بازدید 16073
۱
«پنجمعه» با «تابناک»؛

از نظاره فاجعه اتمی چرنوبیل تا تماشای دو پرفورمنس

با فرا رسیدن آبان ماه، فعالیت گالری‌ها و مجموعه‌های هنرهای تجسمی گسترش یافته و از این منظر، این هفته گزینه‌های فراوانی پیش رو دارید که می‌توانید، ساعات خالی آخر هفته‌تان را با آنها پر کنید.
کد خبر: ۴۴۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۳ 23 October 2014
نخستین آخر هفته آبان ماه 1393 با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی با محوریت گالری‌های پایتخت فرارسید و امروز و فردا این اتفاقات پی گرفته می‌شود و از این منظر، این هفته گزینه‌های فراوانی پیش رو دارید که می‌توانید، ساعات خالی آخر هفته‌تان را با آنها پر کنید.

به گزارش «تابناک»، با فرا رسیدن آبان ماه، فعالیت گالری‌ها و مجموعه‌های هنرهای تجسمی گسترش یافته است. گالری نگاه، جمعه ۲ آبان نمایشگاه نقاشی‌خط‌های الله‌یار خوشبختی را افتتاح می‌کند. علاقه مندان تا ۱۳ آبان می‌توانند از این نمایشگاه در گالری نگاه، واقع در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، ‌ انتهای کوچه گلزار، شماره ۳۲ دیدن کنند.

گالری «فرامرزی» میزبان آثار نقاشی «شمیسا طاهرخانی» و «پریسا طاهرخانی» است. این نمایشگاه شامل مجموعه‌ای از 17 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک است. این آثار برداشتی از نگارگری‌های دوره‌ی صفوی و مکتب سقاخانه است و تلاش شده به جایگاه اسطوره‌ای اسب در نگاره‌های ایرانی توجه شود تا با برداشت شخصی از این نگارگری‌ها، آثاری در این زمینه خلق شود. علاقه‌مندان می‌توانند از دوم تا یازدهم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 برای دیدن این نمایشگاه به گالری فرامرزی در خیابان ونک، خیابان ارم، شماره‌ی 6 مراجعه کنند.

گالری هما، از جمعه ۲ آبان میزبان نمایشگاه نقاشی‌های آهو حامدی با عنوان "سندروم کاشی گمشده" می‌شود. گالری هما در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک واقع است.

گالری آران پلاس واقع در خیابان ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس از ۲ آبان میزبان نمایشگاه نقاشی‌های زرین صلاحی با عنوان "تهران، قم، اراک، بجنورد، خرم‌آباد، دزفول، اهواز" می‌شود.

نمایشگاه گروهی نقاشی انجمن هنرمندان نقاش ایران با نام «تیتر یک - تولد نقاش» در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این نمایشگاه با نمایشگاه‌گردانی کتایون مقدم، مینا نادری و آیدین خانکشی‌پور از طرف انجمن هنرمندان نقاش ایران با شرکت بیش از 130 هنرمند برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه از 4 تا 11 آبان، هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه‌ی هنرمندان ایران مراجعه کنند.

گالری ۱ اعتماد از جمعه ۲ آبان میزبان نمایشگاه نقاشی‌های "آفرین ساجدی" با عنوان "ناپیدا" می‌شود. گالری ۲ اعتماد هم در همین زمان نقاشی‌های بهاره رئیسی را با عنوان "در میان حباب" به نمایش می‌گذارد. گالری اعتماد در نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، پلاک ۴ واقع شده است.

گالری نار از ۲ تا ۱۵ آبان آثار تلفیقی حجت امانی را به نمایش می‌گذارد. گالری نار در خیابان ولیعصر، بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس، شماره‌ ۵ واقع شده است.

نمایشگاه بین‌المللی پوستر «برای غزه» 28 مهرماه در موزه‌ی هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شده است. این نمایشگاه شامل 50 پوستر از 36 طراح از کشورهای ایران، برزیل، چین و اکوادر است که با موضوع غزه به‌نمایش درمی‌آیند. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر مراجعه کنند.

گالری آتبین از ۲ تا ۱۲ آبان میزبان نمایشگاه نقاشی‌های محمد مستان دهی با عنوان "شادی مشکوک" خواهد بود. گالری آتبین در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ واقع شده است.

گالری ویستا پلاس به نشانی خیابان می‌رعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱هم از جمعه میزبان نمایشگاه عکس‌های مهدی طائب می‌شود.

از نظاره فاجعه اتمی چرنویل تا تماشای دو پرفورمنس

آثار متنوعی از هنرمندان معاصر نقاش چند نسل ایران در قالب یک نمایشگاه گروهی در گالری «شیلا» به‌نمایش درآمده است. نمایشگاه «نقشی بزرگ بر دیوارهای کوچک» از 18 مهر تا دوم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «شیلا» به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان، شماره‌ی 2، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر است. گالری «شیلا» شنبه‌ها تعطیل است.

گالری ایده پارسی، ۲ آبان میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "گذر از ناگذر" می‌شود. ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان کلاهدوز، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ واقع است.

گالری آبی؛ نمایشگاه آثار نقاشی و مجسمه خشایار شاهرخی را از ۲ تا ۲۰ آبان میزبانی می‌کند. گالری آبی در خیابان دولت، دیباجی جنوبی، روبه‌روی پارک ارغوان، کوچه مژگان، پلاک۴۱ واقع شده است.

نمایشگاه «هنر انسان‌دوستی» با نمایش آثاری از 100 هنرمند صاحب‌نام هنرهای تجسمی و با هدف کمک به برنامه‌ی جهانی غذا در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافته است. این نمایشگاه شامل آثار ۱۰۰ هنرمند ایرانی است که برای روز جهانی غذا و کمک به حل بحران گرسنگی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا دوم آبان از ساعت 10 تا 19 در نگارخانه‌ی شماره‌ی یک فرهنگسرای نیاوران از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری گلستان از ۲ مهر میزبان نمایشگاه نقاشی لیلا می‌ری و مریم عنایتی با عنوان "درخت زندگی" می‌شود. علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه به نشانی خیابان دولت، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ بازدید کنند.

گالری آن، از جمعه ۲ آبان میزبان نمایشگاه طراحی و نقاشی اکبر می‌خک می‌شود. این نمایش تا ۱۴ ابان ادامه خواهد داشت. گالری آن در ونک خیابان سئول جنوبی شماره ۴۰ واقع شده است.

گالری ماه مهر هم جمعه ۲ آبان نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم "کنش، بیان، خلاقیت" را افتتاح می‌کند که تا ۱۲ آبان ادامه خواهد داشت و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این مجموعه به نشانی خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک ۷ مراجعه کنند.

بدترین حادثه‌ اتمی غیرنظامی جهان، سوژه‌ی مهرداد خطایی برای برپایی یک نمایشگاه نقاشی، ویدئوآرت و چیدمان شده است. جهان‌بینی و مفهوم آثار این نمایشگاه، برگرفته از یک فاجعه‌ تاریخی است که به‌عنوان موتیف اصلی بسط و گسترش پیدا کرده است؛ در سال 1986 در نیروگاه «چرنوبیل» واقع در اوکراین، انفجاری رخ داد که باعث شد تشعشعات رادیواکتیو در منطقه پخش شود و به کشورهایی مانند ترکیه، دانمارک، لهستان، مجارستان، قبرس و بلاروس هم برسد. این اتفاق، تأثیراتی فر زندگی انسان‌ها گذاشت که تا امروز هم ادامه دارد.

در این نمایشگاه، 20 اثر در دو سایز 70×50 و 70×100 سانتی‌متر با تکنیک میکس‌مدیا وجود دارد و از چاپ دستی، اکریلیک، ذغال، پاستل و تکنیک‌هایی که حاصل تجربیات او بوده استفاده شده است. نمایشگاه این هنرمند از 18 مهر تا 6 آبان از ساعت 15 تا 19 در گالری «ماه» به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره‌ی 26 میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری سیحون هم از ۲ تا ۱۴ آبان تصویرسازی‌های هدی حسنی و افسانه محمودی فراهانی را با عنوان "تو همیشه در تاریکی قدم می‌زنی" را به نمایش می‌گذارد. گالری سیحون در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ واقع شده است.

گالری «اثر» این روزها میزبان نمایشگاهی از نقاشی‌های «مینا نوری» است. شخصیت اصلی کارهای تازه‌ی این هنرمند، عینک است که نمادی برای دعوت به درست دیدن اشیا و دنیای اطراف به‌شمار می‌رود. چهاردهمین نمایشگاه انفرادی این هنرمند تا نهم آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه‌ی «اثر» به نشانی خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، روبه‌روی خانه‌ی هنرمندان، شماره‌ی ١٦ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مهروا، جمعه به استقبال نمایشگاه نقاشی‌های ابراهیم کاشانی با عنوان "اریب بر سرزمین مادرم؛ برف داغ" می‌رود. گالری مهروا در خیابان کریم خان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره ۳۸واقع شده است.

گالری جرجانی از ۲ تا ۱۱ آبان عکس‌های سام کلانتری را با عنوان "تن‌ها" به نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه «تن‌ها» 21 عکس سیاه و سفید در ابعاد 60 × 60 سانتی‌متر به‌نمایش درمی‌آیند که همه‌ی آن‌ها با موبایل گرفته شده‌اند. این عکس‌ها تلفیقی از انسان تنها و معماری شهر است؛ انسانی که در دل اتفاقات شهر حضور دارد.

برای این مجموعه، علاوه بر ایران، از حدود 16 کشور دیگر نیز عکاسی شده است. فلورانس و استانبول از جمله شهرهایی هستند که نماهایی از آن‌ها در این نمایشگاه وجود دارد.  گالری جرجانی در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از پارک وی، کوچه خیام، پلاک ۴، زنگ ۱ واقع شده است.

گالری شلمان جمعه ۲ آبان نمایشگاه نمایشگاه زیورآلات تینا شفیعی را افتتاح می‌کند. گالری شلمان در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ واقع شده است.

گالری طراحان آزاد ۲ آبان میزبان افتتاح نمایشگاه فریدون آو می‌شود. این نمایشگاه هر روز بجز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک ۵ برپاست.

گالری کارگاه هنر از ۲ تا ۱۴ آبان عکس‌های بهراد بهمنش را با عنوان "ققنوس" به نمایش می‌گذارد. کارگاه هنر در پاسداران، خیابان شهید‌کشوری، خیابان فرخی‌یزدی، کوچه شهید طاهری‌شرقی، بن‌بست یاس، پلاک ۲ واقع است.

مرکز کتاب اکباتان به‌مدت یک‌ماه میزبان نمایشگاه «هفت نقاشی خودنگاره» خواهد بود. فاطمه ادیب - هنرمند نقاش - آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان «هفت نقاشی خودنگاره» ارائه می‌کند. آثار او که در این نمایشگاه به فروش هم می‌رسند، با تکنیک آکرلیک و در ابعاد 50*70 نقاشی شده‌اند و هنرمند در آن‌ها خود را به تصویر کشیده است.

نمایشگاه «هفت نقاشی خودنگاره» از 28 مهر تا 30 آبان‌ماه در «کافه- گالری» فروشگاه کتاب اکباتان، واقع در شهرک اکباتان، فاز دوم، روبه‌روی هایپرمی، بین بلوک 13 و 15  برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 10 تا 22 از این آثار دیدن کنند.

تماشاخانه آو از جمعه ۲ آبان مجموعه ویدئو آرتهای "جنگ / عکس العمل" را به مدت سه روز به نمایش می‌گذارد. تماشاخانه آو درمیدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ واقع شده است.

گالری روژ از ۲ تا ۸ آبان عکس‌های محمد حسین خوشنویس را با عنوان "مساجد پنهان" به نمایش می‌گذارد. گالری روژ در شهرک غرب، میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک شهرک غرب - میدان صنعت، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، پلاک ۷ واقع شده است.

گالری ایست، هم که از ۳ مهر چهارمین فستیوال "سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز" را افتتاح کرده این آخر هفته با اجرای ۲ پرفورمنس به کار خود ادامه می‌دهد. گالری ایست در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، شماره ۴ واقع شده است.

گالری شهرکتاب‌فرشته تا ۸ آبان میزبان دو نمایشگاه باقی می‌ماند. نمایشگاه اول به مجسمه‌های محمدرضا سعلبی فرد با عنوان "زمانی که ما سلطان بودیم" اختصاص دارد و در نمایشگاه دیگر مجسمه‌های سهیلا فلاح با عنوان "خواجه تاش" به نمایش درآمده‌اند. علاقمندان جهت شرکت در نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۱ به آدرس میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، پلاک ۳۲، نگارخانهٔ شهرکتاب فرشته مراجعه نمایند.

گالری آب/‌انبار همچنان تا ۲۳ آبان نمایش چیدمان "کار گِل" اثر بابک گلکار، هنرمند ایرانی مقیم ونکوور را میزبانی می‌کند. گالری آب انبار در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ واقع شده است.

گالری والی تا ۶ ابان نمایشگاه نقاشی‌های سیامک عزمی را با عنوان "دنیای ما" میزبانی می‌کند. در نمایشگاه «دنیای ما» هشت تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف و با تکنیک رنگ روغن روی بوم به‌نمایش درآمده‌اند. این نمایشگاه اشاره‌ای به پدیده‌های دنیای معاصر است که انسان را از هویت اصلی و آسمانی خود دور کرده‌اند و او را تشویق به بازی و بازیچه بودن می‌کنند. گالری والی در میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲واقع است.

مجموعه‌ای از آثار نقاشی کیومرث قورچیان با نگاه تازه‌ای به فرم و فیگور در گالری «ساربان» به‌نمایش درآمده است. در این نمایشگاه 32 اثر نقاشی در اندازه‌های متفاوت 80*60 تا 300*200 سانتی‌متر با تکنیک رنگ روغن روی بوم به‌نمایش گذاشته شده‌اند. کیومرث قورچیان سه تصویر از موجودات محیطی، درون مغزی و کوانتومی را در یک صفحه مبنای زیبایی‌شناسی قرار داده تا هر مخاطبی را به خود فراخواند.

این نمایشگاه 25 مهرماه 1393 در گالری ساربان افتتاح شد و تا 5 آبان‌ماه هر روز به‌جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 میزبان علاقه‌مندان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
ممنون از اطلاع رسانى.خىلى ممنون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار