بازدید 15939
۴
پنجمین روز مسابقات پارا آسیایی 2014

طلاباران کاروان ایران در پنجمین روز

پنجمین روز مسابقات پارا آسیایی اینچئون با درخشش ورزشکاران جانباز و معلول کشورمان همراه بود و ملی‌پوشان کشورمان امروز هفده مدال خوشرنگ طلا در کنار چند نقره و برنز دیگر کسب کردند. کاروان ورزشی کشورمان با 111 کدال همچنان در رتبه چهارم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۴۴۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ 23 October 2014
جانبازان و معلولان ورزشکار ایران در کره جنوبی، امروز (پنج‌شنبه) به 17 مدال طلا، 8 مدال نقره و 5 مدال برنز رسیدند و خود را به ژاپن، تیم سوم جدول توزیع مدال‌ها نزدیک کردند. کاروان ایران در پایان روز پنجم با احتساب مدال طلای تیم فوتبال 5 نفره که روز گذشته به دست آمد، 35 مدال طلا، 48 نقره، 28 برنز و در مجموع 111 مدال دارد.

به گزارش تابناک، در پایان این روز، چین با 157 مدال طلا، 93 نقره و 44 برنز در جایگاه نخست قراردارد. کره جنوبی با 67 طلا، 54 مدال نقره و 72 برنز، دوم است و ژاپنی‌ها با 37 طلا، 44 نقره و 55 برنز یعنی 2 مدال طلا بیشتر از ایران در جایگاه سوم جدول توزیع مدال ایستاده‌اند. تعداد مدال‌های طلای چین از مجموع مدال‌های طلای کره، ژاپن و ایران هم بیشتر است.


جوکار نقره‌ای طلایی شد

عبدالرضا جوکار به مدال طلای رقابت‌های پرتاب نیزه بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در روز پنجم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، عبدالرضا جوکار در ماده پرتاب نیزه مردان کلاس F53/54 با ثبت رکورد 20 متر و 19 سانتی‌متر علاوه بر شکستن رکورد بازی‌ها به مدال طلا دست یافت. جوکار روز سه‌شنبه نیز در پرتاب دیسک موفق به کسب یک مدال نقره دیگر شده بود.

سیدمهران حسینی طلایی شد

 سیدمهران حسینی در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F35/36 با ثبت رکورد 40 متر و 14 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. سلطان محمد الکعبی با پرتاب 36.34 دوم شد و مدال برنز این رشته به مرتضی البیاتی از عراق با پرتاب 37.77 رسید.

علی محمدیاری رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

علی محمدیاری به مدال طلای رقابت‌های پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.  محمدیاری در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F56 با ثبت رکورد 45 متر و 49 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. محمدیاری با این پرتاب موفق به شکستن رکورد جهان در این ماده نیز شد. پرویز گل‌پسند دیگر نماینده کشورمان در این رشته با 36 متر و 27 سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت.

طلای بیست و دوم را کمانداران به هدف زدند

تیم ملی میکس کامپوند ایران در بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد. تیم ملی میکس کامپوند ایران در فینال بازی های تیراندازی با کمان ایران در بازی‌های پاراآسیایی موفق شد با نتیجه 147 بر 144 از سد تیم کره جنوبی گذشته و صاحب مدال طلا شود. سمیه عباس پور و هادی نوری ترکیب تیم ایران را تشکیل می داد. تیم های عراق و چین تایپه نیز عناوین سوم و چهارم را کسب کردند.

تیر نوری طلایی شد

تیر هادی نوری در فینال مسابقات انفرادی کامپوند بازی‌های پاراآسیایی طلایی شد. هادی نوری در فینال مسابقات کامپوند انفرادی بازی های پاراآسیایی موفق شد با نتیجه 142 بر 136 حریف هنگ کنگی خود را شکست داده و عنوان قهرمانی را به دست آورد.


تیم فوتبال هفت نفره به مدال طلا رسید

تیم فوتبال هفت نفره ایران با برتری 5 بر صفر مقابل تیم هفت نفره ژاپن به عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.  تیم فوتبال هفت نفره ایران که با سه برد پیاپی به فینال رسیده بود در فینال هم با گل های اکبری (2) سعید تیزبر (2) و هاشم رستگاری با نتیجه 5 بر صفر به برتری رسید تا مدال طلای این بازی ها را به دست بیاورد.


نعمتی سومین طلایی تیروکمان ایران

زهرا نعمتی بانوی پرافتخار ایران در فینال بازی‌های پاراآسیایی موفق شد با شکست چین بر سکوی قهرمانی بایستد. در فینال مسابقات ریکرو تیراندازی باکمان با نتیجه 5 بر 5 مساوی کرد و در تیر طلایی 9 بر 7 از سد حریف چینی خود گذشت و سومین طلایی تیروکمان ایران در آوردگاه اینچئون نام گرفت.

تیم ملی جودوی ایران هم طلایی شد

ملی‌پوشان جودو در بخش تیمی بازی‌های پاراآسیایی به مدال طلا دست پیدا کردند. در ادامه بازی‌های پاراآسیایی امروز ملی‌پوشان جودوی ایران در فینال مقابل میزبان قرار گرفتند و با برتری 3 بر 2 موفق شدند مدال طلا را به دست آورند.

رنجبر چهارمین طلایی تیراندازی باکمان

ابراهیم رنجبر ملی‌پوش ریکرو تیرانداری با کمان کشورمان در فینال بازی‌های پاراآسیایی چهارمین طلای ایران را در این رشته به دست آورد. رنجبر در فینال بازی های تیراندازی باکمان پاراآسیایی موفق شد حریف چینی خود را با نتیجه 5 بر صفر شکست داده و بر سکوی قهرمانی بایستد.

وی چهارمین طلای ایران را در این رشته به دست آورده است.

تیم گلبال مردان ایران مقتدرانه به مدال طلا رسید

تیم گلبال ایران در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون به مدال طلا رسید. نماینده شایسته کشورمان در فینال گلبال مردان با نتیجه 10 بر صفر بر تیم چین  قهرمان پارالمپیک غلبه کرد و قهرمان این دوره از مسابقات شد. حسن جعفری، سید مهدی سیاحی و محمد منصوری بازیکنان تیم ایران بودند. تیم ایران در نیمه نخست 3 گل به چین زد و در نیمه دوم نیز  7 گل به نام خود ثبت کرد.

مسعود حیدری در پرتاب دیسک طلا گرفت
پرتابگر دیسک ایران به عنوان قهرمانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی اینچئون دست پیدا کرد. مسعود حیدری با پرتاب 45 متر 20 سانتی‌متر در کلاس F12 پرتاب دیسک، قهرمان شد و مدال طلا گرفت. فلاح نصیرپوران با 37 متر و 5 سانتی‌متر نقره گرفت و چین چانگ از تایپه با 37 متر و 5 سانتی متر به مدال برنز رسید.


یک طلا و یک نقره حاصل تلاش ۲ دونده ۸۰۰ متر ایران

حسن عسکری و علی اللهی به ترتیب مدال‌های طلا و نقره دوی ۸۰۰ متر کلاس T۱۲ بازی‌های پاراآسیایی اینچئون را از آن خود کردند. در پنجمین روز از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون امروز (پنجشنبه) دوومیدانی‌کاران در مسابقات دوومیدانی این بازی‌ها با هم به رقابت پرداختند که طی آن حسن عسکری با رکورد 2 دقیقه و 3 ثانیه و 9 صدم ثانیه نام خود را به عنوان نفر اول ماده 800  ثبت کرد. علی اللهی نیز در همین ماده با رکورد 2 دقیقه، 5 ثانیه و 14 صدم ثانیه بر سکوی دوم ایستاد و دونده‌ای از ازبکستان سوم شد.

ایران با اقتدار قهرمان والیبال نشسته مردان پاراآسیایی شد

تیم والیبال نشسته ایران در دیدار نهایی این رشته تیم چین را شکست داد و با اقتدار از عنوان قهرمانی دوره قبل خود دفاع کرد و طلا گرفت. این دیدار راس ساعت 17 در سالن چند منظوره ورزشگاه سونگیم برگزار و تیم والیبال نشسته ایران در سه گیم متوالی و با نتایج (25 بر12 ،25 بر 20 و 29 بر 27 ) تیم چین را شکست داده و قهرمان شدند.

احسانی طلای پرتاب دیسک را بر گردن آویخت

جاوید احسانی به مدال طلای رقابت‌های پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی و در روز پنجم این مسابقات که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است، جاوید احسانی شکیب در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F57 با ثبت رکورد 43 متر و 90 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.

پرتابگر اردنی با 43 متر و 18 سانتی‌متر در این ماده قهرمان شد. مدال برنز هم به پرتابگر اندونزیایی با 41 متر و 23 سانتی‌متر رسید. مدال طلای احسانی سی‌وپنجمین مدال طلای کاروان غدیر در دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بود. احسانی پیش از این نیز یک مدال نقره در رقابت‌های پرتاب وزنه کسب کرده بود.

سی ‌و سومین طلای کاروان غدیر بر سینه صادق‌زاده درخشید

وزنه‌بردار دسته ۱۰۷ کیلوگرم کشورمان به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بعدازظهر امروز علی صادق‌زاده نماینده دسته 107 کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.

صادق‌زاده در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های 215 و 225 کیلوگرمی شد، اما حرکت سوم در مهار وزنه 232.5 کیلوگرمی ناکام ماند تا با همان 225 کیلوگرم مدال طلا را از آن خود کند و سی‌وسومین مدال طلای کاروان ورزشی غدیر را به ارمغان آورد.

علی صادق زاده بعد از مسجل شدن قهرمانی‌اش در حرکت چهارم برای بار دوم وزنه 232.5 کیلوگرمی را انتخاب کرد که با مهار این وزنه موفق به شکستن رکورد آسیا به میزان پانصد گرم شد.

مدال نقره این وزن به وزنه‌بردار مالزی و مدال برنز نیز به ورزشکار تایلندی رسید.

وزنه‌برداران کشورمان پیش از این موفق به کسب 2 مدال طلا و 3 نقره در این رقابت‌ها شده بودند.

فردا و در آخرین روز این رقابت‌ها رقابت‌های فوق سنگین برگزار می‌شود که سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی به رقابت با حریفان خواهند پرداخت.


پرچم‌دار کاروان غدیر هم طلایی شد

جلیل باقری جدی به مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. باقری جدی، پرچم‌دار کاروان غدیر در این رقابت‌ها در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F55/56 با ثبت رکورد 10 متر و 53 سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. علی محمدیاری دیگر نماینده کشورمان در این ماده با 10 متر و 2 سانتی‌متر مدال نقره را از آن خود کرد.


محمدیاری پیش از این نیز یک مدال طلا در رقابت‌های پرتاب دیسک کسب کرده بود.

مختاری، گلپسند و ملک‌پور در همین ماده به ترتیب ششم، هفتم و هشتم شدند.



سی و پنجمین مدال طلای ایران بر گردن احسان شکیب

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، احسان شکیب موفق به کسب یک مدال طلای دیگر برای ایران شد. در پنجمین روز از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، سی و پنجمین مدال طلای کاروان ایران توسط احسان شکیب در ماده پرتاب دیسک در کلاس F55 کسب شد.

35 مدال آور ایران در روز پنجم به ترتیب زیر هستند:

* طلا

- عبدالرضا جوکار، پرتاب نیزه کلاس F53-54

- مهران حسینی پرتاب دیسک کلاس F35-36

- تیم میکس کامپوند

- هادی نوری کامپوند انفرادی

- علی محمدیاری پرتاب دیسک کلاس F56

- زهرا نعمتی ریکرو انفرادی زنان

- ابراهیم رنجبر کامپوند انفرادی مردان

- تیم فوتبال هفت نفره

- حسن عسگری دوی 800 متر کلاس T12

- تیم ملی جودوی مردان

- مسعود حیدری پرتاب دیسک کلاس F12

- تیم ملی گلبال مردان

- تیم فوتبال پنج نفره مردان

- والیبال نشسته مردان

- علی صادق زاده وزنه‌برداری دسته 107- کیلوگرم

- جلیل باقری جدی پرتاب وزنه کلاس F55-56

- جاوید احسانی پرتاب دیسک کلاس F57

* نقره

- والیبال نشسته بانوان

- علی الهی دوی 800 متر کلاس T12

- فلاح نصیر پوران پرتاب دیسک کلاس F12

- علی الفت لاوی پرتاب نیزه کلاس F37-38

- علی محمدیاری پرتاب وزنه کلاس F55-56

- سامان رضی وزنه‌برداری دسته 97 – کیلوگرم

- سیامک صالح فرج زاده پرتاب وزنه کلاس F34

- پرویز گل پسند پرتاب دیسک کلاس F56

* برنز

- سولماز بازرگان پرتاب دیسک کلاس F44

- تیم میکس ریکرو

- تیم بسکتبال با ویلچر مردان

- تیم بسکتبال با ویلچر زنان

- محسن کائیدی پرتاب وزنه کلاس F34

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۴
ای ولله به غیرتشون
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
مردن به خدا
به خدا مو به تنم سیخ شد، کیف کردم، باریک الله به این غیرت و اراده.
اين عزيزان اگه امكانات براشون محيا بود مثل كشور چين
حتما مثل اونا مدال مياوردن
دمشون گرم خدايي با اين امكانات افتضاح تو ايران اينجور ميدرخشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل