بازدید 53896
۸

کشف سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی در اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان کشف سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی در اصفهان گفت: نیروی انتظامی با جدیت پیگیر شناسایی عاملان اسیدپاشی اصفهان بوده و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را با عاملان این حادثه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۴۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ 22 October 2014
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان کشف سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی در اصفهان گفت: نیروی انتظامی با جدیت پیگیر شناسایی عاملان اسیدپاشی اصفهان بوده و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را با عاملان این حادثه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسیدپاشی عملی زشت، شنیع و چندش‌آور است، شاید قتل قابل پذیرش‌تر باشد، ولی این عمل جنایتکارانه و بسیار وقیح است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر هفت یا هشت مورد اسیدپاشی در اصفهان رخ داده که طی صحبت‌هایی که با قربانیان این حادثه شده سرنخ‌هایی به دست آمده و تعدادی فرد مظنون نیز شناسایی شدند، ولی هنوز انگیزه فرد یا افراد معلوم نیست.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بر اساس اظهارات قربانیان در چند روز اخیر به نظر می‌رسد ضارب یک نفر بوده که پیگیری نیروی انتظامی برای شناسایی ضارب ادامه دارد.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: تاکنون انگیزه عامل اسید پاشی مشخص نشده است، ولی بعضا رسانه‌های خارجی و مغرضین سعی دارند این موضوع را به حجاب و عفاف ربط دهند، که این واقعیت ندارد و خانواده قربانیان از خانواده‌های مومن و مقیدی هستند.

وی ادامه داد: چه بسا دستانی بخواهند به این موضوع دامن زده و این حادثه را به موضوع حجاب و عفاف و فساد و فحشا ربط دهند، اما نیروی انتظامی در پیگیری این موضوع مصمم است و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را خواهد داشت.

فرمانده ناجا همچنین با اشاره به شهادت تعدادی از مرزبانان کشور گفت: در مرزهای شرقی کشور طی چند سال گذشته با سرعت عملیات انسداد مرزها آغاز شده و بخشی از مرزها که در حوزه سراوان بوده و پیش از این حد و مرزی برای آن وجود نداشته و جزو مناطق صعب‌العبور محسوب می‌شده است، با همت یگان‌های مهندسی سپاه و نیروی انتظامی کار انسداد مرزها و استقرار واحدهای مرزی سرعت گرفته و دولت هم قول داده اعتبارات خود را در این حوزه به صورت کامل واگذار کند.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: انسداد راه‌های مرزی و استقرار واحدهای مرزی در بخش‌های مانده در امسال کامل می‌شود و در صورتی که مجلس اعتبارات خوبی لحاظ کند، برای سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه اقدامات تروریستی در مناطق مرزی تمرکز دارد، گفت: قطعا با سرعت گرفتن کار انسداد و استقرار واحدهای مرزی مشکلات کمتر و اقدامات تروریستی کاهش می‌یابد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ناجا پیرامون عزاداری‌های سنتی و مقابله با بدعت‌ها خاطرنشان ساخت: ستاد شئون مناسبت‌های مذهبی تابع شورای فرهنگی است و مسئولیت این امر را بر عهده دارد و جلسات خود را در ستاد مربوطه تشکیل داده است، نیروی انتظامی دو وظیفه انتظامی امنیتی و ترافیکی مراسم عزاداری در ماه محرم را بر عهده دارد و مابقی بر عهده ستاد شئون است.

احمدی مقدم افزود: نیروی انتظامی در ماه محرم همراه و خادم مردم در چارچوب تصمیمات عمل کرده و حافظ امنیت و روان کننده ترافیک خواهد بود، مردم نیز خود مراقب باشند انحرافات وارد عزاداری‌ها نشود و مراسم عزاداری با شور و شعور حسینی برگزار شود.

وی همچنین با اشاره به قانون حمایت از آمران امر به معروف و ناهیان از منکر خاطر نشان کرد: اصل این قانون بسیار خوب است چرا که مسائل مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را ضابطه‌مند می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به قانون حریم خصوصی که در مجلس در حال پیگیری است، گفت: هر چه که این ابهامات بیشتر مشخص شده، صراحت وجود داشته باشد و مردم با حقوق خود آشنا شوند، ماموران نیروی انتظامی و آمران و ناهیان از منکر نیز بهتر عمل می‌کنند.

احمدی‌مقدم در رابطه با عملکرد نیروی انتظامی در استان مرکزی نیز اظهار کرد: استان مرکزی با حمایت استاندار عملکرد بسیار خوبی داشته و با تشکیل قرارگاه سرقت امسال روند نزولی سرقت را در این استان شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: همچنین کاهش کشته‌های ناشی از حوادث و سوانح رانندگی استان مرکزی بهترین عملکرد را در بین استان‌های دیگر داشته است و بر اساس نظرسنجی تیم‌های دانشگاهی و بازرسی که تاکنون از هشت استان انجام شده، استان مرکزی بالاترین سطح رضایت مردمی را به خود اختصاص داده است.

فرمانده نیروی انتظامی ایران مواد مخدر و سرقت را شایع‌ترین جرم نسبت به جرایم دیگر در کشور عنوان کرد و بیان داشت: همه جرایم جنایی از جمله قتل، گروگان گیری، آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و ... سالانه حدود پنج هزار فقره ثبت می‌شود، این در حالی است که میزان ثبت وقوع سرقت روزانه هزار و 800 تا دو هزار فقره است.

وی گفت: اعتیاد پایه همه جرایم است و شایع‌ترین جرایم وابسته به اعتیاد هستند که بهبود شرایط اقتصادی موجب کاهش سرقت خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۳
انتشار یافته: ۸
اينكه 4 مورد بيشتر نبود!!!!!!!! شد 7-8 تا؟ خدا پدر شبكه هاي اجتماعي رو بيامرزه كه قضيه رو علني كردن. والا فكر كنم تا وقتي كه نصف مردم اصفهان رو اسيدپاشي نميكردن كسي باخبر نميشد
سردار شما احتمالات گوناگون را در نظر بگیر حتی احتمالات مخالفان را .
شما که هنوز هیچ کس را بازداشت نکردید ! چطور میتونید صریحا اعلام کنید انگیزه چی بوده و یا چی نبوده ؟!!!!!!!!! اگر رسانه های خارجی از اون طرفی رفتند ، و اشتباه بوده شما هم که دارید از یک طرف دیگه راه اشتباه را میرید .......
سلام
خدا ازشون نگذره ان شاالله به زودی گیر بیفتند.من که باورم نمیشه یه نفر باشه
ممنون از اطلاع رسانی شما و یک دنیا تشکر از پلیس ناجای اصفهان
سپاه در مرز سراوان و مناطق خطر خیز میتواند از تسلیحات اتوماتیک و خود شلیک نیز استفاده نماید.
تا دیروز میگفتین 4 نفر بازداشت شدند حالا میگین سر نخ گیر اوردین!؟
من دقیقا این 7 یا 8 رو درک نمی کنم. تو یه عددی کمتر از 10 تا دیگه تخمین زدن خیلی عجیبه و توقع می ره تعداد به صورت دقیق اعلام بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان