بازدید 7029

ضرورت شناسايي سريع‌تر اسيدپاشان

آنهايي که مرتباً خشونت مقدس را تئوريزه کرده و سيل افکار مسموم خود را از تريبون‌هاي بي‌محدوديت با هزينه همين مردم در مغزهاي بيمار خشونت طلبان مي‌کارند ريشه چنين تند رويهايي هستند.
کد خبر: ۴۴۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰ 23 October 2014
اشکان بنکدار جهرمي در مردم سالاری نوشت:

ديروز (چهارشنبه 30 مهر) شماري از مردم براي نشان دادن اعتراض خود به اسيدپاشي‌هاي اخير اصفهان، در مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي در تهران تجمع کردند. نفراتي از فعالان حقوق زنان و فعالان سياسي از جمله حاضران در تجمع روز گذشته بودند و دو نفر از قربانيان اسيدپاشي‌ نيز در ميان آنان حضور داشتند. همزمان شماري از فعالان و شهروندان اصفهاني نيز در مقابل دادگستري اصفهان تجمع کردند. تجمع‌کنندگان خواهان توجه بيشتر نهادها و مقام‌هاي مسئول و رسيدگي سريع آنها به اين مساله شدند. تامين امنيت براي زنان يکي از شعارهاي محوري تجمع‌کنندگان بود. اين اسيدپاشي‌ها در بسياري از رسانه‌ها با تلاش براي ارعاب و محدود کردن شکل پوشش زنان مرتبط دانسته شده است. با اين حال معاون پارلماني رئيس‌جمهور بيان کرده‌اند که اسيدپاشي اقدامي شخصي بوده است.

به گزارش فارس در تجمع ديروز مقابل مجلس بر يکي از پلاکاردها نوشته شده بود: «مرگ بر داعشي‌هاي ايران». براي کساني که امروز دهه چهارم يا بالاتر زندگيشان را مي‌گذرانند اين وقايع ياد آور رفتار گروه‌هاي افراطي اوائل انقلاب است که انزجار مردم و مخالفت مقامات در آن زمان را نيز در پي داشت. اما اين که چگونه در دوران ثبات وبلوغ کشور و انقلاب چنين رفتاري حتي شديدتر از دوران پر تنش و هيجاني اول انقلاب صورت مي‌پذيرد جاي بحث دارد. کسي که به هرنيتي بر همنوع خود ظلمي چنين فاحش و وحشيانه روا مي‌دارد، خود زاييده تفکري بيمار در اجتماع است. 

آنهايي که مرتباً خشونت مقدس را تئوريزه کرده و سيل افکار مسموم خود را از تريبون‌هاي بي‌محدوديت با هزينه همين مردم در مغزهاي بيمار خشونت طلبان مي‌کارند ريشه چنين تند رويهايي هستند.

اشتباه نابخشودني خواهد بود اگر اين فاجعه مرگبار که امنيت و آرامش جامعه اسلامي را هدف گرفته امري مجرد و بي‌ارتباط با ريشه‌هاي آن در نظر بگيريم. دمل چرکيني که اکنون در اصفهان ديدني و زيبا سر باز کرده ريشه در عفونتي قديمي دارد که جز با خشکاندن اصل آن از بين نمي‌رود و چه بسا فردا و فرداهاي ديگر در هر جايي از کشور مجدداً سر باز کند. پس بيش از آن که حکومت بخواهد با نيروي قهري خود وارد عرصه برخورد با چنين مصائب دهشت باري شود بايد در خشکاندن ريشه‌هاي آن اقدام نمايد.

علماي اسلام اکنون وظيفه دارند هم به جهت دفاع از شهروندان بي دفاع يک کشور اسلامي شيعه مذهب و هم به سبب دفاع از چهره رحماني اسلام پا به ميدان مبارزه با خشونت مقدس بگذارند. مردم بارها شاهد موضع‌گيري اسلام شناسان در دفاع از مظلوميت مسلمانان ديگر بلاد بوده اند پس دور از ذهن نيست اگر اکنون جامعه انتظار آن را داشته باشد تا علماي کشور در قبال چنين وحشي‌گري‌هايي موضع‌گيري قاطعانه نمايند.

واقعاً چه شده است که از اسلام تنها بخش کوچکي معرفي مي‌شود؟ آيا منکر تنها در پوشش و حجاب زنان خلاصه شده است؟ آيا اختلاس‌هاي ميلياردي، حيف و ميل ميلياردها سرمايه مسلمين، نابودي سلامت مردم با انواع پارازيت و بنزين آلوده، رانت‌هاي کلان تحصيلي در قالب بورسيه و هزاران مورد از مشکلات کشور که در دولت احمدي نژاد به کرّات شاهدش بوديم منکر نبودند که کوچکترين اعتراضي در قبالش نشد؟ آ

يا اين که عده اي سعي دارند در تحريفي آشکار از اسلام چهره اي تک بعدي، محدود و خشن معرفي کنند منکر اعظم به حساب نمي‌آيد؟ کجايند آنان که به سبب در خواست ريچارد فراي، ايران شناس آمريکايي، که اتفاقا محبوب رئيس جمهور به اصطلاح انقلابي بود براي تدفين در اصفهان فرياد وااسلامايشان گوش فلک را کر کرده بود؟ چرا سکوت پيشه کرده اند اين افراد؟ آناني که با يک جشن ساده هنري در شيراز که مسبوق به سابقه در دولت گذشته نيز بوده است و توسل به چهره معدودي خانم به زعم آنها بد حجاب، اسلام را در خطر مي‌بينند اکنون کجايند؟ آيا به هم زدن امنيت جامعه مسلمين و ايجاد خوف بين آنان منکر نيست؟

اکنون با همه اين احوال مردم منتظر هستند تا ببينند مقامات ذيربط در قبال اين حوادث تلخ چگونه عمل مي‌کنند و به نوعي مي‌توان سرعت و شدت عمل نهاد انتظامي و قضا را در اين ماجرا ملاک ارزيابي مردم از آنان و بلکه کل مجموعه دولت به حساب آورد. شايد کمترين توقع آن باشد که نيروي انتظامي که با دستگيري چند جوان موسوم به گروه «هپي»، افتخار به سرعت عمل خود مي‌کرد در اين آزمون خوش بدرخشد و مفسدان واقعي جامعه را هر چه سريعتر تحويل قانون دهد. نهاد قضا نيز که پيش از اين نشان داده در مورد امنيت جامعه بسيار سختگير عمل مي‌کند اميد است که راه عدالت را فرو نگذارد و با توسل به نيت اسلام خواهانه مسببين اين عمل سبوعانه از گناه آنان نکاهد چرا که نمايش چهره‌اي خشن از اسلام نمي‌تواند با نيت سالم انجام پذيرد که اگر چنين باشد مرام داعش جز اين نيست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی