بازدید 4201
رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات:

جریانات غیر دولتی نقش اول در حفظ نظم

رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات گفت: امنیت یک تولید اجتماعی است چرا که همه آحاد جامعه در تولید و برقراری آن نقش دارند.
کد خبر: ۴۴۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲ 22 October 2014
رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات گفت: امنیت یک تولید اجتماعی
است چرا که همه آحاد جامعه در تولید و برقراری آن نقش دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر شفیعی روز چهارشنبه درهمایش 'مجاهدت های خاموش' که به مناسبت گرامیداشت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات با حضور جمعی از مسوولان در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، افزود: امنیت برآیند ارتباط دوسویه بین انسانهاست و هرچه در این میان روابط اجتماعی صمیمی، گرم، همراه با رضایتمندی باشد، امنیت بیشتری در جامعه حکمفرما خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز احساس امنیت از فیزیک آن فاصله گرفته، گفت: شاید در یک جامعه به لحاظ ظاهری امنیت وجود داشته باشد، اما مردم احساس امنیت نکنند و یا برعکس، لذا همه آحاد یک جامعه در تولید و احساس امنیت مسوولند.

شفیعی اظهار کرد: سرریز مسائل مردمی برای پیگیری و انجام اقدامات لازم به سمت دستگاه های اطلاعاتی می آید و اگر دستگاه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، سرریزی بوجود نمی آید و کار دستگاه اطلاعاتی معطوف به مسایل و تهدیدات خارجی می شود.

وی در ادامه با اشاره به بروز ناآرامی ها در منطقه خاورمیانه ، گفت: اگر دولت ها در گذشته نقش اول را در ایجاد و حفظ نظم بر عهده داشتند، امروز این کار توسط جریانات غیردولتی انجام می شود.

وی با بیان اینکه امروز بازیگران جدیدی وارد عرصه تغییرات در منطقه شده اند، گفت: در ریشه یابی بخشی از رویدادهای منطقه، باید بدانیم تروریسم توسط چه کسانی و به چه شکلی تولید و بازتولید شده و چگونه جریانی مانند داعش وارد کشوری مانند عراق می شود و می تواند منطقه ای گسترده ای را تحت تصرف و اشغال خود درآورد.

شفیعی، وجود داعش و جریانات تروریستی در منطقه را معلول شرایطی که قدرت های استکباری پیش از این در خاورمیانه ایجاد کرده اند دانست و افزود: در این شرایط داعش و تروریسم در واقع در منطقه موج سواری و به تعبیری مفت سواری می کند.

رییس مرکز بررسی های استراتژیک وزارت اطلاعات اضافه کرد: بیگانگان دیروز با مداخلات ناشیانه و بعضا هدفمند، جریانات تروریستی را در منطقه شکل دادند، اما امروز درصدد سرکوب آن هستند که این از اتفاقات عجیب دوران ما بشمار می رود.

وی در ادامه از تروریسم به عنوان مساله امروز خاورمیانه یاد کرد و گفت: بحمدالله کشور ما در شرایط پیچیده و مبهمی که در خاورمیانه وجود دارد، توانسته موقعیت خود را حفظ و تقویت کند، چرا که ما موفق به بازتولید اعتماد اجتماعی شده ایم.

شفیعی اضافه کرد: جامعه ما مانند افغانستان و یا بخشی از مردم عراق بریده از دولت نیست، بلکه در عین تکثر، جامعه متحدی است که مسائل خود را در ارتباط مستقیم با یکدیگر و از درون حل و فصل می کند.

وی با بیان اینکه استراتژی بیگانگان ایجاد شکاف بین بدنه اجتماعی جامعه ایران است، گفت: تا مادامیکه بتوانیم ارتباط نظام سیاسی خود را با بدنه جامعه، بویژه در بخش اقلیت ها حفظ و استحکام ببخشیم، مشکلی ما را تهدید نخواهد کرد.

شفیعی، مهمترین اقدام عمومی در مقابله با شکل گیری تروریسم را از بین بردن زمینه های واگرایی و ایجاد همگرایی خواند و گفت: نباید فراموش کنیم که تروریسم مانند حشره ها در زخم ها و شکاف ها می نشیند و از آنها تغذیه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در جامعه ما با وجود همه مشکلات، امید به آینده وجود دارد، افزود: مهمترین وظیفه ما مدیران حفظ، تقویت و تعمیق این امید است.

شفیعی با اشاره به حساسیت و سنگینی مسوولیت دولت منتخب در عرصه های مختلف از جمله مساله هسته ای، مقابله با جریانات معاند بیرونی، تروریسم و حل مسایل داخلی، گفت: حرکت دولت برپایه اعتماد عمومی، تسهیل و سرعت پیدا می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی