بازدید 7176

جنگ خیابانی میان حوثی‌ها و القاعده

در مناطقی از شهر رداع در استان البیضا در مرکز یمن درگیری‌های خیابانی میان حوثی‌ها با تروریستهای القاعده به وقوع پیوست.
کد خبر: ۴۴۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ 22 October 2014
در مناطقی از شهر رداع در استان البیضا در مرکز یمن درگیری‌های خیابانی میان حوثی‌ها با تروریستهای القاعده به وقوع پیوست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع یمنی اعلام کردند که در این درگیری‌ها 13 تن از نیروهای دو طرف کشته شدند.

منابع تصریح کردند که درگیری‌های شدیدی در بخش شمال شرقی این شهر در نزدیکی قلعه تاریخی رداع در جریان است. منابع عنوان داشتند، حوثی‌ها نیروهای بیشتری را برای مقابله با حوثی‌های النصارالشریعه که وابسته به القاعده هستند اعزام کرده‌اند.

گروه تروریستی انصارالشریعه همچنین روز گذشته مسئولیت حملات همزمانی که روز دوشنبه علیه حوثی‌ها در استان البیضا در مرکز یمن رخ داد، برعهده گرفت.

از سوی دیگر تحصن جدایی طلبان جنوب یمن در شهر عدن واقع در جنوب این کشور برای دومین هفته متوالی ادامه دارد. آن‌ها خواهان این هستند که به مردم جنوب حق تعیین سرنوشت و استقلال جنوب کشور داده شود.

هزاران تن از حامیان جدایی جنوب یمن در هفته گذشته در چادرهای تحصن حضور داشتند.همچنین بزرگترین گروه‌های جدایی طلب با یکدیگر اعلام وحدت کردند.

در همین حال یک منبع دیپلمات در سازمان ملل اعلام کرد که علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن در مانع تراشی‌ها در روند سیاسی در یمن دست دارد و در همین حال فراکسیون "احزاب دیدار مشترک" تهدید کرد در دولت جدید که خالد بحاح، مامور به تشکیل آن است شرکت نمی‌کند و احزاب دیدار مشترک در نامه‌ای به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن تاکید کردند در صورتیکه در سطح نمایندگی احزاب و گروه‌های سیاسی که توافق صلح و شراکت ملی را امضا کرده‌اند خللی به وجود آید آن‌ها در دولت آتی شرکت نخواهند کرد.

پیشتر منابع سیاسی یمن تاکید کرده بودند که توافق اولیه‌ای در خصوص تشکیل دولت جدید یمن وجود دارد و توافق شد که سهم احزاب دیدار مشترک (که شامل حزبهای اصلاح، سوسیال، ناصری، الحق، بعث و اتحاد گروه‌های مردمی) می‌شود 9 وزارتخانه باشد و سهم حزب کنگره و همپیمانان آن 9 وزارتخانه و سهم حوثی‌ها شش وزارتخانه باشد و جدایی طلبان جنوبی یمن نیز شش وزارت خانه را در اختیار داشته باشند و عبدربه منصور هادی نیز حق تعیین وزارتخانه‌های کلیدی را داشته باشد.

منابع تصریح کردند که احزاب دیدار مشترک معتقدند این تقسیم پستهای وزارتی عادلانه نیست و درحال حاضر مذاکراتی میان احزاب سیاسی جهت دستیابی به راه حل‌های مناسب در جریان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان