بازدید 5900
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت:

اعلام فضای سرانه دانش آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای دانش آموزی در کشور بدون محاسبه حیاط مدارس 0.26 مترمربع به ازای هر دانش آموز است.
کد خبر: ۴۴۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 22 October 2014
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای دانش آموزی در کشور بدون محاسبه حیاط مدارس 0.26 مترمربع به ازای هر دانش آموز است.

مهرزاد حمیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با  ایرنا در قزوین افزود: هرچند این میزان ناچیز است، اما نسبت به 10 سال گذشته وضعیت مطلوب تری داریم.

12 میلیون و 800 هزار دانش آموز در مدارس کشور تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر وجود سه هزار فضای ورزشی و 760 پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور، بر اساس هماهنگی با معاونت راهبردی، تمام مدارس جدید الاحداث به خصوص مدارس بالای 10 کلاس باید سالن ورزشی نیز داشته باشند که همین می تواند آمار فضاهای ورزش دانش آموزی را ارتقا دهد.

حمیدی با اشاره به دریافت مجوز تاسیس 196 مدرسه تخصصی ورزش در مدارس ابتدایی و متوسطه دخترانه و پسرانه کشور گفت: طی سال های گذشته حدود یکهزار و 300 مدرسه تخصصی ورزش ایجاد شده بود که پس از بررسی های انجام شده متوجه شدیم بسیاری از این مدارس کارکردها و امکانات لازم برای یک مدرسه ورزش را ندارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: این مدارس ورزشی مانند سایر مدارس معمولی فعالیت می کردند و از این رو مجوز بسیاری از این مدارس باطل شد و فقط بخشی که تحت حمایت بخش خصوصی بود حفظ شد.

به گفته حمیدی، همچنین 196 مدرسه ورزشی که دارای شرایط و امکانات لازم بودند، به صورت نمونه حفظ شده اند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این ساماندهی نیروی انسانی مدارس تخصصی ورزش پیش بینی نشده بود اما امسال برای نخستین بار مجوز برای مدارس ورزشی نمونه دریافت شد تا گامی تکاملی برای این مدارس برداشته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 35 هزار نفر نیروی انسانی در حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فعالیت می کنند که 33 هزار نفر از آنان مربی ورزش در مدارس و بقیه نیز در مناطق و مجتمع های ورزشی فعال هستند.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش هیچ برنامه ای برای استخدام نیروی انسانی چه در بخش ورزش و چه در سایر بخش ها ندارد.

حمیدی گفت: 50 میلیارد ریال برای اجرای المپیادهای درون مدرسه ای بین استان ها توزیع شده است و در صورت تخصیص مجدد بودجه، باز هم بین استان ها تقسیم خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، بودجه تجهیزات ورزشی استان ها را بسیار ناچیز اعلام کرد و افزود: بودجه این بخش برای امسال 60 میلیارد ریال بود که هنوز به طور کامل اختصاص نیافته است.

به گفته حمیدی، 180 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس در بودجه سال آینده پیشنهاد شده است.





سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان