بازدید 102216

آیا «احسان طهماسبی» به ایران خیانت کرده است؟+ فیلم

هرچند در آن روز‌ها، همه این رخداد را یک فاجعه، گاف یا سوتی بچگانه و ساده ‌می‌دانستند، با بازگشت ورزشکاران از اینچئون و بررسی کارکرد تیم‌ها و رشته‌ها، کم‌کم صداهای دیگری به گوش رسید؛ اخباری که در آن برخی ‌اهالی خانواده دو‌و‌میدانی، احسان طهماسبی را به خیانت متهم کرده بودند.
کد خبر: ۴۴۳۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ 23 October 2014
آیا «احسان طهماسبی» به ایران خیانت کرده است؟+ فیلمنزدیک به یک ماه پیش، تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر ایران ـ که رسانه‌ها آن را یکی از شانس‌های کسب مدال تیم ملی دو‌و‌میدانی کشورمان می‌دانستند ـ به طرز ناباورانه‌ای در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی اینچئون حذف شد تا پرونده ناکامی‌های فدراسیون دو‌و‌میدانی تکمیل شود.

به گزارش «تابناک»، در روزهای آغازین مهرماه و در حالی که رقابت‌های د‌وو‌میدانی در هفته دوم بازی‌های آسیایی اینچئون در جریان بود، رویداد عجیبی در پیست مسابقات رخ داد. تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر ایران متشکل از مهدی رحیمی، مهدی زمانی، احسان طهماسبی و سجاد هاشمی در دور مقدماتی این رقابت‌ها فاجعه‌ای آفریدند که نه ‌تنها مدال طلایی که در انتظارشان بود از کف رفت که حتی پای خیانت به کشور هم به میان باز‌ شد و اکنون چند تن از اعضای این تیم و مسئولان د‌وو‌میدانی ایران، انگشت اتهام خیانت را به سوی یکی از اعضای این تیم نشانه رفته‌اند.

در دور مقدماتی بازی‌ها و در ۱۰۰ متر دوم، زمانی که همه منتظر بودند، دونده ایران به آسانی چوب را به نفر سوم بدهد، ولی این اتفاق نیفتاد و مهدی زمانی هر چقدر دوید، دستانش به طهماسبی نرسید تا چوب را به او بدهد و همین موضوع، باعث خطا و حذف ناباورانه ایران در این ماده شد.



بنا بر این گزارش، هرچند ‌در آن روز‌ها همه این اتفاق را یک فاجعه، گاف یا سوتی بچگانه و ساده می‌دانستند، با بازگشت ورزشکاران از اینچئون و بررسی عملکرد تیم‌ها و رشته‌ها، کم‌کم صداهای دیگری به گوش رسید؛ اخباری که در آن برخی از اهالی خانواده د‌وو‌میدانی، احسان طهماسبی را به خیانت متهم کرده بودند.

مهدی زمانی یکی از چهار عضو تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر و نفر سوم این تیم ـ که هرچه تلاش کرد نتوانست چوب را به طهماسبی برساند ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره طهماسبی می‌گوید: «این «آقا» با زندگی همه ما بازی کرد!» و در توضیح اتفاق رخ داده در روز مسابقه هم می‌گوید: «واقعا تا الان هم من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، نه برخوردی پیش آمد و نه دلیلی برای خطا وجود داشت. من در یک فاصله پنج سانتی متری با نفر سوم گروه می‌دویدم؛ اما او چوب را از من نمی‌گرفت‌».
 
او در پاسخ به اینکه آیا ناهماهنگی باعث بروز چنین اتفاقی شده، اظهار کرد: ما هماهنگی لازم را داشتیم و مدت‌ها بود ‌کنار هم تمرین می‌کردیم. هر روز تعویض چوب را تمرین می‌کردیم و حتی پیش از مسابقه در پیست تمرین، بار دیگر روی تعویض چوب کار کردیم.

این ملی‌پوش د‌وو‌میدانی همچنین می‌گوید: «اگر آقای طهماسبی در رقابت‌های آینده در مواد تیمی کنار من باشد، من هرگز در آن رقابت‌ها شرکت نمی‌کنم‌».

اما این تنها موضع‌گیری علیه احسان طهماسبی نیست و تیمر غیاثی، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی هم او را ‌به خیانت متهم می‌کند و می‌گوید: «‌او طبق مقررات جریمه می‌شود، چرا که او فقط به خودش بدی نکرده، بلکه به یک کشور و سه جوانی که با آرزو به اینچئون رفته بودند، خیانت کرده است و اینکه گفته می‌شود، شوخی کردم توجیه کننده نیست‌».

غیاثی همچنان می‌گوید که از طهماسبی در خصوص اتفاقات رخ داده در اینچئون توضیح خواسته‌اند که توضیحات او به هیچ وجه قانع کننده نبوده. او در این خصوص به ایسنا گفته: «ما از احسان طهماسبی توضیحات قانع کننده می‌خواهیم و قطعا با توجه به قوانین او را تنبیه می‌کنیم، چرا که طهماسبی به یک کشور خیانت کرده است‌».

همه این اظهارنظر‌ها در حالی است که این ملی‌پوش د‌وو‌میدانی کشورمان تا کنون هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به اتفاقات رخ داده در این رقابت‌ها نداده تا همچنان مخالفان و منتقدانش او را به خیانت به کشورش متهم کنند. قطعا در چنین سطحی از مسابقات رخ دادن چنین اتفاقی برای دیگر کشور‌ها نیز عجیب است و برای آن‌ها نیز این پرسش را پیش می‌آورد که چه چیز باعث شده این اتفاق بیفتد و آیا سطح دوومیدانی ایران تا این حد نازل است؟

د‌وو‌میدانی ایران پس از اینچئون مورد نقد شدید منتقدان و مسئولان قرار گرفته و اگر ماجرای خیانت هم به کارنامه این فدراسیون باز شود، دیگر کلکسیونشان کامل خواهد شد. به جز موضع‌گیری ملی‌پوشان و مدیر تیم‌های ملی در خصوص عملکرد طهماسبی، هنوز هیچ مقام دیگری به این ماجرا ورود نکرده ‌و سکوت خود طهماسبی هم بر ابهامات این فضا افزوده است؛ اما هرچه ‌هست، ماجرای خیانت به کشور در عرصه ورزشی موضوع ساده‌ای نیست که سرسری از کنار آن بگذریم و هر چه زود‌تر فدراسیون و کمیته انضباطی در این ماجرا ورود کنند و در این باره تصمیم‌گیری کند، زیرا مقصر اصلی مشخص است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹۹
انتشار یافته: ۲۱
تابلو بود بابا
سلام به همه دوستان
فکر نمی کنم درست باشه که به این سادگی به یک ورزشکار ملی اتهام زد. من فیلم را چند مرتبه دیدم. به نظر بنده،یک ناهماهنگی و شاید سهل انگاری بود. اگرچه این سهل انگاری گرون تموم شد.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
یه بار دیگه ببین
با سلام بنده به عنوان يك ناظر بي‌طرف و شخصي كه تا حدي مطالعات روانشناسي مستمر دارم، فيلم را ديدم. بنا به نظر و تحليل اينجانب، ورزشكاري كه در گفتن چوب تعلل مي‌كند، قبلا با ورزشكاري كه قصد دادن چوب به او را دارد، در خارج از زمين مشكل داشته است و در واقع با اين كار دارد وي را تنبيه مي‌كند و منظورش اين است كه تو بايد سريع‌تر مي‌دويدي و چوب را مي‌رساندي. اين در حاليست كه عمل ايشان (آقاي طهماسببي) به هيچ طريقي توجيه ندارد و در يك موضوع ملي و ميهني ايشان بايد در هر حالت فقط به ارتقآء كيفيت كار گروهي مي‌انديشيد و نه اينكه بخواهد در يك مسابقه رسمي، حساب‌كشي كند و فرضا هم تيمي خود را تنبيه كند. عمل ايشان متاسفانه نشان مي دهد كه اين شخص تعصبي به تيم ملي، پرچم ايران و كلا ورزش در سطح تيم ملي ندارند.
از اين بابت واقعا متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
تو مثلا تعصب داری با یه پرچم دیگه اومدی نظر دادی.
خيلي تابلو بود كه لج ولج بازي ميكردن
تابناك تو خودت بريدي و دوختي و پوشيدي اين كار تو غير قانوني است و پي گرد قضايي دارد شما حق قضاوت نداري
همه چیز در ایران شوخی است فقط سایز شوخی ها با هم فرق می کند این هم شوخی با حیثیت ورزشی ایران بزرگ است ...
واقعا بعضی ها ارزش این همه سرمایه گذاری از بیت المال رو ندارن اینم که کارش کاملا تابلو بود
آخه چی گیرش اومده که خیانت بکنه؟
همانطور که گفته شده ایشان در حق مابقی ورزشکاران و کشور خیانت کرده وایشان همانند دیگر کسانی که به نظام وملت خیانت می کنند و خیانت های اقتصادی و امنیتی انجام می دهند باید مجازات شوند اینها خودفروخته و به کشور شان بی تفاوت هستند . در هر دوره چند ورزشکار پناهنده میشند و مسئولین فقط یا توجیه کردند و یا لاپشونی کردند و یا فقط شعار داند چرا برای آنها مجازات شدیدی در نظر گرفته نمیشود ؟ چرا ما در مسائل امنیتی کم یکی از کشورهای بسیار قدرتمند هستیم ، در خصوص ورزشکاران کنترل لازم را نداریم . مگر باید بیایند در کشور بمب بگذارندتا بخود بیاییم این هم یک ضربه به کشور است .باتشکر
واقعا مايه تاسف است.حالا بايد بررسي شود كه اين شخص درقبال چنين خيانتي چه دريافت كرده اس؟
با مقایسه با دوندگان دیگه که چطور چوب رو میگیرن به نظر میاد عمدا چوب رو نگرفته
راحت مثل بقیه دوندگان میتونست چوب رو بگیره بعد سریع بدوه
نه
درسته خيلي طول كشيد
ولي چون رقابت نزديك بود
فرد ايراني خاست حركت كنه و در حركت چوبو بگيره تا عقب
نيفته
همزمان كه اين حركت كرد نفر قبلي فك كرد بهش رسيده و سر عت كم كرد.
باعث نا هماهنگي شد.
وتعادل هر دو رو بهم زد
اگر ميخاست خيانت كنه
ميتونست چوبو بگيره وكند تر حركت كنه تا تابلو نباشه
هردو ورزشکار باید تنبیه و کلا از تیم ملی حذف شوند . هردو مقصرند نه یکی .
بی سوادی!!
با سلام.واقعا تابلو که نمیخواد چوب رو بگیره.ولی دلیلش ممکنه هر چیزی باشه.در هر صورت خیلی زشت بود.
باسلام
نظرمن شایدحرفه ای وارزشی نداشته باشه اما اگر توجه کنید همه آدم ها برای زحمتی که میکشن ارزش قائلن اما زمانیکه دیگران بادست رنج و حاصل موفقیت افراد پوز میدن وادعا دارن و درعوض بجای دادن اهمیت وارزش به این افراد حالشون رو میگیرن پس باید بگیم قضیه کنار گذاشتن حسین رضا زاده با بهانه بیماری و مربیگری ورزشکاران ایرانی در دیگر کشورها خیانته آیا این انصافه؟
گیرنده خطاکار است
طهماسبی دوپینگ کرده بود در این بازی ها و قصد داشت تا با حذف تیم کار به جایی نرسه که دوپینگ کردنش معلوم بشه ! این رو از منبع موثق میگم ! خودش میدونه و من !!!
احسان طهماسبب خیلی هم مرده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی