بازدید 21520

نامه شجریان به اولیای دم پرونده «ریحانه»

کد خبر: ۴۴۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 22 October 2014
«سزاوار است با بزرگواری خانوادگی از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و نا‌امیدی زندگی دوباره ببخشید تا دیگر انسان‌ها را خوشحال کرده باشید.» این بخشی از نامه محمدرضا شجریان به خانواده مرحوم سربندی - اولیای دم پرونده ریحانه جباری - است.

متن این نامه به نقل از عصر ایران به این شرح است:

«با سلام؛

وقتی عواطف اجتماعی به اوج نقطه انسانی خود می‌رسد همگان کار خیر و نیکو را انتظار می‌کشند. هیچ عاطفه پاک انسانی خون را با خون نمی‌شوید. در این میان یک نفر است که اشتباه بزرگ را مرتکب شده، آن هم بر کسی روشن نیست.

به هر جهت خون انسانی ریخته شده و دیگر انسانی 7 سال در زندان ساعت‌های عمر را با مرگ و زندگی شمارش کرده است.

وجدان آگاه و بیدار جامعه امروز گذشت را از شما انتظار می‌کشد و تحسین می‌کند؛ از انتقام هراس دارد.

سزاوار است با بزرگواری خانوادگی از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و نا‌امیدی زندگی دوباره ببخشید تا دیگر انسان‌ها را خوشحال کرده باشید.

پیشنهاد و خواهش من اینست: «این دختر را نکشید»

به یقین او نیز تمام عمر مدیون و دوستدار شما خواهد بود.

با امتنان فراوان.

محمدرضا شجریان»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۰
انتشار یافته: ۳۱
زنده باشی بزرگمرد
چه دو پهلو گفته که معلوم نیست کی مقصره!
در حالی که شواهد بر علیه ریحانه است
بنده خدا خانواده مقتول که سر سیاسی شدن پرونده تحت فشارن
احسنت
کار ایشان بسیار پسندیده است ولی ای کاش در نوشتن متن با چند نفر مشورت می کردند...
یاد آمنه افتادم که با اصرار دیگران و جو رسانه ای از اسیدپاش گذشت و حالا......
" و لکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب"
چرا باید کسی رو که اظهار ندامت نمیکنه رو بخشید؟؟؟
مسلم است انتقام وجدان اگاهان را هميشه مضطرب ومبهوت خواهد كرد وگذشت وجدان را خرسند
مرحبا به استاد که در این امر خیر پیش قدم شد بزرگی نمودید استاد هنرمند که هنری بزرگتر از هنر صدایتان را به نمایش گذاشتید همه مردم کره خاکی منتظرند که اولیای دم در مقابل عواطف انسانی کرنش نمایند و در این ماه بزرگ محرم افتخاری بزرگ بر صفحات تاریخ از خود گذشتگی به حرمت خونهای صحنه کربلا به قلم یادگار بگذارند .همیشه سربلند باشید استاد شجریان
ینی ماهه این آدم، ماه.
طرف اصل ماجرا رو نمیگه پشیمون هم نیست خانواده و وکلا هم که تا می تونستند مقتول رو ترور شخصی کردن چرا خانواده اش باید رضایت بدن ؟
آمنه همین امروز پشیمون شده بود از عدم قصاص عامل اسید پاشی به صورتش
سزاوار است با بزرگواری خانوادگی از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و نا‌امیدی زندگی دوباره ببخشید... عجبا ! حالاخانواده مقتول شدن كشنده و قاتل . و قاتل شد انسان درمانده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يعني ما ايراني ها رو كه جو بگيره كلهم اجمعين در جميع جهات ميگيره.
با سلام.استاد شجريان در هرشرايط سخت ودشواري به عنوان يك ايراني ودوستدار اين مرز وبوم ويك هنر مند تراز اول موسيقي ،هميشه يار وياور و پشتيبان اين نوع گرفتاريها براي مردم شريف ايران در همه ي ابعاد انساني بوده وهست .از خداوند عزوجل براي اين مرد بزرگ وتمام هنرمندان اين چنيني آرزوي سلامتي وبهروزي مي نمايم. پوراحمديان .اراك
درود و زنده باد بر استاد شجریان .
استاد محترم ، اگر خدای نکرده مقتول فرزند یا همسر شما بود همینطور از خودتان درخواست می کردید ! قتلی فجیع اتفاق اقتاده و قاتل همچنان اصل ماجرا را کتمان میکند و همچنان از طریق فشار دیگران میخواهد از مجازات رهایی پیدا کند
باسلام
نزدیک سی سال است که باهنر وشخصیت اجتماعی استاد شجریان آشنائی دارم ایشان درتمام سخنرانی ها ودست نوشته هایشان نهایت ادب وفروتنی را نثار ملت ایران نموده اند حتی درکنسرت های خارج ازکشور درسال های اولیه انقلاب ودر زمان جنگ از ملت ایران دربرابر کج سلیقه ها وبرخی بی هویت های خارج نشین ازهمت و وقار وبزرگ طبعی مردم ایران زمین سخن گفته اند وهمیشه خودرا خاک پای مردم ایران زمین نامیده اند لذا به عنوان یک ایرانی ازاولیای دم تقاضای عفووبخشش را دارم .
باسپاس
سزاوار است با بزرگواری خانوادگی از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و نا‌امیدی زندگی دوباره ببخشید... عجبا ! حالاخانواده مقتول شدن كشنده و قاتل . و قاتل شد انسان درمانده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يعني ما ايراني ها رو كه جو بگيره كلهم اجمعين در جميع جهات ميگيره.
نامه را خيلي قشنگ تر مي توانستند بنويسند. اين دختر را نكشيد!!! قصاص با كشتن فرق دارد جناب استاد شجريان. تصور كنيد مقتول از خانواده شما باشد خداي نكرده؛ آيا باز هم با همين لحن صحبت مي كنيد. بهتر بود مي گفتيد عفو كنيد....
احسنت....امید به بخشش از طرف خانواده محترم مقتول
این همه پرونده قصاص و قتل نفس داریم، ولی نمی دونم چرا این به اصطلاح هنرمندان ما همش دنبال پرونده های مشکوک و پرابهام هستند. نکنه مد شده؟
درود بر استاد هنر واخلاق
در این میان یک نفر است که اشتباه بزرگ را مرتکب شده، آن هم بر کسی روشن نیست.
استاد چرا بر کسی روشن نیست طبیعتا شخصی که در صحنه قتل حضور داشته است دقیقا می داند اشتباه بزرگ را خودش مرتکب شده یا مقتول و یا کس دیگری/
آفرين بر خسرو آواز ايران...
:(
همه روشنفکران معلوم الحالی که کلا اعدام و قصاص را ظالمانه و غیر انسانی می دانند با فضا سازی می خواهند افراد را تحت فشار قرار دهند که از حق شرعی و قانونی خود بگذرند.
"هیچ عاطفه پاک انسانی خون را با خون نمی‌شوید."
این شد حرف؟
خیلی دوست داشتند بدون علنی کردن و فضا سازی می رفتند خانه شان و خواهش می کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
معلوم الحال ؟!!
زنده باشی استاد زنده باشی
به قاتلان زندگی دوباره ندهید تا جامعه در امنیت باشد و شاید قاتلان ریشه کن شوند
بنام خدا
خانواده محترم مرحوم دربندی
با احترام به حق قانونی شما برای قصاص من به عنوان عضوی کوچک از جامعه تقاضای بخشش دارم.
من هم به پیروی از استاد از شما خانواده محترم خواهشمندم از قصاص چشم پوشی کنید.
درود بر استاد
ضمن حفظ احترام...
این چه کاریست که چند وقت یکبار جنایتی مثل خیانت قتل و اسید پاشی و قمه کشی رقم می خورد ولی افراد مورد ظلم واقع شده تحت فشار اصحاب هنر و رسانه و استاد مشایخی مورد عفو قرار می گیرند و جای ظالم و مظلوم عوض می شود..
بیایید واقع بین باشیم ما در قرنی زندگی می کنیم که علم و امار نشان می دهد اعدام هیچ دردی را از حامعه دوا نمیکند و هیچ مرهمی برای خانواده مقتول نیز نیست. من می گویم اگر کمتر از یک درصد هم احتمال می دهید ریحانه بیگناه است چگونه حاضر می شوید او را اعدام کنید. این دختر از شرایط بی پولی بیکاری و نداشتن همسر به این امر دچار شده است او سزاوار یکبار بخشش می باشد او سزاوار زندگی است شاید در اینده ای نه چندان دور گره امری به دست او باز شود دلم به حالش می سوزد خدایا تو خودت ازادش کن آمین
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی