بازدید 7601
چهارمین روز بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴؛

فوتبالیست‌های نابینای ایرانی با قهرمانی پانزدهمین طلا را کسب کردند

کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون که در سه روز نخست ۵۹ مدال رنگارنگ ‌برای کشورمان آورده بود، صبح امروز هم مانند سه روز گذشته، پرقدرت در این دوره از مسابقات ظاهر شد و چندین و چند مدال رنگارنگ دیگر را در جدول مدال‌ها به نام کشورمان سند زد.
کد خبر: ۴۴۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹ 22 October 2014
فوتبالیست‌های نابینای ایرانی با قهرمانی پانزدهمین طلا را کسب کردندکاروان ورزشی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون که در سه روز نخست ۵۹ مدال رنگارنگ ‌برای کشورمان آورده بود، صبح امروز هم مانند سه روز گذشته، پرقدرت در این دوره از مسابقات ظاهر شد و چندین و چند مدال رنگارنگ دیگر را در جدول مدال‌ها به نام کشورمان سند زد. پرونده ایران در چهارمین روز بازی‌های پاراآسیایی با ۸۰ مدال بسته شد.

به گزارش «تابناک»، ورزشکاران کشورمان امروز در چندین و چند رشته به رقابت با حریفان خود پرداختند که قهرمانی تیم فوتبال نابینایان پنج نفره ایران در این رقابت‌ها، پانزدهمین مدال طلا را برای کاروان کشورمان به ارمغان آورد‌ند. البته پیش از این، تیم کشورمان در رقابت‌های پرتاب دیسک و ‌وزنه به دو مدال طلای ارزشمند دست یافته بود.
 
در پایان چهارمین روز بازی‌های پاراآسیایی ۸۰ مدال کسب کرد که شامل ۱۸ طلا، ۳۹ نقره و ۲۳ برنز است. در روز چهارم ایران ۲۱ مدال کسب کرد که تنها ۶ مدال به رنگ طلا بود، ۱۰ مدال نقره و ۵ مدال نیز به رنگ برنز بود. ایران هم‌‌اکنون با ۸۰ مدال در رده چهارم جدول رده بندی است.

سیزدهمین طلای کاروان غدیر بر سینه سورانیان درخشید

دانیال سورانیان به مدال طلای رقابت‌های پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در روز چهارم این مسابقات ـ که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است ـ دانیال سورانیان در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F۳۵/۳۶ با ثبت رکورد ۱۲ متر و ۴۴ سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت.

بیت سیاح طلایی شد

صادق بیت‌سیاح به مدال طلای رقابت‌های پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. وی در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F۴۱ با ثبت رکورد ۳۷ متر و ۳۲ سانتی‌متر به مدال طلا دست یافت. طلای بیت‌سیاح چهاردهمین طلای کاروان غدیر در دومین دوره‌ بازی‌های پاراآسیایی بود.

این ورزشکار ایرانی با نخستین پرتاب خود این رکورد را ثبت کرد و اول شد. وی در بار دوم ۲۷ متر و ۲۵ سانتی متر پرتاب کرد و در پرتاب سوم رکورد ۳۵ متر و ۱۲ سانتی‌متر را از خود بر جای گذاشت. بیت سیاح در پرتاب چهارم خطا کرد و در پرتاب پنچم، موفق به کسب رکورد ۳۵ متر و ۴۷ سانتی‌متر شد.

وی‌ پس از کسب مدال طلا با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیست دو‌و‌میدانی دور افتخار زد. صادق بیت سیاح، در نخستین روز از رقابت‌های دوومیدانی به نشان نقره رقابت‌های پرتاب وزنه دست یافته بود.

تیم ملی فوتبال ۵ نفره نابینایان قهرمان بازی‌های پاراآسیایی شد


تیم ملی فوتبال ۵ نفره نابینایان و کم‌بینایان با برتری مقابل ژاپن در دیدار پایانی قهرمانی خود را مسجل کرد. تیم ملی فوتبال ۵ نفره نابینایان و کم‌بینایان کشورمان، امروز مقابل ژاپن به میدان رفت که در پایان با نتیجه ۲ بر صفر از سد حریف گذشت و مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد.

مسابقات فوتبال ۵ نفره‌ دوره‌ای برگزار ‌و تیم کشورمان در آخرین دیدار خود با برتری ۲ بر صفر مقابل ژاپن ۱۰ امتیازی شد و قهرمانی خود را مسجل کرد.

حامد صلحی‌پور رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

وزنه‌بردار دسته ۸۸ کیلوگرم کشورمان به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافت. در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری، دومین دوره بازی‌های پاراآسیایی بعدازظهر امروز سیدحامد صلحی‌پور، نماینده دسته ۸۸ کیلوگرم کشورمان موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.

صلحی‌پور در این دسته در حرکات اول و دوم موفق به مهار وزنه‌های ۲۱۵ و ۲۲۶ کیلوگرمی شد و با توجه به ناکامی حریف اردنی‌اش که رکورددار جهان بود، در مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی خیالش از بابت کسب مدال طلا راحت شد و در حرکت سوم با انتخاب وزنه ۲۲۹ کیلوگرمی به رکورد جهان حمله کرد که تنها یک چراغ سفید از داوران گرفت و ناکام ماند.

وی برای بار چهارم نیز وزنه ۲۲۹.‌۵ کیلوگرمی را سفارش داد تا رکورد جهان را جابجا کند؛ وی در این حرکت با مهار این وزنه دو چراغ سفید از داوران گرفت و به میزان نیم کیلوگرم رکورد جهان و بازی‌های آسیایی را شکست و آن را به نام خود ثبت کرد.

هجدهمین طلای پاراآسیایی به خالوندی رسید

محمد خالوندی در رشته پرتاب نیزه کلاس F۵۵ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی اینچئون را کسب کرد. در رشته پرتاب نیزه در کلاس F۵۵ دو نماینده ایران حسین مختاری و محمد خالوندی حاضر بودند که در ‌‌نهایت خالوندی توانست با رکورد ۴۲.‌۱۶ به مقام قهرمانی دست یابد.

همچنین حسین مختاری نتوانست به مدالی برسد. در این رشته، ورزشکارانی از تایلند، چین، عربستان، سری لانکا، سوریه و ویتنام نیز حاضر بودند که رقیب سوری به نقره رسید و ورزشکار ویتنامی برنز گرفت.

۲۱ مدال‌آور ایران به ترتیب زیر هستند؛

* طلا

سیدحامد صلحی‌پور وزنه برداری دسته ۸۸کیلوگرم
محمدعلی ملک‌پور پرتاب دیسک کلاس F۵۵
محمد خالوندی پرتاب نیزه کلاس F۵۵
سجاد محمدیان پرتاب وزنه کلاس F۴۲
صادق بیت سیاح پرتا ب دیسک کلاس F۴۱
دانیال سورانیان پرتاب نیزه کلاس F۳۶-۳۵

* نقره

احمد اجاقلو رشته دو ۱۰۰م‌تر کلاس T۴۷
جلیل باقری پرتاب دیسک کلاس F۵۵
لیلا ملکی پرتاب وزنه کلاس F۵۵-۵۶
حامد علیزاده جودو نابینایان و کم بینایان ۱۰۰- کیلوگرم
آرین لطفی پرتاب دیسک کلاس F۱۱
فائزه کرمانی پرتاب وزنه کلاس F۳۴
حمزه ندری جودو نابینایان و کم بینایان ۱۰۰+ کیلوگرم
مجید فرزین وزنه برداری ۸۰- کیلوگرم
معصومه خدابخشی تیراندازی مختلط ۱۰م‌تر کلاس SH۲

* برنز

حسین سعیدی دوی صدم‌تر کلاس T۱۲
مهرداد کرم‌زاده پرتاب وزنه کلاس F۴۲
مرضیه صدیقی پرتاب نیزه کلاس F۵۴-۵۳
مریم سلطانی پرتاب وزنه کلاس F۳۴
محمد عابد جودو ۹۰- کیلوگرم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار