بازدید 3510

دیدار نخست وزیر عراق با هاشمی شاهرودی

کد خبر: ۴۴۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 22 October 2014
نخست وزیر عراق با آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در دیدار حیدرالعبادی نخست وزیر عراق با وی که صبح امروز (چهارشنبه) در دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی برگزار شد، اظهار کرد: مردم عراق اعم از شیعه و سنی باید در جبهه واحد علیه نیروهای تکفیری خصوصا داعش متحد شده تا بتوانند به پیروزی نائل شود.

وی ادامه داد: اتحاد میان جریان‌های سیاسی داخل در این برهه زمانی و همچنین استفاده از تجارب و خدمات ارزشمند دولت گذشته مهمترین ابزار در جهت تقویت جبهه حق علیه باطل و ایستادگی در مقابل استکبار صهیونیسم و تکفیری‌های داعش است.

این عضو شورای نگهبان در پایان پیروزی را از آن ملت عراق دانست و برای سربلندی ملت مسلمان عراق و پیروزی این ملت آرزوی موفقیت کرد.

به گزارش ایسنا، حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ‌ما در عراق با چالش‌های بزرگ مواجهیم که این چالش‌ها ناشی از عوامل داخلی و منطقه‌ای مانند فرقه‌گرایی است.

وی با بیان اینکه عده‌ای به نام دفاع از اسلام از طریق ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی، تلاش می‌کنند ملت عراق را تضعیف کنند، افزود: تعداد کشته‌شدگان توسط داعش از اهل سنت چندین برابر شیعیان است. در حال حاضر بسیاری از آوارگان موصل به مناطق دیگر عراق رهسپار شدند.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم از اقدامات صورت گرفته به نحو احسن استفاده کنیم تا بتوانیم به مردم عراق خدمت کنیم.

حیدر العبادی گفت: داعش تنها خطر علیه عراق نیست بلکه خطری واقعی برای دنیای اسلام است. در آمریکا پشت پرده‌ جریانی وجود دارد که تلاش می‌کند بر پارلمان تاثیر بگذارد و با ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به اهداف استکباری و سلطه جویانه خود نائل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار