بازدید 3430

تیم مذاکره کننده بر خطوط قرمز نظام پافشاری کند

کد خبر: ۴۴۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰ 22 October 2014

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشدید خشکسالی‌ها و بروز پدیده کم‌آبی در کشور ضرورت شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس گفت: ضروری است نوبخت موضوع طرح انتقال آب به فارس را در بودجه سال آینده کشور لحاظ کند.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید موسی موسوی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی گفت: در آستانه فرا رسیدن محرم‌الحرام ماه پیروزی خون بر شمشیر قرار داریم، امروز خاورمیانه به دلیل آتش‌افروزی مستکبرین عالم و حمایت مرتجعان منطقه از گروه‌های تروریستی برهه‌ای حساس را تجربه می‌کند.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرگونه اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه در بین امت اسلام به‌خصوص شیعه و سنی را شدیداً محکوم کرده و قدم نهادن در راه ایجاد وحدت امت اسلامی را وظیفه خود می‌دانیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ضمن حمایت از مذاکره‌کنندگان دستگاه دیپلماسی کشور به‌عنوان فرزندان انقلاب و نظام ادامه داد: در مقطع حساس فعلی که به پایان مذاکرات نزدیک می‌شویم بدیهی است استکبار جهانی فشارهای خود به تیم مذاکره‌کننده را جهت امتیازگیری بیشتر در دستور کار خود قرار خواهد داد.

موسوی با بیان اینکه ضروری است مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری کامل ضمن تلاش جهت حل و فصل موارد اختلافی بر خطوط قرمز نظام پافشاری کرده و از منافع مردم پاسداری نمایند، ادامه داد: هر چند قائلم تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی است و بس.

وی با بیان اینکه طرح آلومینیوم جنوب لامرد پس از 8 سال توقف به جریان افتاده است، افزود: ضمن تقدیر از وزیر صنعت و آقای کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو، هنوز گشایش اعتبار اسناد این پروژه با موانعی روبرو است، از دولت یازدهم انتظار می‌رود اهتمام بیشتری نسبت به بزرگترین کارخانه آلومینیوم جنوب کشور یعنی آلومینیوم لامرد داشته باشد تا در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات اجرایی صنعت مادر در جنوب فارس باشیم.

نماینده مردم لامرد و مهر با بیان اینکه درخصوص احداث پروژه اتان‌گیری در جوار پالایشگاه پارسیان در شهرستان مهر علی‌رغم برگزاری جلسات فشرده با مسئولان مربوطه و نظر مثبت این افراد، هنوز عملیات اجرایی این تاسیسات آغاز نشده است، ادامه داد: انتظار می‌رود در تبادل تفاهم‌نامه‌ها و اخذ مجوزهای لازم تسریع به عمل آید تا به زودی شاهد آغاز به کار این طرح مهم نیز باشیم.

وی با بیان اینکه درخصوص راه‌های مواصلاتی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده، گلایه‌های بسیار وجود دارد، گفت: علی‌رغم اینکه متاسفانه تاکنون صدها نفر از هموطنان ما جان خود را در مسیر خطرناک شهید باقری لامرد از دست داده‌اند، تونل در حال احداث این گردنه به‌عنوان بزرگترین تونل جنوب کشور هنوز نیمه‌تمام بوده و لاینینگ آن نیازمند تامین اعتبار است.

موسوی با بیان اینکه محور مهر- گله‌دار- داران میرزان و دوراهی جم نیازمند تخصیص بودجه و توجه بیشتر وزارت نفت است، گفت: آزادراه استراتژیک لامرد- پارسیان نیازمند اهتمام ویژه دولت یازدهم است و تسریع در پروژه 4 خطه شدن لامرد- اشکنان، الامرد اشنان و رفع نقاط حادثه‌خیز نیاز از مطالبات دیگر بحق مردم حوزه انتخابیه لامرد و مهر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه مطالعات راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه به منطقه ویژه اقتصادی لامرد پس از تلاش‌های فراوان بالاخره روز گذشته به پایان رسید، توضیح داد: انتظار می‌رود مجوز کمیسیون 215 این خط‌آهن در اسرع وقت اخذ شده و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه درخصوص فرودگاه بین‌المللی لامرد با توجه به استقرار صنایع مادر در منطقه ویژه اقتصادی این منطقه نیازمند افزایش پروازهای داخلی و خارجی و تکمیل ترمینال مسافربری است، خطاب به روحانی افزود:  در حالی که برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس 98 درصد از آب مورد نیاز خود را با استفاده از احداث آب‌شیرین‌کن در سواحل خلیج‌فارس تامین می‌کنند، استفاده جمهوری اسلامی ایران از این منابع خدادادی تنها 3 درصد است.

موسوی با بیان اینکه کشور امارات 500 برابر جمهوری اسلامی ایران آب‌شیرین‌سازی می‌کند، افزود: جالب آنکه فاصله دریا تا نزدیک‌ترین ایستگاه پمپاژ خط محرم در حوزه انتخابیه لامرد تنها 15 کیلومتر است.

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه از شما می‌خواهم شخصاً به موضوع ورود کرده و با توجه به تشدید خشکسالی‌ها و بروز پدیده کم‌آبی در کشور ضرورت شیرین‌سازی آب خلیج‌فارس را در دستور کار خود قرار دهید، تصریح کرد: همچنین ضروری است نوبخت موضوع طرح انتقال آب به فارس را در بودجه سال آینده کشور لحاظ کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه مهمترین مشکل شهرستان لامرد و مهر کمبود آب آشامیدنی و کاهش شدید سفره‌های آب زیرزمینی است، افزود: ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان شرکت آب و فاضلاب کشور به جهت پذیرش دعوت من و سفر به منطقه انتظار می‌رود پروژه‌های آبرسانی مجموعه روستاهای شرق اشکنان و مجموع 18 روستا بخش اصلی و مجموعه 6 روستای فان و نیز مجموعه 6 روستای ارودان با جدیت بیشتری دنبال گردد.

وی با بیان اینکه ضروری است سهم شهرستان‌های لامرد و مهر از سر آبرسانی محرم افزایش یابد تا بتواند سایر روستاها و شهرهای مصوب به ویژه شهر تازه‌تاسیس خوزی را به خط محرم متصل کرد، افزود: بسیاری از کشاورزان و دامداران حوزه انتخابیه لامرد و مهر طی سال‌های گذشته با ضرر و زیان هنگفت مواجه شده‌اند. با توجه به نزدیکی این شهرستان‌ها به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرات محصولات کشاورزان مناسب‌ترین راهکار به شمار رفته است و درخصوص مشکلات فراوان دامداران و به ویژه مرغداران و مرغداری‌ها نیز لازم است وزارت جهاد کشاورزی به سرعت راهکار مناسبی را بیاندیشد.

موسوی با بیان اینکه از وزارت علوم به دلیل عدم تکمیل تنها ساختمان مرکز آموزش عالی دولتی لامرد به شدت گله‌مندم، افزود: ضرورت تکمیل این ساختمان با تخصیص اعتبار ضروری است.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وی توجه کند که در شهرستان لامرد و مهر با دمای 50 درجه هنوز یک استخر هم وجود ندارد، ادامه داد: خواهشمند است در جهت تکمیل استخر سرپوشیده لامرد و احداث استخر و سالن باغبان در شهرستان لامرد اقدام نماید.

نماینده مردم لامرد و مهر با بیان اینکه از وزیر کشور می‌خواهم استقرار شهرداری در بخش چهاربخش را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: راه‌اندازی ادارات در بخش‌های اصیل و چهاربخش یکی از ضرورت‌ها است و هچنین تامین ماشین‌آلات عمرانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از ضروریات است.   

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای حوزه انتخابیه لامرد و مهر و اختصاص عوارض زاگرس جنوبی به شهرداری‌ها مقوله‌ای است که به قدری پیگیری شده که دیگر تکراری است، گفت: درخصوص گاز قول‌های مساعدی داده شده تا سال آینده تامین گردد.

موسوی با بیان اینکه درخصوص عوارض افزوده گاز هیچ اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: استقرار اداره کمیته امداد گله‌دار، استقرار دادگاه عمومی در بخش اشکنان، تکمیل بیمارستان مهر و تکمیل استخر کارگران لامرد و نصب نسل سوم ارتباطات از مواردی است که لازم است مورد رسیدگی قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار