بازدید 23516
وزیر اطلاعات سوریه اعلام کرد ک

سوریه هواپیماهای داعش را منهدم کرد

وزیر اطلاعات سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور 2 فروند از 3 هواپیمای جت جنگنده ای را که گروه تروریستی داعش به غنیمت گرفته بود، روی زمین منهدم کرده است.
کد خبر: ۴۴۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۶ 22 October 2014
 وزیر اطلاعات سوریه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور 2 فروند از 3 هواپیمای جت جنگنده ای را که گروه تروریستی داعش به غنیمت گرفته بود، روی زمین منهدم کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس از دمشق، گروه تکفیری داعش این هواپیماهای جنگی را در هفته گذشته بر فراز حلب به صورت آزمایشی به پرواز درآورده بود.

'عمران الزعبی' سه شنبه شب به شبکه تلویزیونی دولتی سوریه گفت که هواپیماهای نیروی هوایی سوریه این هواپیماها را در پایگاه هوایی الجراح واقع در شرق استان 'حلب: بمباران و منهدم کرده اند.

به گفته الزعبی، نیروی هوایی سوریه در جستجوی سومین هواپیمای جت است که عناصر داعش آن را پنهان کرده اند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که عناصر داعش 3 فروند جت جنگنده میگ را با کمک خلبان های پیشین نیروی هوایی عراق که به این گروه تروریستی پیوسته اند، بر فراز پایگاه هوایی جراج به پرواز درآورده اند.

آسوشیتدپرس افزود: امکان تایید مستقل این گزارش وجود نداشت و مقام های آمریکا گفتند گزارشی در باره به پرواز درآمدن این جت ها به وسیله عناصر داعش در اختیار ندارند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، این گروه تروریستی، این جت های جنگده متعلق به نیروی هوایی ارتش سوریه را از دستکم یک پایگاه هوایی ارتش سوریه در استان 'رقه' به غنیمت گرفته است که در سال جاری (2014) اشغال کرده بود.

وبگاه های وابسته به داعش تصاویری از تروریست های عضو این گروه را به همراه این هواپیماها منتشر کرده بودند، اما عملیاتی بودن این هواپیماها مشخص نیست.

به گفته الزعبی، این هواپیماها قدیمی بوده اند و دیگر به عنوان تجهیزات نظامی قابل استفاده نبودند.

اما 'رامی عبدالرحمان' مدیر گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که اطلاعاتی از شبکه های کنشگران درون سوریه گردآوری می کند، روز چهارشنبه گفت که اطلاعاتی در تایید منهدم شدن این جت ها به وسیله نیروی هوایی سوریه دریافت نکرده است.

الزعبی در این گفت و گو، دولت ترکیه را متهم کرد که از این گزارش در باره افتادن این جت ها به دست داعش، برای اعمال فشار بیشتر برای هدف خود به منظور ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه استفاده می کند.

وی افزود: کوبانی که مدافعان کرد حدود یک ماه است که از آن در برابر تهاجم تروریست های داعش دفاع می کنند، متعلق به سوریه است و برقراری منطقه پرواز ممنوع در آن، خط قرمز حکومت این کشور به شمار می رود.

در همین حال مقام های کرد سوریه و پزشکان مستقر در کوبانی اعلام کردند که عناصر داعش از گونه ای گاز سمی در محله ای در بخش شرقی، این شهر علیه مردم استفاده کرده اند.

'عایشه عبدالله' یک مقام بلندپایه کرد مستقر در کوبانی افزود که حمله با گاز سمی سه شنبه شب رخ داد و شماری از ساکنان این شهر بر اثر قرار گرفتن در معرض آن، دچار عارضه هایی از جمله سرگیجه و ریزش اشک شدند.

به گفته وی، پزشکان کوبانی، تجهیزات لازم زا برای تعیین ماهیت مواد شیمیای استفاده شده، در اختیار ندارند.

آسوشیتدپرس افزود: این گزارش به طور مستقل قابل تایید نیست و مقام های کرد پیشتر نیز گزارش های در این باره منتشر کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل