بازدید 3511

تبيين تمايز اسلام واقعی با اسلام داعشي

نوه حضرت امام(ره) با بيان اينكه آنچه اسلام را امروز بيمه مي‌كند، شناخت اسلام ناب محمدي و تمايزش با اسلام‌هاي ساختگي است، بر ضرورت تبيين تمايز اسلام ناب با اسلام داعشي در محافل عزاداري محرم تاكيد كرد.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸ 23 October 2014
نوه حضرت امام(ره) با بيان اينكه آنچه اسلام را امروز بيمه مي‌كند، شناخت اسلام ناب محمدي و تمايزش با اسلام‌هاي ساختگي است، بر ضرورت تبيين تمايز اسلام ناب با اسلام داعشي در محافل عزاداري محرم تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، گزيده اظهارات حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي خميني در ديدار با اعضاي كميته‌هاي پشتيباني، اجرايي و اطلاع‌رساني هيات وكانون خادم الرضا(ع) قم به شرح زير است:

مهم‌ترين مساله اسلامي در هر دوره از تاريخ در اين ايام مورد توجه و بحث جدي قرار مي‌گيرد، در برهه‌يي مساله كشف حجاب، مبارزه با رژيم شاهنشاهي و در برهه‌هاي ديگر مساله جنگ و ضرورت دفاع در برابر متجاوز و همين‌طور كه به جلو حركت مي‌كنيم در هر محرم دغدغه‌هاي اسلام مورد بحث و توجه است.

اينكه محرم، اسلام را بيمه مي‌كند به دليل همين بحث‌ها و توجه‌ها پيرامون موضوعات روز در اين ايام است و امروزه نيز مساله‌يي كه بايد مورد بحث در محافل عزاداراي محرم وصفر باشد، تفاوت ميان اسلام مكتب شيعي اميرالمومنين(ع) و اسلام داعشي است.

مي‌توان از تهديد داعش به عنوان فرصت استفاده كرد، بايد به گوش جوانان و دنيا برسانيم كه اسلام علوي و اسلامي كه امام(ره) از آن دم مي‌زند، با اسلامي كه داعش معرفي مي‌كند، تفاوت دارد.

مولفه اصلي تفاوت ميان اسلام شيعه با اسلام داعش، بحث ولايت است و ما مفهومي به نام ولايت داريم كه آنها ندارند.

عقلانيت، نور و عطوفت ولايت، تمام رفتار شيعه را براساس عطوفت و اخلاق قرار مي‌دهد و شيعه هميشه در مقام دفاع بوده و متجاوز و درنده خو نيست، ولي وقتي اين شاكله را از آن بگيريم سلفي مي‌شود كه بايد اين نقاط تمايز بيان شود و از تهديد داعش به عنوان فرصت استفاده كنيم.

به قدري كه اينها ضربه به اسلام زده‌اند، ديگران نزده‌اند واين بايد به گوش جهانيان برسد كه داعش، اسلامي نيست.

اگر شخصي در مسير اهل بيت(ع) با صدق قدم بردارد، به‌طور قطع موفق خواهد بود.

اين موفقيت به شرطي محقق خواهد شد كه قصد تقرب وجود داشته باشد و اگر براي فردي هزار مشكل به وجود آمده و حتي نتواند جلسه عزاداري برپا يا در آن شركت كند، ولي قصد خدمت در مسير اهل‌بيت(ع) و قربت در آن فرد وجود داشته باشد، به موفقيت رسيده است.

اگر اين قصد نباشد و سنگين‌ترين جلسه عزاداري هم برگزار شود و هيچ مشكلي هم در اجراي آن برنامه نباشد، آن دنيا بهره‌يي نبرده است.

براي برگزاري مجالس اهل بيت(ع) نيت خود را خالص كنيم، يكي از اركان فرايند تبليغ تشيع، محرم وصفر به خصوص دهه اول محرم است و در اين ايام گوش‌ها آماده است تا هيات‌ها پيام خود را به گوش عاشقان اباعبدالله الحسين‌(ع) برسانند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی