بازدید 4188

به سخره گرفتن مجلس در شأن رئیس دولت نیست

کد خبر: ۴۴۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹ 22 October 2014
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سخره گرفتن مجلس در شأن رئیس دولت نیست،‌گفت: رئیس جمهور می‌توانست در جلسه استیضاح حضور پیدا کند و نباید کاهلی خود را با تخریب جبران کند.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد سلیمانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه 30 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با تسلیت رحلت آیت‌آلله مهدوی کنی گفت: پیشرفت و تعالی کشور مطالبی است که همه خدمتگزاران موظف به تلاش در راه آن هستند و هر موفقیت و پیشرفتی که حاصل می‌گردد مردم را خوشحال و سرزنده می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه امروز در تلاش در عرصه تولید و بهبود اقتصاد مورد انتظار و مطالبه رهبری و مردم است،‌تصریح کرد: از این‌رو نباید به مردم آمارهای مبهم، مخدوش و آدرس‌های غلط داده شود. آمارهای متناقض،‌ مبهم و غیرملموس مردم و برنامه‌ریزان را سرگرم می‌کند.

سلیمانی افزود: به طور مثال زمانی که ترکیب سهم تولید کشاورزی و صنعتی در فصول مختلف سال متفاوت است، زمانی که مردم و مسئولان خشکسالی و کاهش تولید کشاورزی را لمس کرده‌اند، زمانی که صنعت و صنایع کشور به شدت متکی به عوامل برون‌زا هستند، زمانی که رشد ارزش افزوده خدمات و صنایع به قیمت‌های جاری کاهش یافته، زمانی که بسیاری از خانواده‌ها از محل پس‌اندازهای قبلی خود مصرف می‌کنند و زمانی که درآمد بسیاری از خانواده‌ها کاهش یافته، چگونه می توان رشد اقتصادی را 4.8 درصد بیان کرد و اعلام کرد که رکود تمام شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مردم، جامعه، کارشناسان و نخبگان هیچکدام این آمارها و ادعاها را قبول ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: این روزها متاسفانه شاهد تلاش برای تضعیف مجلس هستیم، عدم التزام عملی دولت به نظارت قانونی توسط مجلس کاملا مشهود بوده و بیانگر قانونگریزی جدی دولت است.

سلیمانی افزود: مجلس در طول بیش از یک سال و نیم گذشته به شهادت عملکرد و آمارها همواره تلاش کرده تا برای پیشرفت و حل مشکلات با دولت همراه و هماهنگ باشد، اما متاسفانه هر روز مواجه با تمسخر مجلس هستیم و این شیوه راه به جایی نمی‌برد.

وی با ابراز تاسف بابت عدم واکنش هیات رئیسه مجلس به این توهین‌ها و تمسخرهای انجام گرفته گفت: به سخره گرفتن مجلس در شأن رئیس دولت نیست. رئیس جمهور می‌توانست در جلسه استیضاح حضور پیدا کرده و نباید کاهلی خود را با تخریب جبران کند. این تخریب‌ها، تمسخرها و طعنه‌ها مطمئناً نمایندگان را از انجام مسئولیت خود بازنخواهد داشت و مجلس بر معیارها و شاخص‌های ارزشی،‌ انقلابی و مردمی بیشتر تکیه خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با طرح این سوال که این تمسخرها و توهین‌ها تا کی ادامه خواهد داشت، گفت: بهتر است از رئیس جمهور خواسته شود تا با حضور در مجلس شورای اسلامی در مورد این مسائل توضیح دهد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید به جای حاشیه‌سازی به مسائل اصلی کشور بپردازد، گفت: تجربه نشان داده حاشیه‌سازی توسط رئیس دولت دامن او را می‌گیرد.

سلیمانی در بخش دیگری از از سخنانش با تاکید بر اینکه آموزش عالی پیشرانه پیشرفت و عزت کشور است، افزود: هرگونه فعالیتی که این سکان را متزلزل کند، ظلم به کشور است و کشور ما به تحصیلات تکمیلی‌اش افتخار می‌کند، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد درصدد افزایش توده‌ای ظرفیت دکتری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم تصریح کرد: افزایش ظرفیت 2 هزار نفری نیازمند سرمایه‌گذاری حداقل 12 میلیارد و 10 هزار استاد و دانشمند است و چرا خدشه به مدرک تحصیلی معتبر ایران وارد می‌کنید؟

وی گفت: دانشگاه باید کارخانه آدم‌سازی باشد نه کارخانه مدرک‌سازی با پول و نیاز است به این موضوع توجه شود.

سلیمانی تصریح کرد: امروز شاهدیم قوه قضائیه با جدیت پرونده فتنه گران و مفسدان اقتصادی را دنبال می کند، اما ضروریت سرعت بخشیدن به آن مطالبه بیشتر مردم است و همه انتظار دارند دادگاه های مربوط به مفسدان اقتصادی و فتنه علنی باشد، خصوصا برای افراد خاص، دانه درشت و نورچشمی و مخصوصا اگر آقازاده باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: ضرورت افزایش اعتبار دومین سبد کالا و گسترش دایره شمول آن مورد تقاضا و مطالبه مردم است و اعتبار این سد حداقل به اندازه تورم باید افزایش یابد.

وی تصریح کرد: اصلاح امور بانکی و در ریل قرار دادن آنها برای کمک به تولید و پیشرفت کشور از مطالبات جدی بوده و انتظار دارم کمیسیون اقتصادی مجلس طرح الحاق 7 ماده به قانون پولی و مالی شور را تصویب و به صحن ارایه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: تمام گردن کلفتان مخالف این طرح هستند، در حالی که طرح با امضای 118 نماینده ومخصوصا  اقتصاددانان مجلس امضا شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل