بازدید 2901
مقام های امنیتی مصر اعلام کردند

انفجار در مقابل دانشگاه قاهره

مقام های امنیتی مصر اعلام کردند که انفجاری روز چهارشنبه در مقابل دانشگاه قاهره روی داد که بر اثر آن دست کم 7 نفر از جمله نیروهای پلیس و غیرنظامیان زخمی شدند.
کد خبر: ۴۴۳۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵ 22 October 2014
 مقام های امنیتی مصر اعلام کردند که انفجاری روز چهارشنبه در مقابل دانشگاه قاهره روی داد که بر اثر آن دست کم 7 نفر از جمله نیروهای پلیس و غیرنظامیان زخمی شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از قاهره، هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

شبه نظامیان مسلح از زمان برکناری 'محمد مرسی' رییس جمهوری پیشین مصر، دست به یک سری حملات علیه پلیس و ارتش در منطقه راهبردی سینا زده اند.

دانشگاه قاهره پیشتر مرکز اعتراضات علیه دولتی بود که جایگزین دولت مرسی شد، تا اینکه مقام های مصری با آغاز سال تحصیلی جدید، حلقه امنیتی در اطراف این دانشگاه را تنگ تر کردند.

مصر، فعالیت گروه اخوان المسلمین را سرکوب و این گروه را یک سازمان تروریستی معرفی کرد.

در همین حال، صدها دانشجوی مصری در سال تحصیلی گذشته به دلیل شرکت در تجمعاتی در اعتراض به برکناری مرسی بازداشت شدند.

دانشگاه الازهر که قدیمی ترین دانشگاه اسلامی در جهان است، شاهد شدیدترین ناآرامی ها در میان دانشگاه های مصر بوده، به طوری که تقریبا هر روز اعتراضاتی که به رویارویی خشونت بار با پلیس منجر شده، در این دانشگاه روی داده است.

دولت مصر ناآرامی ها در دانشگاههای این کشور را برای سال جدید تحصیلی پیش بینی و در همین جهت مسوولیت تامین امنیت 15 دانشگاه دولتی در سراسر کشور را به یک شرکت امنیتی خصوصی واگذار کرد.

مصر نوامبر 2013 قانونی را وضع کرد که به موجب آن، برپایی تمامی تجمع ها به استثنای اعتراضات دارای مجوز از پلیس، ممنوع اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار