بازدید 7765
۳

3کشته و مصدوم فرجام نقشه ساختگي سرقت مسلحانه

کد خبر: ۴۴۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 23 October 2014
نقشه حمله نقابداران مسلح به چوپان گله گوسفندان که با انگيزه انتقام گيري شخصي انجام شد يک کشته و ۲ مصدوم برجاي گذاشت.

به گزارش خراسان، شب بيست و دوم مهر، دو چوپان در بيابان هاي اطراف يکي از روستاهاي مشهد کنار گله ۵۰۰ راسي گوسفندان بودند که ناگهان مورد حمله ۴ نقابدار مسلح قرار گرفتند.

در اين درگيري يکي از مهاجمان با شليک گلوله از سلاح شکاري کشته شد و ۲ چوپان نيز مصدوم شدند.

دقايقي بعد جوان ۲۵ ساله اي به نام «ک» با اهالي روستا تماس گرفت و از حمله مهاجمان مسلح به چوپانان خبر داد. بدين ترتيب ۲ چوپان مذکور که حال يکي از آنان به شدت وخيم بود توسط اورژانس به بيمارستان امدادي مشهد منتقل شدند. از سوي ديگر نيز مهاجمان پيکر بي جان همدستشان را با خودروي پرايدي که راننده آن در فاصله ۵۰۰ متري از محل حادثه منتظر آنان بود به منطقه قدمگاه نيشابور بردند و جسد را به همراه سلاح شکاري مقابل منزل پدر مقتول رها کردند.

آن ها به برادر مقتول اظهار داشتند: در يک درگيري اسلحه دست «ب» بود که به سمت خودش شليک کرد. در همين حال يکي از بستگان نزديک متوفي به آنان گفت: چرا از اين اسلحه استفاده کرديد! اين سلاح خود به خود شليک مي کند!!

گزارش خراسان حاکي است: در پي وقوع اين حادثه ماموران انتظامي قدمگاه که در جريان موضوع قرار گرفته بودند ۳ جوان مذکور را دستگير کردند، اما نفر چهارم که «ک» نام دارد متواري بود تا اين که ماموران پاسگاه اسلام قلعه موفق شدند «ک» را نيز در بيابان هاي اطراف محل حادثه دستگير کنند.

 در حالي که يکي از چوپانان مصدوم مدعي بود که مورد حمله سارقان مسلح نقابدار قرار گرفته اند پرونده اي در اين باره تشکيل شد و توسط قاضي سيدجواد حسيني (قاضي ويژه قتل عمد) مورد رسيدگي قرار گرفت.

با توجه به مشکوک بودن ماجرا و پيچيدگي اين پرونده جنايي، مقام قضايي دستورات ويژه اي را براي کشف زواياي پنهان اين پرونده و همچنين دستور بررسي هاي تخصصي توسط کارشناسان سلاح را صادر کرد تا اين که «ک» (متهم اصلي) در برابر سوالات فني کارآگاهان دچار تناقض گويي شد و به ناچار لب به بيان حقيقت ماجرا گشود.

 او گفت: چند سال قبل فردي براي همسر يکي از چوپان هايي که هم اکنون به دليل وخامت حالش در بيمارستان بستري است مزاحمت ايجاد کرده بود که من به طرفداري از ناموس او با فرد مزاحم درگير شدم و دادگاه مرا به پرداخت ديه محکوم کرد، اما مدتي قبل شنيدم که همين چوپان پشت سر خواهرم حرف هاي نامربوطي گفته است. اين کار او برايم قابل تحمل نبود به همين خاطر با «ب» (متوفي) تماس گرفتم تا با اسلحه بيايد و شب از چوپان مذکور زهر چشم بگيريم. از قبل با چوپان ديگري که همراه او بود هماهنگ کرده بودم تا براي کتک زدن او با ما همکاري کند، اما آن شب «ب» و ۳ نفر ديگر که يکي از آنان راننده پرايد بود به محل آمدند و مرا هم سوار کردند. وقتي به ۵۰۰ متري گله رسيديم راننده پرايد در محل ايستاد و «ب» گلوله اي شليک کرد من به او گفتم فقط مي خواهيم او را کتک بزنيم و قصد قتل او را ندارم. با صداي پارس سگ ها، هر دو چوپان بيدار شدند وقتي به سوي آن ها حمله کرديم چوپاني که با او هماهنگ کرده بودم با ماجراي ساختگي قصد فرار داشت که داخل کال افتاد و دست و پايش شکست. وقتي من با چوب به سر چوپان ديگر مي کوبيدم يکي از همدستانم هم با چاقو ضربه اي به پايش زد. در همين هنگام «ب» با ته اسلحه به پاي چوپان مي کوبيد که ناگهان گلوله ساچمه اي شليک شد و به شکم «ب» برخورد کرد و او نقش بر زمين شد.

وقتي نقاب از چهره ام افتاد چوپان مرا شناخت و من از ترس، ضربات بيشتري به او زدم که بيهوش شد. آن لحظه من و چوپان همدستم براي صحنه سازي با اهالي تماس گرفتيم تا ماجرا را سرقت مسلحانه جلوه دهيم اما ماجرا لو رفت و ما دستگير شديم.

گزارش خراسان حاکي است: با توجه به اعترافات صريح متهمان و همچنين نظر کارشناسان سلاح که اظهارات متهم را مقرون به واقع جلوه مي دهد، قاضي حسيني دستور داد تا بررسي هاي بيشتري درباره ادعاهاي متهمان و ريشه يابي ماجراي انتقام با نقشه ساختگي سرقت مسلحانه از سوي کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي انجام گيرد.

شايان ذکر است: خبر اين حادثه با عنوان «ماجراي پيچيده جنايت مسلحانه روي ميز قاضي» در صفحه حوادث 93.7.23 روزنامه خراسان به چاپ رسيد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
غالب قتلها داره میره سمت جنایات ناموسی!
شاید یکی از دلایلش سست شدن اعتقادات و بی دینی ما آدما باشه
اینجاست که میگن قاتل همون مقتوله!!!
معلومه كه چوبان بيچاره بيگناه بوده كه همه اين نامردا كه قصد خيانت يا جنايت عليه اونو داشتن, به نوعي بلا سرشون اومده يا به دست خودشون كشته شدن يا دست و پاشون شكسته. خدا رو شكر.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر