بازدید 5747
به نقل از پایگاه اینترنتی یاهو کانادا نیوز

سلسله حملات مسلحانه در پایتخت کانادا

پلیس کانادا اعلام کرد که در شهر اوتاوای این کشور 3 مورد حادثه تیراندازی رخ داده که شامل تیراندازی در محل ساختمان پارلمان کانادا، تیراندازی در بنای یادبود جنگ و همچنین تیراندازی در یک مرکز خرید بوده است.
کد خبر: ۴۴۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶ 23 October 2014
پلیس کانادا اعلام کرد که در شهر اوتاوای این کشور 3 مورد حادثه تیراندازی رخ داده که شامل تیراندازی در محل ساختمان پارلمان کانادا، تیراندازی در بنای یادبود جنگ و همچنین تیراندازی در یک مرکز خرید بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی یاهو کانادا نیوز، پلیس شهر اوتاوای کانادا اعلام کرده مشغول انجام تحقیقات درباره این 3 مورد تیراندازی که در این شهر است. امکان شبکه‌ای و تروریستی بودن این حملات رد نشده است.

براساس گزارش‌ها در جریان تیراندازی در بنای یادبود جنگ جهانی اول در شهر اوتاوا یک نظامی کانادایی در اثر اصابت گلوله زخمی شد و در داخل ساختمان‌ پارلمان در این شهر نیز برای ساعاتی درگیری مسلحانه بالا گرفته است.

به گفته شاهدان عینی فردی مسلح بعد از تیراندازی در بنای یادبود جنگ جهانی اول به داخل پارلمان دوید و حمله خود را ادامه داد.

این تیراندازی‌ تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که سطح هشدار تروریستی در کانادا از پایین به متوسط تغییر پیدا کرد.

یکی از مقام‌های دولتی گفته است که بالا بردن سطح هشدار در واکنش به نشانه‌‎هایی از تشدید فعالیت اینترنتی گروه‌های تندرو مثل داعش و القاعده صورت گرفته است.

پلیس کانادا به خبرنگاران اعلام کرد که یکی از متهمان این تیراندازی‌ها که براساس گزارش‌ها سلاحی بزرگ حمل می‌کرده، فرار کرده است و ساختمان‌ پارلمان تعطیل شده‌اند. محل کار نخست وزیر در داخل مجموعه ساختمان‌های پارلمان قرار داد.

وی گفت: نخست وزیر کانادا در امنیت به سر می‌برد و از محل حادثه دور شده است. پلیس همچنین گفت که یک تیرانداز در داخل ساختمان‌های پارلمان کشته شده است و در این تیراندازی بیش از یک متهم دخیل بوده‌اند.

وضعیت در حال حاضر در کانادا متشنج است.

یکی از نمایندگان کانادایی به بی‌بی‌سی گفت که احتمالا بیش از یک نفر در این حمله نقش داشته‌اند. تیراندازی‌ هنگامی انجام گرفته که استیون هارپر، نخست‌وزیر کانادا در پارلمان حضور داشته است. البته او از پارلمان بیرون برده شده و به گفته مقام‌‎های دولت خطری تهدیدش نمی‌کند.

دانشگاه اوتاوا که در نزدیکی پارلمان است بسته شده و سفارت آمریکا در کانادا هم اعلام کرده که موقتا تعطیل می‌شود.

این هفته همچنین یک سرباز کانادایی دیگر در تصادف رانندگی کشته شد.

به گفته شاهدان دیروز فردی عامدانه به سوی دو سرباز خودروی خود راند و آنها را زیر گرفت که یکی از آنها درگذشت و دیگری مجروح شد. خود راننده هم با شلیک پلیس کشته شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان