوونا فراهم میکردین که اینقد امار زنا تو جامعه زیاد نشه............
بنظرمن اگردختركوچكترازپسرباشه زندگي پايدارترخواهدبوددرست كه حضرت محمدوحضرت خديجه فاصله سني زيادداشتنداماآياماهم مثل اون پاك ومعصوم هستيم!
به نظر من ازدواج زن با مرد کوچکتر اگر هردو کاملا راضی باشند هیچ ایرادی نداره اصل تفاهم وعاطفه وبلوغ اجتماعی طرفینه امروزه دیدگاه وشرایط زندگی خیلی فرق کرده
به نظرمنم هیچ اشکالی نداره.
به نظرمنم هیچ اشکالی نداره.به قول دوستان حضرت محمد (ص)نیز باحضرت خدیجه که بزرگتر بودن ازدواج کرده.من خودم تجربه کردم خیلیم خوشبختم
هیچ پسری حاضرنیست بادختربزرگترازخودبه فاصله سنی2سال ازدواج کنه درصورتی که دختره ازهرلحاظ سرتره.آمارالکی ندین لطفا
من نميدونم چرا همه الكي حرف ميزنن
حضرت خديجة چهار سال از پيامبر بزرگتر بود تازه پيشنهاد ازدواج هم از طرف أيشان بود...
نه بگو اختلاف ١٤٠ سال بوده...
اختلاف سنی چه زن بزرگترباشدچه مرد چندان مهم نیست مهمممم تفاهمیست که بین آنان شکل بگیرد
اگر عشق نباشد یک سال تفاوت سنی هم بهانه ای برای جدایی می شود ولی اگر عشق و علاقه و محبت و وفاداری و پایبندی به اصول اخلاقی و دینی وجود داشته باشد بهانه ها مغلوب عدد روی شناسنامه ها نخواهد شد.
سلام خسته نباشید ببخشید من میخوام با کسی صحبت کنم که با دختری ازدواج کرده که ده سال از خودش بزرگتره
سلام.من پسری هستم 21 ساله و عاشق دختری هستم که 2سال از من بزرگتر و وضع مالی خوبی هم دارم و اخلاق و نظر خانواده هایمان مثل هم هست و ان ها موافقند.ایا در زندگی مشترک ما به خاطر اینکه او از من بزرگتر هست اختلافی پیش نمییاید؟
ازنظرمن هيچ مشكلى وجودنداره
سوال؟؟
ازنظرشماتفاوت سنى چقدرباشه خوبه من خودم٣٧ساله هستم
ب نظرم سن فقط یک عدده و توو زندگی خیلی چیزای مهمتر از سن هست.شوهرم 3 سال ازم کوچکتره ولی مدیریت و همه چی زندگیمون برعهده ی اونه خیلیم جذبه داره و ازش حساب میبرم اصن حس میکنم10 سال ازم بزرگتره قیافه هامونم مارو همسن نشون میده خداروشکر خیلی خوشبختیم و میمیریم واسه همدگه
سلام
پسری هستم 31 ساله تقریبا 2 ساله با دختری 40 ساله دوستم و عاشقشم تو این مدت من اکثرا از دوست داشتنش و اینکه عاشقشم باهاش صحبت میکنم همه جوره هم خواسته هاشو برآورده کردم ولی اون هیچ وقت از عشقش با من حرف نمیزنه ...!
ازدواج بازن سن بالاوبزرگ ترازخودبرای بدن مردضررداره
اقا می خوام ازدواج معکوس کنم
بنطر من هیچ اشکالی نداره یه پیر با دختر بزرگتر از خودس ازدواج کنه
سن فقط یه عدده
مهم تفاهمه و قدرت درک و فهم دو طرف نسبت به هم
به نظرمن هیچ مشکلی نداره ک دختر2یا3سال بزرگترباشه
باسلام به همه دوستان،ابتدا عرض میکنم اختلاف سنی هیچ تاثیری تو زندگی زوجین نداره اول هرکس به نوبه خودش،خودش ومحک بزنه وباخودش رو راست باشه بعد باطرف مقابلش،وقتی من دختری باسن بالا باپسری باسن مثلا ده سال پایینتر،از کجامعلوم دختر پرانرژی وپرشور نباشه وپسر باوجودسن کمش سست وبی روح،واینکه چرا آدما فکر حال نیستن وهمش به آینده ای نامعلوم چشم دوختن?
تو ایران فقط یاد گرفتند ا رزش زن و پایین آورده بشه
همه اینها بستگی به خود آدم داره چطور بتوانند باهم کنار بیان.یعنی این همه طلاق فقط بخاطر بزرگ بودن سن؟؟؟؟
آهای اونای که عاشق دختر با سن ۱۰سال بزرگتر از خودتون هستین لطفا اینکارو نکنین من پشیمونم.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی