بازدید 2840

هاشمی:گلایه وزنه‌برداران به حق است

کد خبر: ۴۴۴۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ 23 October 2014
رییس کمیته ملی المپیک گفت: فکر می کنم با موفقیت‌هایی که در بازی‌های آسیایی به دست آمد، بودجه بیشتری به کمیته ملی المپیک اختصاص داده شود.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های کمیته ملی المپیک برای سرمایه‌گذاری بر روی شش رشته پایه و پر مدال، اظهار کرد: نه تنها کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش و تمام دستگاه‌هایی که در ورزش نقشی دارند، باید در کنار هم قرار بگیرند. در واقع این سرمایه‌گذاری نیاز به کمک همه جانبه دارد. ما به کمک رسانه‌ها یک ضعف بزرگ را اعلام کردیم که اگر تحت پوشش قرار نگیرد، مشخص نیست در بازی‌های دوره بعد چه اتفاقی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر آمار بگیریم بهترین آمار در مدال آوری در رشته‌های پایه و پر مدال 17 مدال بوده که مربوط به این دوره از بازی‌های آسیایی است، اما با این وجود در همین رشته‌ها دهم شدیم که اگر توجه به این رشته‌ها نکنیم کشورهایی نظیر ویتنام، هنگ کنگ و هند از ما جلو می‌زنند. بنابراین ما یک اعلام خطری کردیم و باید با یک برنامه منسجم و با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی که بحث بودجه را انجام می‌دهد کار را جلو ببریم. در این میان به کمک رسانه‌ها نیز نیاز داریم تا این ضعف بزرگ را پررنگ کنند تا احساس خطر شود و همه عوامل با کمک هم این ضعف را برطرف کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که درخواست کمیته ملی المپیک برای بودجه سال آینده چقدر بوده است؟ گفت: ما برنامه‌های خود را به دولت اعلام ‌کرده‌ایم که در لایحه دولت نیز آمده. من فکر می‌کنم خیلی بیشتر از سال قبل باید باشد. خو‌شبختا‌نه دولت و مجلس شورای اسلامی، نگاه مثبتی دارند و از طرفی مدال آوری در بازی‌های آسیایی نیز با بحث بودجه همزمان شده است. بنابراین امیدوار هستیم با موفقیت‌هایی که در بازی‌های آسیایی به دست آمد، فضا بازتر شود و بودجه بیشتری را نه تنها به کمیته ملی المپیک، بلکه به وزارت ورزش و جوانان و کل مجموعه ورزشی کشور اختصاص دهند.

هاشمی درباره گلایه وزنه‌برداران از نیامدن مسئولان بر سر اردوی تیم ملی قبل از مسابقات جهانی نیز، گفت: من حق را به وزنه‌برداران می‌دهم. زمانی که فدراسیون اعلام کند اردو در حال برگزاری است، ما وظیفه داریم به آنها سر بزنیم.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان این که شهریور ماه 7.5 میلیارد تومان به کمیته‌ ملی پارالمپیک واریز شده بود، گفت: کمیته ملی المپیک تعهدات خود را نسبت به این کمیته‌ از نظر بودجه صددرصد انجام داده است و تصور نمی‌کنم دیگر از نظر بودجه بدهی به این کمیته‌ داشته باشیم.

وی افزود: با این بودجه ای که به کمیته‌ ملی پارالمپیک در جهت انجام بازی‌های پاراآسیایی اینچئون از سوی کمیته ملی المپیک اختصاص داده شده است، دیگر کمیته ملی المپیک نسبت به این کمیته‌ هیچ تعهدی ندارد.

هاشمی خاطر نشان کرد: با مدا‌ل های خوبی که ورزشکاران جانبازان و معلولان در جریان بازی‌های پاراآسیایی اینچئون کسب کرده‌اند امیدوارم که شاهد تداوم این مدال‌های درخشان تا پایان بازیها باشیم و قطعا برای تشکر و قدردانی از زحمات این عزیزان طی مراسمی از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان در خصوص این که آیا جوایز آسیایی‌ها و پاراآسیایی ها یکسان دیده شده است یا خیر؟ گفت: این مساله به وزارت ورزش و جوانان ارتباط دارد و در این زمینه کمیته ملی المپیک وارد نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار